Όλο και πιο σπάνια μένουν από ρεύμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Όλο και πιο σπάνια μένουν από ρεύμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Φόβος κατόχων και αγοραστών να μείνει από μπαταρία το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε κάποια διαδρομή.
Λιγότερο από το 1% των κλήσεων για βοήθεια στην Αγγλία αφορούν ηλεκτρικά οχήματα με άδεια μπαταρία.
Κατά 80% λιγότερες μέσα σε 8 χρόνια.
Πιο συχνός λόγος βλάβης η άδεια μπαταρία των 12V, όπως ακριβώς και στα θερμικά μοντέλα.
Φόβος κατόχων και αγοραστών να μείνει από μπαταρία το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε κάποια διαδρομή.
Ένας από τους μεγαλύτερους φόβους τον κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή κάτι που αποτρέπει πολλούς από το να αποκτήσουν ένα, είναι το ενδεχόμενο να μείνουν από μπαταρία σε κάποια διαδρομή τους. Αν η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αδειάσει, το αυτοκίνητο όπως είναι φυσικό ακινητοποιείται. Μάλιστα, το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απενεργοποιεί την ισχύ πολύ πριν η μπαταρία αποφορτιστεί σε βαθμό που να προκληθεί ζημιά. Ωστόσο, το να μείνει κανείς στη μέση του πουθενά είναι ακόμα πιο δυσάρεστο για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς δεν μπορούν απλά να φέρουν ένα δοχείο με καύσιμα σε αυτό. Πρέπει αναγκαστικά να ρυμουλκηθεί στον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης. Σύμφωνα με καινούρια δεδομένα, όμως, όλο και πιο σπάνια συμβαίνει κάτι τέτοιο σε χώρες όπως η Αγγλία και η Γερμανία.
Λιγότερο από το 1% των κλήσεων για βοήθεια στην Αγγλία αφορούν ηλεκτρικά οχήματα με άδεια μπαταρία.
Οι πρόσφατες στατιστικές από τον Βρετανικό αυτοκινητιστικό σύλλογο AA (Automobile Association) δείχνουν πόσο αβάσιμος είναι αυτός ο φόβος. Όπως και η γερμανική ADAC ή η AvD, η AA στο Ηνωμένο Βασίλειο παρέχει επίσης υπηρεσίες οδικής βοήθειας. Το τρέχον έτος, 2024, καταγράφει κατά μέσο όρο περίπου 8.000 κλήσεις έκτακτης ανάγκης καθημερινά, οι οποίες οδηγούν σε αποστολές βοήθειας. Κι όμως, σε λιγότερο από το 1% των περιπτώσεων σημειώθηκε κλήση για ηλεκτρικό όχημα με άδεια μπαταρία. Αυτό το ποσοστό γίνεται αποκαλυπτικό όταν συγκριθεί με τα προηγούμενα δεδομένα. Σύμφωνα με την AA, ο αριθμός των κλήσεων έκτακτης ανάγκης λόγω εξαντλημένων μπαταριών ήταν ακόμα 2,26% το 2023.
Κατά 80% λιγότερες μέσα σε 8 χρόνια.
Το 2015, το ποσοστό ήταν τόσο υψηλό όσο 8,26%. Σε εκείνα τα χρόνια, το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν φυσικά πολύ χαμηλότερο. Σήμερα, υπάρχουν περίπου 1,3 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταχωρημένα στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο αντιστοιχεί σε ποσοστό περίπου 19%. «Αυτό σημαίνει ότι ο αριθμός των περιπτώσεων έχει μειωθεί κατά 80% τα τελευταία χρόνια», λέει ο Πρόεδρος της AA, Edmund King. Κατά τη γνώμη του, υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτή τη σημαντική βελτίωση. Πρώτον, οι οδηγοί έχουν μάθει τώρα να υπολογίζουν την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να κατευθύνονται σε ένα σταθμό φόρτισης εγκαίρως. Ο αριθμός των δημόσιων σταθμών φόρτισης έχει επίσης αυξηθεί αισθητά. Επιπλέον, οι μεγαλύτερες μπαταρίες έχουν επιτρέψει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις. Το συμπέρασμα του King είναι πως με αυτά τα δεδομένα, ο φόβος για την αυτονομία θα πρέπει πλέον να αποτελεί παρελθόν.
Πιο συχνός λόγος βλάβης η άδεια μπαταρία των 12V, όπως ακριβώς και στα θερμικά μοντέλα.
Παρεμπιπτόντως, σύμφωνα με την Αυτοκινητιστική Ένωση, η αιτία των βλαβών «άδεια μπαταρία» είναι επίσης αρκετά χαμηλή μέσα στην ομάδα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Συνολικά, το ποσοστό των κλήσεων έκτακτης ανάγκης της AA λόγω έλλειψης ενέργειας ήταν μόνο 2,2% το τρέχον έτος 2024. Τον Ιούνιο του 2024, έπεσε σε ιστορικό χαμηλό 1,4%. Οι αιτίες των βλαβών που προκαλούν τη βλάβη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι παρόμοιες με αυτές των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πιο συχνή είναι η άδεια μπαταρία των δώδεκα βολτ που τροφοδοτεί το δίκτυο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η ADAC καταλήγει επίσης σε παρόμοια αποτελέσματα. Πιστεύετε πως με το τρέχον δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης στην χώρα μας τα ποσοστά θα ήταν ίδια;