Online πωλήσεις: Θα αγόραζες αυτοκίνητο από το ίντερνετ;
Με εταιρείες κινητών να εισέρχονται στο χώρο του αυτοκινήτου, νομίζουν πως θα τα πουλάνε όπως τα smartphones
Δεν θα μπορείς να καταλάβεις πως είναι ποιοτικά τα αυτοκίνητα με φωτογραφίες «φτιαγμένες» ιδανικά
Όποιος θα τα διαφημίσει καλύτερα θα πουλάει περισσότερο; Τα καλά αυτοκίνητα θα χαθούν
Λιγότεροι μεσάζοντες ισούνται πώληση με καλύτερες τιμές ή όχι;
Με εταιρείες κινητών να εισέρχονται στο χώρο του αυτοκινήτου, νομίζουν πως θα τα πουλάνε όπως τα smartphones
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία και τα social media σαν εργαλεία, προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τις αγορές τους από την άνεση του καναπέ του σπιτιού τους ή κατά τη διάρκεια του ωραρίου εργασίας τους. Το εμπόριο αυτοκινήτων δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση σε αυτή τη ραγδαία ανάπτυξη. Οι online πωλήσεις αναμένεται ότι θα είναι μια από τις σημαντικότερες επερχόμενες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σε ένα περιβάλλον που αλλάζει απίστευτα γρήγορα, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, πλαισιώνονται πλέον και από άλλους «νεότερους» παίκτες “outsiders”, που δεν ανήκουν στον κλάδο, όπως η εταιρία παράγωγης κινητών Xiaomi. Χρησιμοποιώντας μάλιστα (μάλλον ανορθόδοξα) το ίδιο μάρκετινγκ για να λανσάρουν τα νέα τους προϊόντα (ηλεκτρικά αυτοκίνητα), πιστεύουν ότι θα τα πουλάνε όπως πουλάνε τα smart phones.
Δεν θα μπορείς να καταλάβεις πως είναι ποιοτικά τα αυτοκίνητα με φωτογραφίες «φτιαγμένες» ιδανικά
Πως είναι όμως δυνατόν να επιλέξει κανείς το καινούργιο του αυτοκίνητο απλά διαβάζοντας τις προδιαγραφές και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά; Οι φωτογραφίες των ηλεκτρονικών φυλλαδίων δεν θα είναι αρκετά κατατοπιστικές για να καταλάβεις πχ το φινίρισμα και την ποιότητα των υλικών της καμπίνας. Και σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο είναι ένα προϊόν που αποτελείται από πολλά επιμέρους συστήματα, των οποίων τη λειτουργιά θα πρέπει κάνεις να κατανοήσει-ειδικά με το ρυθμό που αλλάζει η τεχνολογία στην εποχή μας. Πέραν της δυσκολίας στην κατανόηση του ίδιου του προϊόντος, ιδιαίτερη επεξήγηση κατά την διαδικασία αγοράς ενός οχήματος αποτελούν και οι όροι της αγοράς του (εγγυήσεις, διακανονισμός πληρωμής κ.α.), η οποία δύσκολα θα μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως και χωρίς βοήθεια και προσωπική επαφή από ένα σύμβουλο πωλήσεων.
Όποιος θα τα διαφημίσει καλύτερα θα πουλάει περισσότερο; Τα καλά αυτοκίνητα θα χαθούν
Γεγονός παρόλα αυτά παραμένει, ότι το καταναλωτικό κοινό στο σύνολο του, δεν αφορά μόνο petrol heads ή έστω εραστές της παραδοσιακής αυτοκίνησης, αλλά αποτελείται και από αγοραστές οι οποίοι βλέπουν το αυτοκίνητο ως ένα απλό μέσο μεταφοράς. Αυτοί ακριβώς οι αγοραστές, που αγοράζουν βάσει προδιαγραφών και οικονομικών κινήτρων, δεν θα δυσκολευτούν να πραγματοποιήσουν μια πιο «απρόσωπη» συναλλαγή, προκειμένου να ικανοποιήσουν και άλλες συνθήκες, όπως η ευελιξία, η διαφάνεια, η οικονομία χρόνου αλλά και η άνεση που προσφέρουν οι online αγορές. Βάσει των παραπάνω δεδομένων, είναι πιθανόν η κατάταξη πωλήσεων να διαμορφώνεται βάσει του ποιος διαφημίζει καλυτέρα την «πραμάτεια» του. Κινδυνεύουν έτσι να χαθούν μοντέλα που θα είναι πραγματικά ξεχωριστά, αλλά ενδεχομένως δεν θα ακολουθήσουν το ίδιο μοντέρνο και επιθετικό ηλεκτρονικό μάρκετινγκ.
Λιγότεροι μεσάζοντες ισούνται πώληση με καλύτερες τιμές ή όχι;
Ένας τομέας πάντως που θα μπορούσε να ωφεληθεί ιδιαίτερα-και κατά επέκταση και οι καταναλωτές-είναι η χαμηλότερη τιμολόγηση που θα μπορούσε να επιτευχθεί λόγω καλύτερης οικονομίας κλίμακας στα κόστη προώθησης και διαφήμισης. Οι κανόνες του εμπορίου θα ισχύσουν και στην περίπτωση αυτή, και ένας από τους βασικούς, λέει ότι-θεωρητικά τουλάχιστον-όσοι λιγότεροι μεσάζοντες, τόσο καλύτερη και η τελική τιμή του προϊόντος. Μένει να δούμε αν αυτά τα κόστη που θα καταφέρουν να περικοπούν από τις εταιρίες, θα μετακυλήσουν και στους τελικούς καταναλωτές με τη μορφή χαμηλότερων τιμών ή θα κρατηθούν για την απόσβεση πχ των τεράστιων επενδύσεων εξέλιξης που απαιτήθηκαν για την παράγωγη των ηλεκτροκινήτων μοντέλων.
Σχολιάστε |