Πόσο πιο ακριβά στοιχίζει ένα τρακάρισμα σε ηλεκτρικό;
8/11/2023
Η επισκευή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ιδιαίτερα πιο δαπανηρή μετά από σύγκρουση, αφού σύμφωνα με έρευνες από τη Γερμανία και τις ΗΠΑ, το κόστος μπορεί να είναι έως και 35% πιο υψηλό σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Που οφείλεται αυτό; Έχουμε όλες τις πληροφορίες.
Το κόστος κατασκευής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά από τρακάρισμα είναι 30 έως 35% πιο υψηλό σε σχέση με ένα που φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην έλλειψη εμπειρίας στη νέα τεχνολογία και στην αντικατάσταση ανταλλακτικών που ίσως δεν ήταν αναγκαία. Όμως όσοι έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο εμπλέκονται έως και 10% λιγότερο συχνά σε ατυχήματα, ενώ είναι και μικρότερης έκτασης οι ζημιές που προκαλούν. Ας δούμε πιο αναλυτικά τα δεδομένα.
Έως 35% περισσότερα στοιχίζει η επισκευή ενός ηλεκτρικού μετά από τρακάρισμα
Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία Mitchell, ένας από τους βασικούς προμηθευτές διαγνωστικού λογισμικού στα συνεργεία αυτοκινήτων των Η.Π.Α., όταν ένα Tesla εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα, η επισκευή του κοστίζει περίπου 1.275 ευρώ περισσότερα από ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ υο νούμερο αυτό ξεπερνάει τα 2.200 ευρώ όταν μιλάμε για ηλεκτρικά οχήματα πιο ιδιαίτερων μαρκών, όπως η Polestar, η Rivian και η Lucid.
Την παραπάνω εταιρεία έρχεται να επιβεβαιώσει η έρευνα της Γερμανικής Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών (GDV), η οποία αναφέρει ότι το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετά από σύγκρουση είναι 30 έως 35% πιο υψηλό σε σύγκριση με τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Έλλειψη εμπειρίας και άνευ λόγου αντικαταστάσεις
Αυτή η αύξηση του μέσου κόστους επισκευής οφείλεται σε ένα σημαντικό βαθμό στην έλλειψη εμπειρίας στη νέα τεχνολογία και στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι λύσεις και οι «πατέντες» όπως στα θερμικά. Για παράδειγμα, ο GDV αναφέρει ότι πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εμπλέκονται σε ατυχήματα καταλήγουν συχνά σε δεξαμενές με νερό καθαρά για προληπτικούς λόγους ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης της μπαταρίας, που συνήθως οδηγεί σε ολική καταστροφή του οχήματος.
Επίσης το κόστος των εργατικών και των ανταλλακτικών είναι αρκετά ψηλότερο, αφού σύμφωνα με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, πολλές φορές προβαίνουν σε άνευ λόγου επιδιορθώσεις. Ειδικά η μπαταρία συνήθως αντικαθίστανται ολόκληρη, κάτι που απαιτεί αρκετές εργατοώρες, ενώ το πρόβλημα θα μπορούσε να είχε λυθεί με αντικατάσταση μερικών στοιχείων της.
Οι ασφαλιστές εκλιπαρούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες για καλύτερα μέτρα προστασίας
Μάλιστα ο ασφαλιστικός κλάδος της Γερμανίας απευθύνει έκκληση σε όλους τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να προβούν σε ενέργειες που θα εξασφαλίσουν την αύξηση της ασφάλειας σε περίπτωση τρακαρίσματος, όπως καλύτερη προστασία της μπαταρίας.
Ακόμα η GDV τονίζει ότι εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη ουσιαστικών διαγνώσεων για τον προσδιορισμό της έκτασης των ζημιών και των επακόλουθων επισκευών, ενώ αναφέρει ότι τα συνεργεία, οι εταιρείες ρυμούλκησης και οι πυροσβεστικές δυνάμεις θα πρέπει να εκπαιδευτούν εις βάθος για να διαχειρίζονται τις κατεστραμμένες μπαταρίες με ασφάλεια, αλλά και προκαλώντας όσο το δυνατόν λιγότερη οικονομική ζημιά.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμπλέκονται σε λιγότερα και μικρότερης έκτασης ατυχήματα
Τα καλά νέα τα αφήσαμε για το τέλος. Σύμφωνα με την GDV, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμπλέκονται σε 10% λιγότερα ατυχήματα σε σχέση με τα θερμικά οχήματα, ενώ προκαλούν μικρότερης έκτασης ζημίες, μιας και το ποσοστό των αυτοκινήτων που βγαίνει ολική όταν ο υπαίτιος της σύγκρουσης οδηγάει ηλεκτρικό είναι 20% χαμηλότερο σε σύγκριση με τα «συμβατά». Αν και οι λόγοι για τα συγκεκριμένα ποσοστά δεν αναφέρθηκαν, το πιο πιθανό είναι να οφείλονται στον πιο προσεκτικό τρόπο οδήγησης που υιοθετούν οι οδηγοί τους για να πετυχαίνουν αύξηση της αυτονομίας.