Nissan του 2012, με V6 twin-turbo μοτέρ 545 ίππων και τετρακίνηση. Όχι, δεν μιλάμε για το GT-R R35, αλλά για ένα Juke, που από ταπεινό SUVακι μετατράπηκε σε κτηνώδες crossover με επιδόσεις supercar, και όλα αυτά με τις ευλογίες της Nissan.
Πριν από μια δεκαετία, οι τύποι στη Nissan έκαναν κάτι το αδιανόητο: Πήραν το μοτέρ και την τετρακίνηση του GT-R R35 και τα στρίμωξαν στο μικροκαμωμένο σασί του Juke, δημιουργώντας ένα ακραίο SUVακι, που ενώ προοριζόταν να παραμείνει ως εκθεσιακό concept car, κατασκευάστηκε σε εξαιρετικά περιορισμένη παραγωγή.
Η ιστορία πηγαίνει πίσω στο 2011, όταν η Nissan παρουσίασε το Qashqai στη Malaga της Ισπανίας. Παράλληλα, έδειξε στο κοινό μια πρόγευση από ένα άκρως σκληροπυρηνικό SUV, που έμοιαζε σαν να σχεδιάστηκε στη σκέψη ενός παιδιού. Ο λόγος για το Juke-R, ένα όχημα που το μόνο κοινό που είχε με το απλό Juke ήταν το μισό όνομα και η εμφάνιση... στο «περίπου».
Το ζητούμενο του project ακουγόταν απλό: Θα έπαιρναν τα μηχανικά μέρη του GT-R R35 και θα τα έβαζαν σε ένα Juke, δημιουργώντας το απόλυτο crossover. Αυτό που δεν ήταν απλό βέβαια ήταν η υλοποίηση. Σε αυτό συνέλαβε μια εταιρεία που εδρεύει στα Midlands της Μ. Βρετανίας, μιας περιοχής που έχει πολυετή παράδοση στην κατασκευή οχημάτων παντός τύπου, από μικρά αυτοκίνητα πόλης, μέχρι εξωφρενικές, αγωνιστικές κατασκευές. Η εν λόγω εταιρεία είναι η RML, ή αλλιώς Ray Mallock LTD, με έδρα στο Northamptonshire. Έχοντας το όνομα του ιδρυτή της, Ray Mallock, πρώην οδηγό αγώνων με συμμετοχές στη Formula 1 και το LeMans, η RML έχει εμπειρία στην κατασκευή αγωνιστικών οχημάτων από το 1983.
Οι μηχανολόγοι της Ray Mallock συνεργάστηκαν με το NTC-E, δηλαδή το Ευρωπαϊκό Τεχνικό Κέντρο της Nissan στο Cranfield της Μ.Βρετανίας, καθώς και με το NDE, το Σχεδιαστικό Κέντρο της εταιρείας στο Λονδίνο, προκειμένου να εξελίξουν από κοινού το Juke-R.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του project ήταν η διαφορά στις διαστάσεις μεταξύ του Juke και του GT-R, αφού το sport coupe είναι μακρύτερο και φαρδύτερο από το μικρό SUV, κάτι που απαιτούσε να γίνουν δραστικές αλλαγές.
Το πάτωμα αφαιρέθηκε εντελώς και ουσιαστικά «χτίστηκε» ξανά από το μηδέν, ούτως ώστε να είναι πιο ενισχυμένο αλλά και για να «κουμπώνουν» απευθείας οι βάσεις των μηχανικών μερών. Το μεταξόνιο του Juke είναι 25 εκατοστά πιο κοντό από αυτό του GT-R. Έτσι, κατασκευάστηκε νέος κεντρικός άξονας, που πλέον ήταν ατσάλινος, σε αντίθεση με αυτόν του εμβληματικού coupe που είναι από ανθρακονήματα.
Το πλαίσιο, που είχε σχεδιαστεί για να φιλοξενεί maximum ένα turbo 1600αρι μοτέρ 190 ίππων, ενισχύθηκε σε κρίσιμα σημεία, ενώ επιπλέον τοποθετήθηκε ένα εκτενές roll-cage, αντάξιο αυτών που βρίσκουμε στα αγωνιστικά.
Βέβαια, το χωροταξικό πρόβλημα δεν αφορά μόνο το πώς θα καταφέρεις να στριμώξεις το τρίπτυχο μοτέρ-σασμάν-τετρακίνηση του Nissan GT-R στο Juke, σαν να παίζεις Tetris. Ένας σημαντικός τομέας είναι η ψύξη και η απαγωγή της θερμότητας. Έτσι, ολόκληρο το σύστημα ψύξης του GT-R πέρασε ατόφιο στο Juke, ενώ το νέο bodykit διέθετε αρκετά ανοίγματα για να τροφοδοτούν το ψυγείο και τα intercoolers με τον απαιτούμενο αέρα. Τέλος, κάτω από το αμάξωμα έγινε εκτεταμένη χρήση θερμοασπίδων, για να μην μεταφέρεται η θερμότητα μέσα στην καμπίνα.
Όλα ήταν σχεδόν έτοιμα, σαν σε χειρουργείο πριν την επέμβαση. Το μόνο που είχε μείνει ήταν να αποδειχθεί πως ο εργοστασιακός εγκέφαλος της σοφιστικέ τετρακίνησης ATTESA E-TS Pro του GT-R μπορούσε να διαχειριστεί σωστά τις αλλαγές στις διαστάσεις του μεταξονίου. Προκειμένου να γίνει αυτό, στην RML έκαναν κάτι που φαντάζει ακραίο σε πολλούς: Πήραν ένα GT-R R35 και το έκοψαν στη μέση, αφαιρώντας τα 25 εκατοστά της διαφοράς. Έπειτα, ο πίσω άξονας μετακινήθηκε προς τα εμπρός.
Το παράξενο GT-R έπειτα πήγε για δοκιμή σε πίστα, όπου το αποτέλεσμα ήταν καλό. Ο εγκέφαλος αυτοπρογραμματίστηκε με τις νέες ενδείξεις από τους αισθητήρες, και χρειάστηκε ελάχιστες προσαρμογές για να τελειοποιηθεί το σύνολο. Το Juke-R, σαν άλλο δημιούργημα του Δόκτορα Frankenstein, είχε μπει στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση.
Σχολιάστε |
Copyright © 2024 - autoagora.gr