autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Nio ET9: Οδηγούμε το όχημα ναυαρχίδα που έρχεται από την Κίνα
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Nio ET9: Οδηγούμε το όχημα ναυαρχίδα που έρχεται από την Κίνα

26/3/2025

Ένας νέος παίκτης διεκδικεί θέση ανάμεσα στους κολοσσούς
Εξοπλίζεται με το σύστημα ανάρτησης «Skyride» που αψηφά τους νόμους της φυσικής
Αποδίδει 707 ίππους και μπορεί να κερδίσει 250 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά
Κορυφαία αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό, με κάθισμα που μετατρέπεται σε κρεβάτι μασάζ

Ένας νέος παίκτης διεκδικεί θέση ανάμεσα στους κολοσσούς

Στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου οι γερμανικές εταιρίες κυριαρχούν εδώ και δεκαετίες στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων, μια κινεζική μάρκα τολμά να διεκδικήσει τη δική της θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές ναυαρχίδες. Η Nio, με μόλις μια δεκαετία ζωής, παρουσιάζει το ET9, ένα μοντέλο που σκοπεύει να αναμετρηθεί με την αφρόκρεμα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Την ίδια στιγμή που οι περισσότερες εταιρείες στρέφονται σε προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα πόλης για να κατακτήσουν τη μαζική αγορά, η Nio κάνει το αντίθετο. Επενδύει σε ένα υπερπολυτελές όχημα που συνδυάζει τεχνολογική υπεροχή με αισθητική τελειότητα. Ο διευθύνων σύμβουλος William Li επέλεξε να γιορτάσει τα δέκα χρόνια της εταιρείας με ένα αυτοκίνητο που αναμένεται να συζητηθεί, ενώ παράλληλα, βέβαια, αναπτύσσει και την μάρκα Firefly που κατασκευάζει πιο οικονομικά αυτοκίνητα, αποδεικνύοντας πως η Nio στοχεύει να καλύψει όλο το φάσμα της αγοράς και όχι απλώς ένα τμήμα της.

Εξοπλίζεται με το σύστημα ανάρτησης «Skyride» που αψηφά τους νόμους της φυσικής

Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του ET9 δεν είναι απλώς ένα τεχνικό επίτευγμα, αλλά μια εντελώς νέα φιλοσοφία στην αυτοκίνηση. Το σύστημα ανάρτησης «SkyRide» αλλάζει όσα γνωρίζαμε για την οδηγική εμπειρία σε πολυτελή οχήματα. Αντί για τις παραδοσιακές αναρτήσεις, η Nio εφηύρε ένα σύστημα το οποίο βασίζεται σε τέσσερις υδραυλικούς ενεργοποιητές ενσωματωμένους στα αμορτισέρ, οι οποίοι, με τεχνολογία 48 volt, μπορούν να αξιοποιήσουν πάνω από 20 εκατοστά διαδρομής ανάρτησης μέσα σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ως αποτέλεσμα, το σύστημα προβλέπει τις ανωμαλίες του δρόμου και προσαρμόζει την ανάρτηση σε αυτές πριν καν τις αντιληφθεί ο οδηγός. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως ακόμα και στα πιο ανώμαλα οδοστρώματα, το ET9 κινείται με τέτοια ηρεμία που οι επιβάτες θα μπορούσαν να απολαύσουν ένα φλιτζάνι καφέ χωρίς να χυθεί ούτε σταγόνα. Όσον αφορά τη συμπεριφορά του μεγάλου κινεζικού σεντάν στο δρόμο, στρίβει με ακρίβεια και είναι εντυπωσιακά ευκίνητο, καταφέρνοντας να κρύψει το βάρος που ξεπερνά τους 3 τόνους. Παράλληλα, το σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire, καθώς και το σύστημα τετραδιεύθυνσης, κάνουν το όχημα ιδιαίτερα ευέλικτο στις μανούβρες και ευχάριστο στις κλειστές διαδρομές.

Αποδίδει 707 ίππους και μπορεί να κερδίσει 250 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά

Η Nio φρόντισε να δώσει στη ναυαρχίδα της την αντίστοιχη δύναμη για να στηρίξει τις δυνατότητές της. Ένας ηλεκτροκινητήρας 245 ίππων στον εμπρός άξονα και ένας ηλεκτροκινητήρας 462 ίππων στον πίσω, έχουν αναλάβει να παρέχουν την απαραίτητη δύναμη στο θηρίο των 5,32 μέτρων. Το σύνολο αποδίδει 707 ίππους και 700 Nm ροπής που περνάνε και στους 4 τροχούς. Στην πράξη, το ET9 επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα. Αυτό που εντυπωσιάζει όμως πραγματικά είναι η αυτονομία του. Η Nio επένδυσε στην τεχνολογία μπαταριών 900 volt, μια καινοτομία που επιτρέπει φόρτιση με ισχύ που ξεπερνά τα 600 kW, δίνοντας τη δυνατότητα στο όχημα να κερδίσει 250 χιλιόμετρα αυτονομίας με μόλις 5 λεπτά φόριτσης. To ET9 εξοπλίζεται με μπαταρίες 100 ή 120 kWh και η υποσχόμενη αυτονομία που προσφέρει, κυμαίνεται μεταξύ 650 και 750 χιλιομέτρων.

Κορυφαία αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό, με κάθισμα που μετατρέπεται σε κρεβάτι μασάζ

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του ET9, γίνεται αμέσως αντιληπτή η κορυφαία αίσθηση πολυτέλειας. Παρόλα αυτά, αντί για τον ψηφιακό βομβαρδισμό και τα περίπλοκα εσωτερικά που συναντάμε στις γερμανικές ναυαρχίδες, το ET9 προσφέρει μια μινιμαλιστική και λιτή προσέγγιση. Η οθόνη 5K που εκτείνεται σε όλο το ταμπλό είναι διακριτική και λειτουργεί περισσότερο σαν διακόσμηση παρά σαν πηγή πληροφοριών. Όλες οι βασικές πληροφορίες και οι λειτουργίες ελέγχονται από το τάμπλετ στην κεντρική κονσόλα, αλλά και από το head-up-display. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε όλο το σαλόνι είναι αυθεντικά και υψηλής ποιότητας, τονίζοντας ακόμη περισσότερο την αίσθηση πολυτέλειας εντός της καμπίνας. Χάρη στο μεταξόνιο που φτάνει τα 3,25 μέτρα, ο χώρος είναι άπλετος και η εμπειρία που προσφέρει το όχημα στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων είναι κορυφαία. Το κάθισμα του συνοδηγού μαζεύεται με το πάτημα ενός κουμπιού και αναδιπλώνεται ένα υποπόδιο που μετατρέπει το πίσω κάθισμα σε κρεβάτι μασάζ με κλιματισμό. Παράλληλα, η πανοραμική οροφή και τα παράθυρα καλύπτονται με σκίαστρα και κουρτίνες, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουνε στη διάθεσή τους αναδιπλούμενο τραπεζάκι για εργασία, όπως και θερμικό ντουλάπι που διατηρεί τρόφιμα μέχρι και στους -2 βαθμούς Κελσίου. Κλείνοντας, παραμένει ακόμα αβέβαιο αν οι Κινέζοι θα διαθέσουν το ET9 στην ευρωπαϊκή αγορά, ωστόσο παραμένει δίχως αμφιβολία ένα καινοτόμο μοντέλο ικανό να σταθεί απέναντι στις κορυφαίες ευρωπαϊκές ναυαρχίδες.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

CITROEN
PEUGEOT