
Οι πετρελαϊκές αγχώνονται από τη στροφή της Κίνας στα ηλεκτρικά
Η Κίνα καταναλώνει το 1/5 της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.
Τα ηλεκτρικά αυξάνονται στην Κίνα, αναμένεται να μειωθεί η ζήτηση της βενζίνης 5% ετησίως.
Ερευνητές λένε πως έως το 2040 η ζήτηση θα μειωθεί κατά 2,5 εκ. βαρέλια την ημέρα.
Στις συγκεκριμένες ταξινομήσεις περιλαμβάνονται και τα Plug-in υβριδικά, που εξακολουθούν να χρειάζονται βενζίνη.
Η Κίνα καταναλώνει το 1/5 της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.
Στην Κίνα τα ηλεκτροκίνητα γίνονται συνεχώς και πιο δημοφιλή. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών και των υβριδικών αυτοκινήτων έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία 3 χρόνια, και οκταπλασιαστεί σε σχέση με το 2020. Αυτό αποτελεί φυσικά καλά νέα για τις εταιρείες που παράγουν ηλεκτροκίνητα μοντέλα, αλλά «εφιάλτη» για τις πετρελαϊκές.
Ο λόγος είναι απλός: Η Κίνα καταναλώνει το 1/5 της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου, με τη βενζίνη να αποτελεί το 25% της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων στη χώρα.
Τα ηλεκτρικά αυξάνονται στην Κίνα, αναμένεται να μειωθεί η ζήτηση της βενζίνης 5% ετησίως
Σύμφωνα με αναλυτές, η στροφή της Κίνας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα προκαλέσει σημαντική μείωση στη ζήτηση βενζίνης. Η μείωση αναμένεται να είναι στο επίπεδο μεταξύ 4% και 5% κάθε χρόνο μέχρι το 2030 και θα γίνει πολύ γρηγορότερα από ότι είχαν προβλέψει πολλοί ειδικοί.
Αυτή τη στιγμή, 1 στα 10 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Κίνας είναι ηλεκτρικό. Όπως πηγαίνουν οι πωλήσεις, μέχρι το 2027 αναμένεται το ποσοστό να είναι 2 στα 10, ενώ μέχρι τη δεκαετία του 2040 υπάρχει πιθανότητα να φτάσει στο 100%, σύμφωνα με τον κ. Anders Hove, που είναι ερευνητής στις τάσεις της Κίνας στο Ινστιτούτο Ενεργειακών Μελετών της Οξφόρδης.
Ερευνητές λένε πως έως το 2040 η ζήτηση θα μειωθεί κατά 2,5 εκ. βαρέλια την ημέρα
Η πρόβλεψη του κ. Hove είναι πως η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας για ελαφρά οχήματα θα μειωθεί άρδην. Πιο συγκεκριμένα, από τα 3,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα που είναι η τρέχουσα ζήτηση, το 2040 θα φτάσει στο 1 εκατομμύριο βαρέλια.
Στις συγκεκριμένες ταξινομήσεις περιλαμβάνονται και τα Plug-in υβριδικά, που εξακολουθούν να χρειάζονται βενζίνη
Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειώσουμε πως ένα μεγάλο ποσοστό από αυτή την αύξηση στις ταξινομήσεις οφείλεται στις πωλήσεις των Plug-in υβριδικών οχημάτων, τα οποία βασίζονται κυρίως στα θερμικά μοτέρ τους για να κινηθούν, επομένως καταναλώνουν βενζίνη.
Επιπλέον, οι άλλες χώρες βρίσκονται σε αρκετά πιο αργή τροχιά αλλαγής προς την ηλεκτροκίνηση. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, το τρέχον ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων είναι 10%. Στην Ευρώπη, τα ηλεκτροκίνητα που ταξινομήθηκαν το προηγούμενο έτος αποτελούσαν το 14,5% των συνολικών πωλήσεων.