autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της HIF λέει να μην αναμένουμε ηλεκτρικά καύσιμα

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της HIF λέει να μην αναμένουμε ηλεκτρικά καύσιμα

9/7/2024

HIF, η κορυφαία εταιρεία στον τομέα των ηλεκτρικών καυσίμων
Μεγάλο κόστος παραγωγής για μια «φρέσκια» τεχνολογία και 20ετή αναμονή
Η Porsche έχει επενδύσει ποσό άνω των 92 εκ.
Αρχή μέσω ναυτιλιακών και αεροπορικών για τα ηλεκτρικά καύσιμα

HIF, η κορυφαία εταιρεία στον τομέα των ηλεκτρικών καυσίμων

Tα e-fuels είναι ένας τύπος συνθετικού, «πράσινου», καυσίμου. Χρησιμοποιούνται σαν κανονικά καύσιμα ωστόσο, παράγονται με διαχωρισμό υδρογόνου και οξυγόνου από το νερό, με την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Μια εναλλακτική στα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα λοιπόν, χωρίς να χρειάζεται να «σβήσουμε» από το πλάνο τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όμως, γιατί αυτός ο τομέας δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά; Την απάντηση ήρθε για να δώσει ο Διευθύνων Σύμβουλος της HIF, Renato Pereira, της – ίσως – κορυφαίας εταιρείας στον χώρο των ηλεκτρικών καυσίμων, η οποία τροφοδοτεί αρκετές χώρες με τα καύσιμα που παράγει για την χρήση τους σε αυτοκίνητα, βάρκες, ακόμη και αεροπλάνα.

Μεγάλο κόστος παραγωγής για μια «φρέσκια» τεχνολογία και 20ετή αναμονή

Όπως τόνισε σε δηλώσεις του σε μέσα του εξωτερικού, ο Pereira θεωρεί πάρα πολύ υψηλό το οικονομικό κόστος που θα χρειαστεί για να ολοκληρωθεί ένα τέτοιο εγχείρημα, με συνέπεια να μην επιτευχθεί η στήριξή τους: «Το να φτάσουμε στο σημείο όπου τα ηλεκτρικά καύσιμα θα είναι τόσο φθηνά ώστε να προσφέρονται στις μάζες απέχει πολλά χρόνια. Τα μέσα για την παραγωγή, την φύλαξη και τη διανομή των καυσίμων είναι σε πρώιμη φάση. Ο μέσος αγοραστής δεν είναι σε θέση να επιδοτήσει την κατασκευή αυτών των εγκαταστάσεων παραγωγής. Δε γίνεται να βασιζόμαστε σε μεμονωμένες επενδύσεις, αλλά σε ένα συνολικό σύστημα το οποίο θα είναι σε θέση να υποστηρίξει την κατασκευή τέτοιων εγκαταστάσεων παραγωγής. Η κάθε εγκατάσταση παραγωγής, θέλει έως και μια πενταετία για να ολοκληρωθεί και για να φτάσουμε εκεί, θέλουμε ένα μακροπρόθεσμο πλάνο οικονομικής στήριξης σχετικά με τα καύσιμα, το οποίο φτάνει έως και τα 20 έτη».

Η Porsche έχει επενδύσει ποσό άνω των 92 εκ.

Σαφέστατη τοποθέτηση από τον Renato Pereira, μέσω της οποίας αποκτούμε μια καλύτερη οπτική γύρω από το που βρίσκεται αυτή την στιγμή το «σύμπαν» των e-fuels. Όσον αφορά τις εταιρείες, δεν είναι αρκετές όσες έχουν τολμήσει κάτι. Από αυτές που γνωρίζουμε και έχουν προχωρήσει στην επένδυση πάνω στα ηλεκτρικά καύσιμα, η Porsche έδειξε το δρόμο, πραγματοποιώντας επενδύσεις οι οποίες έχουν φτάσει αισίως τα 92 εκ. ευρώ από το 2021 και αφορούν την συνεργασία της με την HIF πάνω στον τομέα αυτόν. Μάλιστα, για να δείξει επί του πρακτέου την αποδοτικότητα των συγκεκριμένων καυσίμων, το 2022 (οι Γερμανοί) έθεσαν μια 911 Carrerra 4S στη δοκιμασία ανάβασης του υψηλότερου ηφαιστείου στον κόσμο, σε υψόμετρο κοντά στα 7 χλμ. . Ο στόχος επετεύχθη, η Porsche σημείωσε ρεκόρ μα κυρίως, έδειξε για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό την αποδοτικότητα ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος βασίζεται στα ηλεκτρικά καύσιμα.

Αρχή μέσω ναυτιλιακών και αεροπορικών για τα ηλεκτρικά καύσιμα

Για να επιστρέψουμε στα λεγόμενα του Ricardo Pereira, ο Διευθύνων Σύμβουλος της HIF ξεκαθάρισε πως αν είναι να γίνει μια αρχή για τη γενίκευση χρήσης των ηλεκτρικών καυσίμων, δεν θα γίνει από τον χώρο των αυτοκινητοβιομηχανιών. Κάθε άλλο, ο στόχος αφορά την χρησιμοποίησή τους σε μέσα όπως τα υπερατλαντικά ναυτιλιακά σκάφη, καθώς και τα επιβατικά αεροσκάφη. Όπως υποστηρίζει, είναι δύο χώροι στους οποίους η μετάβαση μπορεί να γίνει πολύ πιο ανώδυνα για τις τσέπες των επενδυτών και των εταιρειών, καθώς δεν χρειάζονται μακροσκελείς και ιδιαίτερες τροποποιήσεις στους κινητήρες. Επιπρόσθετα, ειδικά στον χώρο των αεροσκαφών, τα πράγματα βαίνουν θετικά και σε ό,τι έχει να κάνει με τις κυβερνητικές αποφάσεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει «πράσινο φως» για την παρουσία του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία των αεροπλάνων να φτάσει έως το 70%, έως και το 2050. «Είναι ξεκάθαρη η εικόνα για το ποιες είναι οι αγορές που μας επιτρέπεται να προσεγγίσουμε.» δηλώνει ο Pereira, στέλνοντας «ηχηρό» μήνυμα σε όλους για το μέλλον των ηλεκτρικών καυσίμων.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε