
Οι κινεζικές μάρκες κυριαρχούν με 76% στις πωλήσεις ηλεκτρικών & PHEV
Το 76% των ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών που πωλήθηκαν το 2024 ήταν κινέζικων μαρκών
Καλές επιδόσεις στις αγορές της Ευρώπης
Τρομερά μεγάλα μερίδια σε αγορές εκτός «Γηραιάς Ηπείρου»
Η κινέζικη πρωτιά ήρθε χωρίς πωλήσεις στην αγορά των ΗΠΑ
Οι Κινέζοι κυριαρχούν στα Ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά
Δεν είναι μυστικό ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρωτοστατούν σε ό,τι αφορά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Αυτό αποτυπώνεται και βάσει του μεριδίου αγοράς που έχουν σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας Rho Motion. Σύμφωνα με μία έκθεση της εταιρείας για το 2024, οι κινέζικες μάρκες κατέχουν μερίδιο 76% στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών και PHEV.
Η κινέζικη πρωτιά ήρθε χωρίς πωλήσεις στην αγορά των ΗΠΑ
Όπως αναφέρεται, η επίδοση των Κινέζων κατασκευαστών πραγματοποιήθηκε χωρίς να πουλήσουν ούτε ένα αυτοκίνητο στην αγορά των ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη του κόσμου, πίσω από αυτή της Κίνας. Η Rho Motion υπογραμμίζει πως το επίτευγμα αυτό συνέβη, καθώς οι Κινέζοι εστίασαν σε όλες τις υπόλοιπες αγορές παγκοσμίως.
Καλές επιδόσεις στις αγορές της Ευρώπης
Κοιτώντας τους αριθμούς που ανακοινώνει η Rho Motion, στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, οι Κινέζοι κατασκευαστές αντιπροσώπευαν περίπου το 4% των 578.000 ηλεκτρικών που πωλήθηκαν το 2024. Ο αριθμός αυτός είναι ελαφρώς υψηλότερος στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, όπου κατέλαβαν το 7% και το 5% των συνολικών πωλήσεων στα ηλεκτρικά. Στην Ολλανδία, τη Σουηδία, τη Νορβηγία και το Βέλγιο, τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το 6%, το 5%, το 8% και το 3% της αγοράς, αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ, η παρουσία τους είναι ακόμη πιο έντονη στην Ισπανία και την Αυστρία, όπου κατέχουν το 10% και το 11% των συνολικών πωλήσεων.
Τρομερά μεγάλα μερίδια σε αγορές εκτός «Γηραιάς Ηπείρου»
Εκτός «Γηραιάς Ηπείρου», στις λεγόμενες αναπτυσσόμενες αγορές, το μερίδιο των κινέζικων μάρκων στα ηλεκτροκίνητα είναι πολύ μεγαλύτερα. Στη Βραζιλία, τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα Plug-in υβριδικά που πωλήθηκαν το 2024 και προέρχονταν από κινέζικη μάρκα έφτασαν το 82%, στην Ταϊλάνδη το 77% και στο Μεξικό το 70%. Στην Ινδονησία το ποσοστό τους κυμάνθηκε στο 75%, στη Μαλαισία το 52%, στο Νεπάλ το 74% και στο Ισραήλ στο 64%.
Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως αξιόλογες ήταν οι πωλήσεις των Κινέζων και στην Αυστραλία όπου τα ηλεκτροκίνητά τους αντιπροσώπευαν το 26% όσων αυτοκινήτων ηλεκτρικών και PHEV πωλήθηκαν το 2024, ενώ στη Νέα Ζηλανδία το ποσοστό κυμάνθηκε στο 15%.