Παίζει ρόλο που κατασκευάζεται ένα αμάξι, όταν φτιάχνεται από ρομπότ;
Renault, Hyundai, Toyota και Ford συναρμολογούν στην Τουρκία
Ανερχόμενη δύναμη το Μαρόκο με 536.000 αυτοκίνητα, κυρίως Renault, Dacia και Stellantis
Φθηνά εργατικά χέρια και παγκοσμιοποίηση, οι λόγοι του «ξενιτεμού» της βιομηχανίας
Όμως δεν παίζει ρόλο στην ποιότητα, ελάχιστη η ανθρώπινη παρέμβαση στην παραγωγή
Renault, Hyundai, Toyota και Ford συναρμολογούν στην Τουρκία
Η αλήθεια μερικές φορές είναι πικρή, και τα γεγονότα μιλούν απ μόνα τους. Ενώ στη χώρα μας «δεν συναρμολογείται ούτε ποδήλατο», οι «γείτονες» έχουν γίνει εδώ και χρόνια μια «παραδοσιακή» δύναμη στον τομέα της παραγωγής αυτοκινήτων. Εκτός από τις δίκες τους μάρκες-όπως η TOGG-που λανσαρίστηκε πρόσφατα και προορίζεται να αποτελέσει σημαντικό εμπορικό ατού στο ισοζύγιο εισαγωγών-εξαγωγών τους , πολλοί είναι και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές που έχουν στήσει γραμμές παράγωγης στην Τουρκία. Renault, Hyundai, Toyota και Ford συναρμολογούν αυτοκίνητα που προορίζονται είτε για εξαγωγές είτε για διάθεση στην τοπική αγορά.
Ανερχόμενη δύναμη το Μαρόκο με 536.000 αυτοκίνητα, κυρίως Renault, Dacia και Stellantis
Ανερχόμενη δύναμη στη συναρμολόγηση οχημάτων αποτελεί και το Μαρόκο. Με παράγωγη που το 2023 ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα (536.000), αποτελεί ένα σημαντικό συνέταιρο για αρκετές ευρωπαϊκές-κατά βάση Γαλλικές-μάρκες. Το γεγονός μάλιστα ότι η χώρα βρίσκεται γεωγραφικά σε ένα πολύ σημαντικό κόμβο (κοντινό στην Ισπανία και την Ευρώπη) βοήθα περιοχές όπως η Ταγγέρη όπου βρίσκεται το εργοστάσιο των Renault/Dacia να αποτελούν ένα στρατηγικό σημείο , ιδιαίτερα κρίσιμο για τις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των δυο Ηπείρων.
Φθηνά εργατικά χέρια και παγκοσμιοποίηση, οι λόγοι του «ξενιτεμού» της βιομηχανίας
Είναι ξεκάθαρο, ότι η παγκοσμιοποίηση συμβάλει σε τέτοιου είδους επιχειρηματικά μοντέλα και πλέον είναι απόλυτα συνηθισμένο να ακούμε ότι πχ Γαλλικά αυτοκίνητα συναρμολογούνται στη Βόρειο Αφρική ή το τελευταίο Γερμανικό μοντέλο μας έρχεται από την Τουρκία. Τα φθηνότερα εργατικά χέρια είναι ένας ακόμη σοβαρός λόγος για να προτιμήσει μια κραταιά αυτοκινητοβιομηχανία τον… «ξενιτεμό» και να μεταφέρει μια γραμμή παραγωγής μίλια μακριά από την παραδοσιακή έδρα της. Ας μην ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πολυεθνικές εταιρίες, και έχουν ως γνώμονα τη μεγιστοποίηση της απόδοσης των επενδύσεων τους. Είναι χαρακτηριστική η πρόσφατη δήλωση του αφεντικού της Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato, πως αν η νέα Junior κατασκευαζόταν στην Ιταλία, θα είχε μια τελική τιμή περί τις 10.000 ευρώ μεγαλύτερη.
Όμως δεν παίζει ρόλο στην ποιότητα, ελάχιστη η ανθρώπινη παρέμβαση στην παραγωγή
Η αλήθεια είναι ότι, στην εποχή μας, λίγη-πέραν της οικονομικής-σημασία έχει που κατασκευάζεται ένα μοντέλο. Η τεχνολογία έχει αυτοματοποιήσει κατά πολύ τις γραμμές παραγωγής της βιομηχανίας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κατασκευάζονται όλο και καλύτερα –από όλες τις απόψεις-αυτοκίνητα. Η ποιότητα που παλιότερα εξαρτώντας από τον ανθρώπινο παράγοντα, βρίσκεται πλέον στα χεριά των…ρομπότ. Και οι παλιές εποχές, όπως αυτή της δεκαετίας του ΅70 έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τότε, η στατιστική αναδείκνυε ότι κάποια από τα ιταλικά αυτοκίνητα που συναρμολογούνταν ημέρα…τσαγκαρο-Δευτέρα (μετά από Σαββατοκύριακο) είχαν περισσότερες αστοχίες από το μέσο αποδεκτό όριο. Κάτι που στις ημέρες μας-ευτυχώς- φαντάζει εντελώς απίθανο να συμβεί.