autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Προς αναθεώρηση οι αποφάσεις της Ε.Ε. για κατάργηση των κινητήρων καύσης

Προς αναθεώρηση οι αποφάσεις της Ε.Ε. για κατάργηση των κινητήρων καύσης

9/7/2024

Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα είναι η πρώτη δύναμη στην Ευρωβουλή και εξετάζει την αλλαγή αυτή
Κάποιες χώρες αντιδρούν στην κατάργηση των εσωτερικής καύσης με μπροστάρα την Γερμανία
Υπάρχει συμφωνία για χρήση κινητήρων καύσης με e-fuels
Το «ακραίο» σενάριο κάνει λόγο ως και την κατάργηση της απαγόρευσης

Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα είναι η πρώτη δύναμη στην Ευρωβουλή και εξετάζει την αλλαγή αυτή

Όπως έχει γίνει γνωστό για αρκετό χρονικό διάστημα, η Ευρωπαϊκή Ένωση βαδίζει ολοταχώς προς εποχή ηλεκτροκίνησης. Όμως, τις τελευταίες ώρες έχει έρθει στην «επιφάνεια» η αποκάλυψη περί ύπαρξης «ανταρτών». Ο λόγος για το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ) της Ευρωβουλής, τον συνδυασμό ο οποίος, μετρώντας 188 έδρες και αποτελεί την ισχυρότερη παρουσία στην Ευρωβουλή. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ειδησεογραφικού Reuters, το ΕΛΚ ετοιμάζεται να μεσολαβήσει στην ανατροπή των δεδομένων και την στήριξη προς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Aλλωστε, όπως έχει τονίσει ήδη στο μανιφέστο του, επιθυμεί τη διατήρηση των συγκεκριμένων κινητήρων, επενδύοντας σε αυτούς τεχνολογία αιχμής για την τροφοδοσία τους.

Κάποιες χώρες αντιδρούν στην κατάργηση των εσωτερικής καύσης με μπροστάρα την Γερμανία

Σαφώς και δεν είναι όλες οι χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνες με τα νέα μέτρα κατά των ρύπων και της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035. Η ίσως πιο «έντονη» και ηχηρή παρουσία της... λίστας αυτής να ανήκει στη Γερμανία και την τεράστια αυτοκινητιστική βιομηχανία που διαθέτει. Αν και για τους Γερμανούς, οι ισορροπίες έχουν κάπως μεταβληθεί, κάτι το οποίο θα αναλύσουμε αργότερα. Στην συνέχεια, το επόμενο «μεγάλο όνομα» της λίστας είναι η Ιταλία. Η πρωθυπουργός της χώρας, Giorgia Meloni, έχει ως προσωπικό της στοίχημα την «μάχη» εναντίον της αυτοκίνησης, με λόγους που βασίζονται - κυρίως - στην κινεζική επέκταση στην Ευρώπη. Από εκεί και πέρα, ιδιαίτερα αντιδραστική ήταν και η Πολωνία, η οποία είχε προσφύγει έως και το ανώτατο δικαστήριο της Ε.Ε. ώστε να εμποδίσει το μέτρο της απαγόρευσης πωλήσεως βενζινοκίνητων και diesel από το 2035. Ακόμη, μέλη της συμμαχίας αυτής αποτελούν ακόμη οι: Ουγγαρία, Ρουμανία, Τσεχία αλλά και Σλοβακία.

Υπάρχει συμφωνία για χρήση κινητήρων καύσης με e-fuels

Η Γερμανία πράγματι, ήταν η υπ αριθμόν πρώτη χώρα η οποία ασκούσε τη δική της πίεση στην Ε.Ε. (και μάλιστα για χρονικό διάστημα) με σκοπό τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης αλλά με χρήση e-fuels. Τελικά, οι δύο πλευρές έδωσαν τα χέρια και έγιναν ξανά... σύμμαχοι, καθώς προχώρησαν στην συμφωνία κινητήρων εσωτερικής καύσης με την προϋπόθεση της κατανάλωσης μη ρυπογόνων και ουδέτερων από διοξείδιο του άνθρακα καυσίμων. Από την άλλη, αξίζει να αναφερθεί το γεγονός ότι δεν έχει υπάρχει κάποια σαφή διευκρίνιση σχετικά με το πως θα κυλήσει και τι θα ακολουθήσει των αποφάσεων αυτών και το πως θα επιβληθούν έως και το 2035.

Το «ακραίο» σενάριο κάνει λόγο ως και την κατάργηση της απαγόρευσης

Κι επειδή όπως είναι λογικό, στην απουσία στοιχείων και αναφορών «γεννιούνται» οι φήμες και τα σενάρια, ένα εξ αυτών κάνει λόγο μέχρι και για πλήρη κατάργηση των μέτρων απαγόρευσης πωλήσεως μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το μόνο σίγουρο είναι πως με τις ευρωεκλογές να αποτελούν παρελθόν και οι νέες δυναμικές μεταξύ των συνδυασμών που επικρατούν εντός του Ευρωκοινοβουλίου θέτουν νέες ισορροπίες. Πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν, όχι μόνο ως προς το πως θα χειριστεί το ζήτημα το ΕΛΚ, αλλά και τι είδους «αέρας πνέει» ευρύτερα στο Ευρωκοινοβούλιο. Θα αλλάξει η «πράσινη» ατζέντα και αν ναι, σε τι βαθμό; Μα κυρίως, ποιο θα είναι το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε