Πλησιάζει η «τέλεια καταιγίδα» για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία;
Μείωση των μέσων εκπομπών CO2 στα 94 γρ./χλμ. από το 2025.
Μέχρι και 15 δισ. πρόστιμα στις αυτοκινητ/νίες αν δεν τα καταφέρουν.
Μεγάλο αγκάθι η περιορισμένη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Εξακολουθεί η μεγάλη πίεση από τα κινέζικα ηλεκτρικά.
Μείωση των μέσων εκπομπών CO2 στα 94 γρ./χλμ. από το 2025
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν ολοένα και μεγαλύτερες προκλήσεις, καθώς «η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ικανοποιεί τις προσδοκίες, ενώ το κόστος παραγωγής διαρκώς αυξάνεται, ενόψει των νέων αυστηρότερων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα», σύμφωνα με τη Sigrid de Vries, εκπρόσωπο της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η ACEA ζήτησε πριν λίγο καιρό «επείγουσα δράση» εν όψει των αυστηρότερων στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ το 2025, καθώς το ανώτατο όριο για τις μέσες εκπομπές των νέων οχημάτων μειώνεται στα 94 γρ./χλμ. από 116 γρ./χλμ. το 2024. Αυτή η μείωση θα μπορούσε ενδεχομένως να κοστίσει δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για ορισμένους από τους κατασκευαστές, την ώρα που οι Κινέζοι ανταγωνιστές ενισχύουν τις πωλήσεις τους.
Μέχρι και 15 δισ. πρόστιμα στις αυτοκινητ/νίες αν δεν τα καταφέρουν
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να φτάσουν αυστηρότερους στόχους εκπομπών CO2 το 2025, καθώς το ανώτατο όριο για τις μέσες εκπομπές από τις πωλήσεις νέων οχημάτων μειώνεται στα 94 γρ./χλμ. «Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμα ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ (17,4 δισ. δολαρίων) για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε πριν από λίγο καιρό ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Luca de Meo.
Μεγάλο αγκάθι η περιορισμένη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ψηλά στην ατζέντα της πρόσφατης συνεδρίασης της Ευρωβουλής ήταν το θέμα των ηλεκτρικών οχημάτων αναφορικά με το πλαίσιο της ΕΕ για τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2035. Στο πλαίσιο αυτού του σχεδίου, το νόμιμο όριο για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων πρέπει να μειωθεί κατά σχεδόν 1/5, δηλαδή σε λιγότερο από 94 γρ./χλμ. το επόμενο έτος –προθεσμία που η αυτοκινητοβιομηχανία λέει τώρα ότι δεν μπορεί να τηρήσει λόγω της πτώσης των ηλεκτρικών πωλήσεων. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παραμένει αμετακίνητη στη θέση της σχετικά με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, υποστηρίζοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει λάβει αρκετό χρόνο για τη μετάβαση.
Εξακολουθεί η μεγάλη πίεση από τα κινέζικα ηλεκτρικά
Την ίδια ώρα, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύουν διαρκώς τις πωλήσεις τους στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ ψάχνουν τρόπους να εδραιωθούν ακόμη περισσότερο, άλλοτε αναζητώντας στρατηγικές συνεργασίες, και άλλοτε ανοίγοντας ακόμη και εργοστάσια σε ευρωπαϊκό έδαφος. Μια έκθεση που ζητήθηκε από την ΕΕ ανέφερε ότι οι οικονομίες σε ολόκληρη την ΕΕ των 27 χωρών θα χρειαστούν ώθηση έως και 800 δισεκατομμυρίων ευρώ για να οδηγηθούν σε μια εξ ολοκλήρου μετάβαση στην καθαρή ενέργεια.
Σχολιάστε |