Η Mahle, μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες κατασκευής και προμηθείας εργοστασιακών ανταλλακτικών, ετοιμάζει έναν ηλεκτροκινητήρα που δεν θα χρειάζεται σπάνια ορυκτά υλικά και θα είναι ιδιαίτερα λιτοδίαιτος στο τομέα της κατανάλωσης, ενώ θα έχει εξαιρετικά μεγάλη διάρκεια ζωής.
Τα πλεονεκτήματα πολλών τεχνολογιών σε έναν ηλεκτροκινητήρα
Τι κάνει όμως τον «Mahle Contactless Transmitter» (MCT) τόσο αποδοτικό; Η Mahle, η οποία μέχρι στιγμής έχει γίνει γνωστή κυρίως με την παραγωγή εμβόλων για κινητήρες εσωτερικής καύσης, θέλει να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα πολλών σχεδιαστικών αρχών σε ένα κινητήρα. Για παράδειγμα μεταξύ άλλων, το μοτέρ δεν θα διαθέτει μαγνήτη, δηλαδή δεν θα διεγείρεται μόνιμα αλλά με τη δύναμη τους ρεύματος, όπως συμβαίνει και με τον κινητήρα του BMW i4, κάτι που σημαίνει μειωμένη κατανάλωση.
Η απουσία σπάνιων γαιών εξοικονομεί κόστος και προβλήματα
Από την άλλη πλευρά, δεδομένου ότι οι σπάνιες γαίες απαιτούνται ως πρώτες ύλες για τους μόνιμους μαγνήτες, η απουσία τους μειώνει επίσης την οικονομική εξάρτηση από χώρες προέλευσης, όπως η Κίνα. Οι σπάνιες γαίες συνδέονται επίσης τακτικά με την περιβαλλοντική ρύπανση και τις απάνθρωπες μεθόδους εξόρυξης, οι οποίες είναι 2 από τις βασικές αντιπαραθέσεις των πολέμιων της ηλεκτροκίνησης για το πόσο «πράσινα» είναι τελικά τα ηλεκτρικά οχήματα.
Για τη δημιουργία πεδίων τάσης, ο κινητήρας δεν χρησιμοποιεί ψήκτρες, αλλά αντίθετα το ρεύμα μεταδίδεται επαγωγικά. Αυτό όχι μόνο δεν προκαλεί φθορά, αλλά μειώνει επίσης σημαντικά την εσωτερική αντίσταση και συνεπώς την απώλεια ενέργειας. «Με αυτόν τον τρόπο, ο κινητήρας λειτουργεί ιδιαίτερα αποδοτικά, ιδίως σε υψηλές ταχύτητες», αναφέρει η Mahle. Η απουσία επιφανειών σημαίνει επίσης ότι δεν δημιουργείται σκόνη από τριβή στο εσωτερικό του κινητήρα, γεγονός που αυξάνει την ανθεκτικότητα και κατά συνέπεια τη διάρκεια ζωής.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μικρά αυτοκίνητα έως φορτηγά
Αυτή η νέα τεχνολογία, η Mahle την αποκαλεί «επανάσταση», είναι επίσης εύκολα «μεταβληθεί» σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες και επομένως μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε μικρά αυτοκίνητα όσο και σε μεγάλα επαγγελματικά οχήματα, με τον εκπρόσωπο της Mahle να αναφέρει ότι τα πρωτότυπα έχουν πλέον δοκιμαστεί ουκ ολίγες φορές. Μάλιστα αυτή τη στιγμή η εταιρεία συμμετέχει σε αρκετές δοκιμές με διάφορους κατασκευαστές για να τελειοποιήσει τον MCT, ώστε να μπορέσει να μπει σε σειρά παραγωγής.
Ετοιμάζουν και νέο καινοτόμο σύστημα
Ταυτόχρονα οι άνθρωποι του ερευνητικού κέντρου της εταιρείας τρέχουν ακόμα ένα project, το οποίο υπόσχεται ότι θα λύσει ένα από τα βασικά προβλήματα των ηλεκτρικών. Συγκεκριμένα δουλεύουν πάνω σε ένα σύστημα που θα επιτρέπει η μέγιστη ισχύς των ηλεκτροκινητήρων να είναι διαθέσιμη για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να καταρρέει το πεδίο τάσης μετά από λίγη ώρα. Η Mahle δεν ανάφερε αν ο νέος ηλεκτροκινητήρας θα μπορεί να συνεργαστεί με το συγκεκριμένο σύστημα, αλλά θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι κρύβει το μέλλον.
Έρχεται ο ηλεκτροκινητήρας που θα σταματήσει τις απάνθρωπες μεθόδους εξόρυξης.
Δεν έχει μαγνήτη, δεν έχει την ανάγκη σπάνιων και ακριβών μετάλλων!
Χρειάζεται λιγότερο ρεύμα, άρα μεγαλύτερη αυτονομία!
Θα μπορεί να φορεθεί από μικρά αυτοκίνητα έως φορτηγά.
Είναι αυτό που χρειάζεται η ηλεκτροκίνηση για να «κατακτήσει» τον κόσμο;