autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Πόση απόδοση χάνουν σε 1 χρόνο οι μπαταρίες των ηλεκτρικών;

Διαβάστηκε από 21178 αναγνώστες - 4/11/2024
Πόση απόδοση χάνουν σε 1 χρόνο οι μπαταρίες των ηλεκτρικών;

Η μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι από τα πιο συχνά θέματα συζήτησης ανάμεσα σε αυτούς που είναι υπέρ της ηλεκτροκίνησης και όσων ακόμα έχουν αμφιβολίες. Τι πραγματικά θα συμβεί μετά από μερικά χρόνια λειτουργίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με την απόδοσή της; Θα παραμείνει σταθερή η απόδοση της ή θα μειώνετε όπως και στα κινητά μας τηλέφωνα;

Ολοένα και περισσότερο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν έδαφος σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, αφού τα πλεονεκτήματα που εμφανίζουν τα κάνουν θελκτικά στο κοινό. Το χαμηλό κόστος χρήσης, το «πράσινο» αποτύπωμά τους, η αθόρυβη κίνηση και η ακαριαία διαθέσιμη ροπή τους, αποτελούν μερικά από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που έχει στο μυαλό του ένας υποψήφιος αγοραστής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ένα από τα άγχη τους όμως, είναι η μπαταρία τους, και συγκεκριμένα η μείωση της απόδοσής τους, στην διάρκεια του χρόνου.

Οι βιομηχανίες λένε πως μπορεί να χαθεί έως και 12.5% σε 5 χρόνια

Δεν είναι λίγοι οι υποψήφιοι αγοραστές ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που ανησυχούν για την απόδοση της μπαταρίας τους, μετά από μερικά χρόνια χρήσης του αυτοκινήτου τους. Έχοντας ήδη την εμπειρία από την πτώση απόδοσης των κινητών, προβληματίζονται. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απαντούν στους υποψήφιους αγοραστές, πως πράγματι οι μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάνουν κατά μέσο όρο το 2%- 2,5% της χωρητικότητάς τους κάθε χρόνο.

Ουσιαστικά λοιπόν μέσα σε μια 5ετια λειτουργίας η μπαταρία ενός αυτοκινήτου θα χάσει από 10% έως 12,5% της χωρητικότητάς της. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση και της διαθέσιμης αυτονομίας, αφού σε ένα αυτοκίνητο που η αρχική αυτονομία ήταν 450 χιλιόμετρα, 5 χρόνια μετά θα έχει πέσει στα 390 με 405 χιλιόμετρα.

Έρευνα της Geotab ισχυρίζεται πως η απώλεια μπορεί να φτάσει έως 4.2% κάθε χρόνο

Πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Geotab αλλάζει λίγο τους ισχυρισμούς των βιομηχανιών αυτοκινήτου. Η Αμερικανική εταιρεία πραγματοποίησε έρευνα σε 6.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαφόρων βιομηχανιών και κατέληξε στο αποτέλεσμα πως η μείωση της απόδοσης μιας μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να «αγγίξει» ακόμα και το 4.2% σε ένα χρόνο. Αν το δούμε σε βάθος 5ετίας, η πτώση θα αγγίξει το 21%, και η αυτονομία του αυτοκινήτου θα έχει μειωθεί ραγδαία.

Τα πρώτα 3 με 4 χρόνια η απώλεια είναι σταθερά χαμηλή και στη συνέχεια επιταχύνεται

Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι και ο ρυθμός της μείωσης. Χαρακτηριστικά διαπιστώθηκε ότι η απώλεια της απόδοσης δεν είναι γραμμική. Τα πρώτα 3 ή 4 χρόνια η απώλεια είναι σταθερά χαμηλή, αλλά στην πορεία επιταχύνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το μοντέλο, αλλά και το σύστημα ψύξης της μπαταρίας.

Ακραίες καιρικές συνθήκες και λάθη στην φόρτιση οι κυριότερες αιτίες απώλειας

Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, εξαρτάται από μια αλληλουχία παραγόντων. Το μόνο σίγουρο είναι πως η σταδιακή μείωση της χωρητικότητάς της είναι ένα γεγονός που κανείς δεν θα αποφύγει. Εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να επιβραδύνουμε την εξασθένιση της αποδοτικότητάς της. Αρχικά αποφεύγουμε τη φόρτιση της μπαταρίας στο 100%, με τα ιδανικά επίπεδα φόρτισης να είναι από 20 έως 80%.

Αν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη, προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε την ενέργειά της το συντομότερο δυνατό. Αποφεύγουμε όσο μπορούμε τις έντονες επιταχύνσεις, ειδικά αν είναι κρύα η μπαταρία. Το έντονο κρύο και η ακραία ζέστη αποτελούν μεγάλο εχθρό της μπαταρίας μας, γι αυτό φροντίζουμε να παρκάρουμε σε σκιά το καλοκαίρι και σε κλειστό parking τον χειμώνα.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις