autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πόσο δύσκολο είναι σήμερα για μια μάρκα να παραμείνει επίκαιρη;

Πόσο δύσκολο είναι σήμερα για μια μάρκα να παραμείνει επίκαιρη;

8/11/2024

Η ηλεκτροκίνηση μηδένισε το κοντέρ και όλες οι μάρκες ξεκινούν από κοινή αφετηρία
Οι Κινέζοι γέμισαν τους δρόμους με νέες μάρκες και νέα μοντέλα
Θρυλικά ονόματα κόβουν τις γκάμες τους, άλλες μάρκες πάνε μπρος-πίσω
Το κοινό και η αγορά έχουν αλλάξει γούστα και προτεραιότητες

Πώς ξεχωρίζει σήμερα μια μάρκα ανάμεσα σε τόσες άλλες; Τι έχει να πει η ιστορία της και η παράδοσή της όταν απέναντί της έχει μια αγορά που τη νοιάζει αν το αυτοκίνητο έχει «καραόκε» στη βασική έκδοση; Και τελικά ποιές μάρκες θα αντέξουν τις ριζικές ανακατατάξεις που έφερε η ηλεκτροκίνηση, ο κόβιντ και οι οδηγοί της Gen-Z;
 
Σκέψου μια μάρκα. Μια μάρκα που ξέρεις καλά. Και βάλε όλα αυτά που ξέρεις για αυτή τη μάρκα να δεις τι αξίζουν σήμερα. Πάρε για παράδειγμα τη Subaru. Τετρακίνητη, boxer μοτέρ, θρυλική στα ράλι. Σήμερα η τετρακίνηση είναι έξτρα στα περισσότερα (ηλεκτρικά), τα boxer μοτέρ «πέθαναν» μαζί με όλα τα άλλα θερμικά, και το κοινό που παρακολουθεί (ακόμη) ράλι είναι άνω των 30 ετών. Τι έχει η Subaru απέναντι στον ανταγωνισμό; Και τι έχουν όλες οι μάρκες, με ελάχιστες εξαιρέσεις, η μία απέναντι στην άλλη;

Οι Κινέζοι γέμισαν τους δρόμους με νέες μάρκες και νέα μοντέλα

Βάλε τώρα και την πλημμύρα νέων κατασκευαστών, νέων σημάτων, ονομάτων, μοντέλων από την Κίνα. Δες αυτοκίνητα που δεν έχεις ξαναδεί, δεν μπορείς να αναγνωρίσεις. Ακόμη και μοντέλα από γνωστές μάρκες που άλλαξαν σχεδίαση, κατηγορία, είδος, για να σοκάρουν, να προκαλέσουν, να παραμείνουν επίκαιρα. Η αγορά σήμερα έχει περισσότερα μοντέλα από ποτέ, και το μείγμα ηλεκτρικών, υβριδικών, θερμικών το μπλέξιμο είναι μεγάλο, και η προσοχή του κόσμου μικρή.

Θρυλικά ονόματα κόβουν τις γκάμες τους, άλλες μάρκες πάνε μπρος-πίσω

Τα μοντέλα από τις μάρκες που ξέρεις αρχίζουν να εξαφανίζονται. Πάνε τα Fiesta και τα Focus, έρχονται τα Capri και τα Mustang. Το Golf που πάντα ήξερες μας τελειώνει, και αν θες VW πρέπει να μπορείς να ξεχωρίσεις τη γκάμα της ID ανάμεσα σε τόσα άλλα ηλεκτρικά. Η Jaguar έκοψε όλα της τα μοντέλα πλην ενός, αφού ήταν όλα παρωχημένα, ξεπερασμένα, και δεν έβγαζαν φράγκο για τη μάρκα. Η Volvo ήθελε να γίνει ηλεκτρική, τώρα ξαναγυρίζει σε υβριδικά. Ήθελε να κόψει τα σεντάν και τα στέισον, τώρα ξαναρχίζει παραγωγή. Σαν ακέφαλα κοτόπουλα που τρέχουν γύρω-γύρω, ακόμη και οι γνωστές μάρκες τα έχουν χάσει.

Το κοινό και η αγορά έχουν αλλάξει γούστα και προτεραιότητες

Και μέσα στο χαμό, η νέα γενιά, η Gen-Z είναι από τελείως αδιάφορη ως το πολύ χλιαρή απέναντι στο αυτοκίνητο. Το βλέπουν αρχαϊκό, ξεπερασμένο, αδιάφορο. Η υψηλή τεχνολογία στην οποία έχουν συνηθίσει και τη βλέπουν να αλλάζει κάθε μήνα, δεν μπορεί να ακολουθήσει όταν βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο με κύκλο ζωής 5 ή 6 χρόνια. Και οι προτεραιότητες είναι τελείως διαφορετικές. Με τις επιδόσεις δεδομένες, οι νέοι αγοραστές, ειδικά στην μεγαλύτερη πλέον αγορά του κόσμου, της Κίνας, ενδιαφέρονται περισσότερο για τεχνητή νοημοσύνη και καραόκε στην καμπίνα, παρά για ανεξάρτητη ανάρτηση στον πίσω άξονα.
 
Πώς μπορεί μια μάρκα να τα προλάβει όλα αυτά; Πως μπορεί μια μάρκα που έχει την ιστορία της και την παράδοσή της ως το βασικό της όπλο, σαν την Lancia ή την Maserati, να παραμείνουν επίκαιρες; Ειδικά αν δεν ανήκουν σε κάποιον όμιλο, όπως η Jaguar, ποιό κοινό θα τις κοιτάξει; Εσύ τι λες; Πως βλέπεις την αγορά σήμερα, τι σε ενδιαφέρει και τι μετράς περισσότερο;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε