Peugeot vs DS: χωράνε 2 premium μάρκες κάτω από την ίδια στέγη;
Η Stellantis έχει πλέον δυναμική παρουσία στα premium με δύο διαφορετικά brand
Στην Audi πήρε δεκαετίες για να καταφέρει να πλησιάσει τον premium ανταγωνισμό
Ενώ η Peugeot μεταλλάχτηκε σε high end κατασκευαστή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα
Το σημαντικό 3008 σηματοδότησε την αλλαγή στο status
Η Stellantis έχει πλέον δυναμική παρουσία στα premium με δύο διαφορετικά brand
Με έδρα την Ολλανδία, η πολυεθνική Stellantis, είναι ο τέταρτος κατά σειρά κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο πίσω από τις Toyota, VW και Hyundai, και έχει τρέχον ποσοστό στις ευρωπαϊκές πωλήσεις της τάξης του 18%, ήτοι πουλάει σχεδόν το 1 στα 5 αυτοκίνητα στη Γηραιά Ήπειρο. Μπορεί επίσης να υπερηφανεύεται για την... ποικιλότητα των brand που κατέχει, αφού μεταξύ αυτών υπάρχουν μάρκες από mainstream ποιοτικές όπως η Opel, «ξεχωριστές» σπορ όπως η Alfa Romeo, ιστορικές όπως η Lancia, λαϊκής βάσης όπως η Fiat και η Citroen, έως και αμιγώς premium όπως η DS και η Peugeot.
Στην Audi πήρε δεκαετίες για να καταφέρει να πλησιάσει τον premium ανταγωνισμό
Γυρνώντας πίσω στις δεκαετίες, ας πούμε γύρω στα 90s, τα πράγματα στην κορυφή της πυραμίδας ήταν αρκετά διαφορετικά. Ως premium μπορούσαν να χαρακτηριστούν μόνο οι συνήθεις ύποπτοι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων πολυτελείας Mercedes και BMW, και οποιοσδήποτε άλλος κατασκευαστής προσπαθούσε να πουλήσει αυτοκίνητο στην κατηγορία που... λυμαίνονταν οι «μεγάλοι», απλά αποτύγχανε. Η αλήθεια είναι πως εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχαν όλοι αυτοί οι τύποι αμαξωμάτων και κινητήρων που συναντάμε στην αγορά σήμερα, και ως επί το πλείστον premium σήμαινε μεγάλο και πολυτελές.
Έτσι, οι «πρωτοκλασάτοι» Γερμανοί δεν ασχολούνταν με μικρά αυτοκίνητα και αντίστοιχα όλοι οι υπόλοιποι δεν ασχολούνταν με μεγάλα. Και αν κάποιος προσπαθούσε να το κάνει, όπως για παράδειγμα η Fiat με τη ναυαρχίδα της, το Croma, τότε οι πωλήσεις τους κατά κύριο λόγο περιορίζονταν σε τοπικό (εθνικό) επίπεδο και στηρίζονταν στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού για...εθνικά προϊόντα. Και ακόμη και σε εταιρίες που σήμερα μεσουρανούν στις premium κατηγορίες όπως η Audi, πηρέ αρκετά χρόνια για να μπορέσουν να πλησιάσουν σε status τους δυο βασικούς μεγάλους «παίχτες».
Ενώ η Peugeot μεταλλάχτηκε σε high end κατασκευαστή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα
Αντίθετα, η Peugeot μεταλλάχτηκε από mainstream σε high end κατασκευαστή σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Με αναμορφωτή της τον δαιμόνιο Jean-Philippe Imparato-που ανέλαβε στη συνέχεια και τα ηνία της Alfa Romeo-κατόρθωσε να αλλάξει την εικόνα της στο σύνολο της και να κάνει στροφή 180 μοιρών στην πορεία της. Δίνοντας μεγάλη σημασία στο σχεδιασμό και κατορθώνοντας να τον εξισορροπήσει μεταξύ κομψότητας και φουτουρισμού, έδωσε εντελώς νέο αέρα στα μοντέλα της. Στο εσωτερικό της καμπίνας, με νεοτερισμούς όπως το i-cockpit που λάνσαρε ακόμη και στα μικρότερης κατηγορίας αυτοκίνητα της όπως το 208, κατάφερε να προσδώσει την αίσθηση της υψηλής τεχνολογίας και της ποιότητας ταυτόχρονα.
Το σημαντικό 3008 σηματοδότησε την αλλαγή στο status
Το μοντέλο όμως που σηματοδότησε την άρδην αλλαγή της εικόνας της, είναι ξεκάθαρα το Peugeot 3008. Ανήκοντας στην έτσι κι αλλιώς σημαντική κατηγορία C-SUV, με σχεδίαση που αποτελεί ωδή στην κομψότητα-μέσα κι έξω-και αναβαθμισμένη ποιότητα, απαραίτητη για να κολυμπήσεις στα... βαθιά premium νερά, παρουσίασε ένα μοντέλο που ταρακούνησε την αγορά, γοήτευσε το αγοραστικό κοινό σχεδόν στο σύνολο του και πέτυχε πωλήσεις αλλά και κέρδη, μέσω και μιας εξίσου...αναβαθμισμένης τιμολογιακής πολιτικής.
Σχολιάστε |