autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
«Σκοτώνουν» το diesel, πώς θα γλιτώσω χρήματα; Με CNG ή LPG;

«Σκοτώνουν» το diesel, πώς θα γλιτώσω χρήματα; Με CNG ή LPG;

Διαβάστηκε από 10613 αναγνώστες - 18/12/2023

- «Καίει» λιγότερο, αλλά έχει μικρή αυτονομία το CNG (φυσικό αέριο)
- Βρίσκεις περισσότερα πρατήρια LPG, αλλά «καίει» 10% περισσότερο απ' τη βενζίνη
- Μπορείς να βάλεις και κιτ υγραερίου στο απλό αυτοκίνητο που έχεις αγοράσει
- Πιο ώριμο τεχνολογικά είναι το LPG

Αέρια... επανάσταση

Σε έναν κόσμο που τα υβριδικά κάθε τεχνολογίας αυξάνονται και πληθύνονται, τα ηλεκτρικά έχουν έρθει με φόρα και τα κλασικά θερμικά (βενζίνη και diesel) έχουν φανατικούς υποστηρικτές υπάρχει και ένα... Γαλατικό χωριό. Ένα καύσιμο που συγκεντρώνει μεν μικρά μερίδια αγοράς, ωστόσο όσοι το επιλέγουν είναι σίγουροι πως η τσέπη τους θα αντέξει πολλά χιλιόμετρα.
 
Αναφερόμαστε στα μοντέλα με κινητήρες διπλού καυσίμου με υγραέριο (LPG) και φυσικό αέριο (CNG). Μοντέλα τα οποία λειτουργούν παράλληλα με έναν κλασικό βενζινοκινητήρα και τα οποία «καίνε» λίτρα και κιλά, αντίστοιχα, αλλά το κάνουν με πολύ πιο οικονομικό τρόπο διότι το κόστος αγοράς του είναι σημαντικά μικρότερο. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, 1 λίτρο υγραερίου σπάνια θα σου κοστίσει πάνω από 1 ευρώ, ενώ το φυσικό αέριο κοστίζει περίπου 1,3 ευρώ ανά κιλό.
 

Εξελιγμένες τεχνολογίες για οικονομία στο 60%

Μην νομίσετε πως μιλάμε για καινούργιες τεχνολογίες, «του κουτιού». Όπως κάθε τι καινούργιο, τα προηγούμενα χρόνια διαπίστωνες θεματάκια. Υπήρχαν δυσλειτουργίες ως προς με την αποδοτικότητά τους ως retrofit επιλογές. Στο σήμερα, οι δύο τεχνολογίες είναι εξελιγμένες ώστε να λειτουργούν άψογα με όλους τους βενζινοκινητήρες, με ατμοσφαιρικά και τούρμπο μοτέρ να έχουν σύστημα αεριοκίνησης μειώνοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό, μέχρι και 60% τα έξοδα καυσίμου.  
 

Το diesel αργοπεθαίνει (και το «σκοτώνουν«)

Για τους «χιλιομετροφάγους» το diesel ζει και βασιλεύει. Είναι ο τρόπος να κάνεις ασύγκριτη οικονομία στην τσέπη σου, να κάνεις πολλά χιλιόμετρα δίχως να αγχωθείς για την αυτονομία και το πόσο «έκαψες». Εδώ και χρόνια, ωστόσο, βλέπουμε ολοένα και λιγότερες εταιρείες να εμπιστεύονται τα πετρελαιοκίνητα μοτέρ. Οι πιέσεις που δέχονται οι εταιρείες για τον περιορισμό των αέριων ρύπων έχουν αλλάξει τα δεδομένα. Μην ξεχνάμε πως σε σχέση με το diesel, η αεριοκίνηση σού δίνει όλα τα κέρδη του βενζινοκινητήρα, δηλαδή χαμηλό θόρυβο και κραδασμούς, υψηλή ισχύ με μεγάλο εύρος λειτουργίας. Δεν αγχώνεσαι για πιθανή χαλασμένη αντλία, για νοθευμένο ντίζελ η βουλωμένο φίλτρο σωματιδίων, ζημιές που μπορεί να κοστίσουν αρκετές χιλιάδες ευρώ.
 

Οικονομικότερο αλλά με μικρή αυτονομία το CNG, βάζεις και κι LPG

Πάμε να δούμε τώρα, ποιο καύσιμο κερδίζει στην κόντρα CNG Vs LPG. Καταρχάς, υπάρχουν περισσότερες επιλογές CNG μοντέλων, στην πλειοψηφία τους στον Volkswagen Group. Πιο συγκεκριμένα, έχουμε τα μικρά SEAT Ibiza και VW Polo, τα SUV πόλης SEAT Arona και Skoda Kamiq, τα μικρομεσαία Skoda Scala και Volkswagen Golf, καθώς και το sedan Skoda Octavia. Στον αντίποδα, μοντέλα με LPG είναι τα supermini Renault Clio και Dacia Sandero Streetway, τα μικρά SUV Sandero Stepway και Renault Captur, το C-SUV Dacia Duster και το πολυμορφικό Dacia Jogger.
 
Το πρόβλημα με το CNG είναι πως έχει μικρό δίκτυο ανεφοδιασμού. Υπάρχουν 26 σε όλη την Ελλάδα και μόλις 8 στην Αθήνα, δεδομένα που περιορίζουν αρκετά το πεδίο «δράσης». Επίσης, λόγω του ότι είναι απλά συμπιεσμένο και όχι υγρό, δίνει μικρότερη αυτονομία ανάμεσα στα γεμίσματα, με το εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης αρκετά μικρό (9 λτ.). Στον αντίποδα, είναι πιο οικονομικό, πιο καθαρό για το περιβάλλον, είναι πιο ακίνδυνο γιατί είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και διασπείρεται σε περίπτωση διαρροής, αποτρέποντας «εκρηκτικές» συγκεντρώσεις.
 
Όσον αφορά το LPG, έχει το advantage πως το βάζεις και ως κιτ, έξτρα στο αυτοκίνητό σου στο μισό κόστος από ό,τι το CNG. Επιπλέον, έχει την πιο ώριμη τεχνολογία, έχει την καλύτερη κάλυψη δικτύου για εφοδιασμό στα περισσότερα πρατήρια, μεγαλύτερη αυτονομία, δυνατότητα επιλογής τρόπου μετακίνησης, ενώ έχει και την καλύτερη μορφή μεταφοράς αφού είναι υγροποιημένο και έτσι χωράει πολύ σε σχετικά μικρό δοχείο. Παρόλα αυτά, έχει 10% υψηλότερη κατανάλωση από την βενζίνη και το μικρό κόστος αγοράς του κάνει τη διαφορά.


Φυσικό αέριο (CNG) επειδή ταξιδεύει εκεί όπου έχει πρατήρια, υγραέριο για πιο all around ή ρίχνεις μία τελευταία ζαριά με το LPG;
- «Καίει» λιγότερο, αλλά έχει μικρή αυτονομία το CNG (φυσικό αέριο)
- Βρίσκεις περισσότερα πρατήρια LPG, αλλά «καίει» 10% περισσότερο απ' τη βενζίνη
- Μπορείς να βάλεις και κιτ υγραερίου στο απλό αυτοκίνητο που έχεις αγοράσει
- Πιο ώριμο τεχνολογικά είναι το LPG

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε