Αμέτρητα τα καθημερινά ατυχήματα που καταλήγουν επάνω στις προστατευτικές μπάρες, που πλέον είναι ξεπερασμένης τεχνολογίας και αυξάνουν τις πιθανότητες σοβαρού τραυματισμού μας, αντί να τις μειώνουν.
To 30% των ατυχημάτων καταλήγει σε μπαριέρα
Τα στατιστικά της Ελληνικής αστυνομίας αποδεικνύουν πόσο σημαντικές είναι οι προστατευτικές μπάρες ασφαλείας στους δρόμους μας. 1 στα 3 ατυχήματα θα έρθουν (έστω) σε επαφή με την προστατευτική μπαριέρα. Πιο επικίνδυνα έχουν χαρακτηριστεί τα σημεία στους δρόμους με στροφή, αφού λόγω ολισθηρότητας ή υπερβολικής ταχύτητας, τα ατυχήματα είναι πιο συχνά. Είναι επιτακτική ανάγκη λοιπόν, οι μπάρες ασφαλείας να βοηθάνε στο να μειωθεί το αντίκτυπο της πρόσκρουσης.
Από το 2012 έχουν απαγορευτεί οι μπαριέρες που τοποθετούμε στην Ελλάδα
Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε το 2011 υποχρεώνει τις περιφέρειες να τοποθετούν συστήματα αναχαίτισης οχημάτων νέων προδιαγραφών. Μάλιστα, στην ίδια ΚΥΑ, κάνουν σαφές πως, όποια αποθέματα υπάρχουν στην χώρα με μπάρες ασφαλείας παλαιάς τεχνολογίας, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2012. Στις 5 Μαρτίου 2019 η Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς, απάντησε σε καταγγελία χρήσης στηθαίων ασφαλείας παλαιού τύπου από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, πως αυτό θα πρέπει να σταματήσει γιατί είναι παράνομο και παρόμοιες παραλείψεις θα πρέπει να θεωρείται πειθαρχική παράβαση και να αντιμετωπίζεται στο πλαίσιο του άρθρου 141 (πειθαρχικές ευθύνες διοικητικών οργάνων) του νόμου 4412/2016.
Φονικό όπλο οι μπάρες μετά από κλοπές και συγκρούσεις
Οι μπάρες ασφαλείας που έχουμε στους Ελληνικούς δρόμους είναι κατασκευασμένες από σίδερο και χαλκό. Είναι πλέον πολύ συχνό το φαινόμενο κλοπής τμημάτων από τις μπαριέρες από επιτήδειους, που τα πουλάνε για λίγα ευρώ σε σκραπ μετάλλων. Σε συνδυασμό με τα πολύ συχνά ατυχήματα που τις καταστρέφουν (και μένουν χωρίς επισκευή/αντικατάσταση) έχουν γεμίσει οι Ελληνικοί δρόμοι με «λεπίδες», έτοιμες να σκοτώσουν και όχι να προστατεύσουν.
Δεν προχωράει στην Ε.Ε. το εξελιγμένο σύστημα ασφαλείας «περιστρεφόμενων «βαρελιών»
Ένα εξελιγμένο σύστημα με μπάρες ασφαλείας που συνδυάζονται με περιστρεφόμενα «βαρέλια» έχει παρουσιάσει τον τελευταίο καιρό η Νοτιοκορεάτικη ΕΤΙ και το ονομάζει Roller System. Σκοπός του είναι όχι απλά να σταματήσει την πορεία του οχήματος που προσκρούει πάνω σε αυτές, αλλά να μειώσει συνολικά και την πιθανότητα τραυματισμού των επιβαινόντων σε αυτό. Ενώ οι συμβατικές μπάρες απλά προσπαθούν να απορροφήσουν την ενέργεια πρόσκρουσης μέσω της παραμόρφωσης τους, οι περιστρεφόμενοι κύλινδροι, κάνοντας ακριβώς το ίδιο, καταφέρνουν επιπλέον να απορροφούν ακόμα μεγαλύτερη ενέργεια κατά την πρόσκρουση, αφού μπορούν και να περιστρέφονται γύρω από τον άξονα τους. Χώρες όπως η Αμερική, η Ν. Κορέα, αλλά και χώρες της Λατινικής Αμερικής, έχουν ήδη ξεκινήσει να τις χρησιμοποιούν, αφού πληρούν τις προδιαγραφές. Το σύστημα Roller System πληροί και τις προδιαγραφές της Ε.Ε. αλλά μέχρι και σήμερα δεν έχει προχωρήσει η δοκιμή του συγκεκριμένου συστήματος από καμία Ευρωπαϊκή χώρα.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σχολιάστε |
Copyright © 2024 - autoagora.gr