autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Μόλις το 8% των νέων μοντέλων έρχεται με χειροκίνητο χειρόφρενο

Μόλις το 8% των νέων μοντέλων έρχεται με χειροκίνητο χειρόφρενο

6/12/2024

Το 2020 ένα στα 4 μοντέλα ήταν με χειρόφρενο στο Η.Β.
Αν θες αυτοκίνητο με χειρόφρενο, ψάχνεις στο 8% της αγοράς
Σχεδόν τετραπλάσιο το κόστος επισκευής του ηλεκτρικού χειρόφρενου
Αν ενεργοποιήσουμε εν κινήσει το ηλεκτρικό αυτό θα επιβραδύνει όλους τους τροχούς

Το 2020 ένα στα 4 μοντέλα ήταν με χειρόφρενο στο Η.Β.

Τα τελευταία έτη, η απουσία του χειρόφρενου στα νέα μοντέλα γίνεται όλο και πιο εμφανής. Οι εταιρείες έχουν αρχίσει να εγκαταλείπουν τα μηχανικά χειρόφρενα. Η θέση τους στην καμπίνα πάντα ενοχλούσε και η εξέλιξη της τεχνολογίας επέφερε νέα συστήματα και μεταξύ άλλων, την εξέλιξη του ηλεκτρικού χειρόφρενου (το οποίο πρωτοεμφανίστηκε το 2001 στη BMW Σειρά 7 Ε65). Μια έρευνα πριν από τέσσερα έτη στη Μεγάλη Βρετανία, έφερε στο «φως» το γεγονός πως μόλις το 24% των αυτοκινήτων που πωλούνταν εκεί διέθετε παραδοσιακό χειρόφρενο.
 

Αν θες αυτοκίνητο με χειρόφρενο, ψάχνεις στο 8% της αγοράς

Τέσσερα έτη μετά, διαβάζουμε αποτελέσματα μιας νέας έρευνας από την CarGurus (διαδικτυακός ιστότοπος ο οποίος έχει ως αντικείμενο την αγοραπωλησία αυτοκινήτων), η οποία φανερώνει τα νέα νούμερα και ποσοστά της κατάστασης. Συγκεκριμένα, μόλις ένα από τα 42 νέα μοντέλα τα οποία κυκλοφόρησαν μέσα στο έτος διαθέτουν χειροκίνητο χειρόφρενο. Από την άλλη, τα 49 από τα 587 μοντέλα τα οποία κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά, διαθέτουν παραδοσιακό χειρόφρενο. Με άλλα λόγια, εάν είστε ένας από τους οδηγούς που έχουν μάθει αλά παλαιά, τότε οι επιλογές σας για νέο μοντέλο θα περιοριστούν στο 8%.

Σχεδόν τετραπλάσιο το κόστος επισκευής του ηλεκτρικού χειρόφρενου

Και αν είναι κάποιος νέος αγοραστής που θέλει να βρει κάτι πιο κλασσικό και να θυμίζει τα παλιά; Μεταξύ των 49 προαναφερθέντων μοντέλων τα οποία διαθέτουν χειροκίνητο χειρόφρενο, βρίσκουμε αρκετά με μεγάλη δημοφιλία όπως το Ford Puma. Σε ό,τι αφορά το οικονομικό σκέλος, ο μέσος όρος επισκευής για το κλασσικό χειρόφρενο ανέρχεται στα 290 ευρώ, ενώ το κόστος του ηλεκτρονικού ξεπερνά τα 950 ευρώ. 

Αν ενεργοποιήσουμε εν κινήσει το ηλεκτρικό αυτό θα επιβραδύνει όλους τους τροχούς

Παράλληλα, τα ηλεκτρικά χειρόφρενα διαθέτουν αρκετούς παράγοντες οι οποίοι μπορεί να τους προκαλέσουν πρόβλημα, όπως για παράδειγμα το «κλείδωμά του» σε περίπτωση που μείνουμε από μπαταρία. Μια πρακτική που μαθαίναμε παλαιότερα είναι πως σε περίπτωση που μείνουμε χωρίς φρένα θα πρέπει να επιβραδύνουμε κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων (αν είναι χειροκίνητο) και παράλληλα να ανασηκώσουμε ελαφρώς το χειρόφρενο, ούτως ώστε να μην μπλοκάρει εντελώς αλλά να φρενάρει τους τροχούς. Αν ενεργοποιήσουμε εν κινήσει το ηλεκτρικό χειρόφρενο, τότε αυτό θα επιβραδύνει όλους τους τροχούς χωρίς να τους «μπλοκάρει», κάτι που συμβάλλει τα μέγιστα στο να φρενάρουμε με ασφάλεια.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε