Προβλήματα στην εφαρμογή ψηφιακών ραντεβού για μεταβιβάσεις οχημάτων
«Θετικό το μέτρο, αλλά χωλαίνει στην εφαρμογή του».
Καμία διάκριση μεταξύ φυσικών προσώπων και εταιρειών.
Με 5 ραντεβού τη μέρα για μόλις 100 υποθέσεις, μία μόνο εταιρεία μπορεί να μπλοκάρει το σύστημα.
Αμεσο αίτημα για πιο φιλική στάση προς τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου.
«Θετικό το μέτρο, αλλά χωλαίνει στην εφαρμογή του»
Σοβαρά προβλήματα, με μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση οχημάτων σε ιδιώτες από τις επιχειρήσεις έχουν δημιουργηθεί από τις πρώτες κιόλας μέρες της πιλοτικής εφαρμογής κλεισίματος αποκλειστικά ψηφιακών ραντεβού στη Διεύθυνση Μεταφορών του Κεντρικού Τομέα Αθηνών.
«Το μέτρο είναι αναμφίβολα θετικό» λέει ο κ. Γιάννης Τριανταφύλλου, CEO της ΚΥΚΛΟΣ ΑΕ, «καθώς εξασφαλίζει την αξιοπιστία και την διαφάνεια των σχετικών διαδικασιών και μπορεί να δώσει τέλος σε κάθε μορφή γραφειοκρατικής ταλαιπωρίας, κατάχρησης ή διακριτικής μεταχείρισης πολιτών. Όμως, παρόλο που ως προς το σκέλος της εξυπηρέτησης ιδιωτών το σύστημα φαίνεται να λειτουργεί αρκετά καλά, παρουσιάζει μεγάλα προβλήματα, τα οποία «βραχυκυκλώνουν» την διαχείριση μεγάλου όγκου αιτημάτων από επιχειρήσεις του κλάδου και εταιρείες διεκπεραίωσης».
Καμία διάκριση μεταξύ φυσικών προσώπων και εταιρειών
Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η φιλοσοφία του συστήματος δεν κάνει καμία διάκριση μεταξύ φυσικών προσώπων και εταιρειών που εξυπηρετούν πολύ μεγάλους όγκους υποθέσεων, εφαρμόζοντας για αυτές περιορισμούς, τόσο τον αριθμό των ραντεβού, όσο και τον αριθμό των αιτημάτων ανά ραντεβού. Έτσι, για τις επιχειρήσεις προβλέπονται μόνο 3 ραντεβού (με έως 20 ημερήσιες μεταβιβάσεις ανά ραντεβού) συν άλλα 2 (με έως 10 ημερήσιες μεταβιβάσεις). Αυτό σημαίνει το πολύ 80 μεταβιβάσεις ανά υπηρεσιακή μονάδα υποδοχής των αιτήσεων, γεγονός που ήδη δημιουργεί «συμφόρηση» στις μεταβιβάσεις κυρίως των μεγάλων επιχειρήσεων εμπορίας και μίσθωσης, οι οποίες καθημερινά μεταβιβάζουν έως και 400 οχήματα, με πρόβλεψη μάλιστα για ακόμα περισσότερα, λόγω της μεγάλης αύξησης που παρατηρείται στην αγορά μεταχειρισμένων στην χώρα μας.
Με 5 ραντεβού τη μέρα για μόλις 100 υποθέσεις, μία μόνο εταιρεία μπορεί να μπλοκάρει το σύστημα
«Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος» επισημαίνει ο κ. Θόδωρος Στασινόπουλος, COO της εταιρείας, «100 περίπου επιχειρήσεις στην αγορά των μεταβιβάσεων, εκ των οποίων μόνο οι 10 μεγαλύτερες διακινούν όγκους 100-400 υποθέσεων ημερησίως, διαγκωνίζονται καθημερινά για 35 ραντεβού, max 80 υποθέσεων ανά υπηρεσιακή μονάδα. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μία και μόνο εταιρεία κλείνοντας 5 ραντεβού για μόνο 100 υποθέσεις μπλοκάρει εντελώς το σύστημα».
Αμεσο αίτημα για πιο φιλική στάση προς τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου
H εταιρεία ΚΥΚΛΟΣ ΑΕ θεωρεί πως θα ήταν χρήσιμο να ξεκινήσει άμεσα ένας διάλογος μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου με την Περιφέρεια και το Υπουργείο για την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα. Είναι φανερό πως πρέπει να βρεθεί ένας κατάλληλος τρόπος, ώστε η διαδικασία ψηφιοποιημένων ραντεβού να γίνει πιο συμπεριληπτική και «φιλική» προς τις επιχειρήσεις, διευκολύνοντας την απρόσκοπτη λειτουργία της αγοράς.
«Θα πρέπει όλοι να αντιληφθούν», τονίζει ο κ. Τριανταφύλλου, «πως η εξυπηρέτηση των μεγάλων όγκων υποθέσεων και κατΆ επέκταση των αναγκών των μεγάλων εταιρειών του κλάδου, δεν μπορεί να είναι ένα δευτερεύον πρόβλημα σε σχέση με την εξυπηρέτηση των μεμονωμένων ιδιωτών, αλλά αναπόσπαστο μέρος της λύσης του ίδιου προβλήματος. Έτσι κι αλλιώς και οι επιχειρήσεις επιδιώκουν την καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πελατών τους και εν τέλει του τελικού καταναλωτή, που είναι ο ίδιος ο πολίτης. Οποιαδήποτε διαφορετική προσέγγιση, στην καλύτερη περίπτωση, θα λύνει σωστά ένα λάθος πρόβλημα».
Σχολιάστε |