autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πρώτα σε πωλήσεις στην Ε.Ε. τα βενζινοκίνητα μοντέλα

Πρώτα σε πωλήσεις στην Ε.Ε. τα βενζινοκίνητα μοντέλα

9/7/2024

Στο 35,5% του συνόλου των πωλήσεων το μερίδιο των βενζινοκίνητων τον Μάιο
Ύφεση των βενζινοκίνητων στην Γαλλική αγορά, στην άνοδο τα υβριδικά
Φθίνουσα πορεία για ηλεκτρικά μοντέλα και plug-in υβριδικά
Πτώση των πωλήσεων στις αγορές της Ιταλίας, Γερμανίας και Γαλλίας

Στο 35,5% του συνόλου των πωλήσεων το μερίδιο των βενζινοκίνητων τον Μάιο

Όπως κάθε μήνα, έτσι και τώρα ήρθε η ώρα της δημοσίευσης των συνολικών ταξινομήσεων που προέκυψαν τον περασμένο μήνα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο από την ACEA (Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων). Οι αριθμοί αφορούν τον μήνα Μάιο και όπως πάντα, προκύπτουν πολύ χρήσιμα συμπεράσματα για την πορεία της αγοράς και κυρίως, το ενδιαφέρον του κόσμου ως προς τα κινητήρια σύνολα, σε μια εξαιρετικά κρίσιμη καμπή της ιστορίας. Από το σύνολο της «πίτας» των πωλήσεων, την μερίδα του λέοντος διαθέτουν τα βενζινοκίνητα μοντέλα με ποσοστό της τάξης του 35,5%. Στη δεύτερη θέση τα υβριδικά μοντέλα με ποσοστό που «αγγίζει» το 30% (29,9%), τρίτα τα diesel με 13%. Στην τέταρτη θέση τα ηλεκτρικά μοντέλα με 12,5%, στην πέμπτη τα plug-in υβριδικά και με 6,5% και για το τέλος τα μοντέλα με λοιπά κινητήρια σύνολα, με ποσοστό 2,5%.

Ύφεση των βενζινοκίνητων στην Γαλλική αγορά, στην άνοδο τα υβριδικά

Σε γενικές γραμμές, τα νούμερα των πωλήσεων δεν ήταν ούτε απογοητευτικά, αλλά ούτε και θετικά. Το σύνολο των ταξινομήσεων κυμάνθηκε σε κατά 3,0% χαμηλότερα ποσοστά σε σχέση με το 2023. Από την άλλη, το σύνολο των πωλήσεων για τους πέντε πρώτους μήνες σημείωσε αύξηση σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του περυσινού έτους, σε ποσοστό του 4,6%. Σε σύνολο, ο αριθμός των συνολικών μονάδων μοντέλων από την αρχή της χρονιάς, έφτασε τις 4,6 εκ. μονάδες στην αγορά της Ευρώπης. Αν και πρώτα, τα βενζινοκίνητα έχουν χάσει σε αρκετές αγορές, με κορυφαία αυτή της Γαλλίας, στην οποία σημείωσαν απώλεια της τάξης του 20,3%. Όμως, δύο άλλες ισχυρές χώρες της αγοράς, η Γερμανία και η Ιταλία, έδειξαν σαφή προτίμηση στα συγκεκριμένα κινητήρια σύνολα, με αύξηση των ποσοστών πωλήσεων κατά 4,1% και 2,1% αντίστοιχα. Όσον αφορά τα υβριδικά μοντέλα, οι ταξινομήσεις τους συνεχίζουν να σημειώσουν σταθερή άνοδο το διάστημα αυτό. Από το 29,1% του περασμένου μήνα, ανέβηκαν κατά 1 – σχεδόν - μονάδα (29,9%) και όλο και «γεφυρώνουν» την πρωτιά των βενζινοκίνητων. Σημαντικές αυξήσεις στα μερίδια αγορών όπως η Γαλλική (άνοδος 38,3%), Ισπανική (άνοδος 25,4%) και Ιταλική (άνοδος 7,4%), καταδεικνύουν την θετική πορεία που διαγράφουν στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Φθίνουσα πορεία για ηλεκτρικά μοντέλα και plug-in υβριδικά

Οι ταξινομήσεις για τα ηλεκτρικά μοντέλα σημείωσαν μεγάλη πτώση, χάνοντας ποσοστό της τάξεως του 12%, με το ποσοστό τους να κατεβαίνει στο 12,5%. Από τις μεγαλύτερες και ισχυρότερες αγορές στην Ευρώπη σε ό,τι έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά, μόνο αυτές του Βελγίου και της Γαλλίας κρατήθηκαν σε παραγωγικούς αριθμούς. Το ποσοστό των Γάλλων ανέβηκε κατά 5,4%, ενώ το αντίστοιχο των Βέλγων «εκτοξεύθηκε» στο 44,8%, καθιστώντας τους Βέλγους την τρίτη πλέον μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών. Όσον αφορά τα υβριδικά μοντέλα, οι ταξινομήσεις τους συνεχίζουν να σημειώσουν σταθερή άνοδο το διάστημα αυτό. Από το 29,1% του περασμένου μήνα, ανέβηκαν κατά 1 – σχεδόν - μονάδα (29,9%) και όλο και «γεφυρώνουν» την πρωτιά των βενζινοκίνητων.

Πτώση των πωλήσεων στις αγορές της Ιταλίας, Γερμανίας και Γαλλίας

Από την άλλη, Γερμανία και Ολλανδία είδαν απώλειες κατά 30,6% και 11,7% αντίστοιχα. Τα μεγέθη και οι αριθμοί που αποτυπώνονται έχουν μια κάπως… παράδοξη πορεία. Κάποιες από τις παραδοσιακά ισχυρότερες αγορές της «Γηραιάς Ηπείρου», όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Γερμανία σημείωσαν «χαμηλές πτήσεις» μέσα στον Μάιο. Από την άλλη, το 2024 δεν έχει «κυλήσει» καθόλου άσχημα σαν έτος, καθώς το πρόσημο των ταξινομήσεων σε σχέση με το ίδιο διάστημα για το περασμένο έτος, διατηρείται ακόμη θετικό. Συγκεκριμένα, η Ισπανία βρίσκεται στο 6,8% σε σχέση με το 2023, η Γερμανία στο 5,2%, η Γαλλία στο 4,9% και η Ιταλία στο 3,4%. Η κατηγορία κινητήριων συνόλων με τα «βαθύτερα» πλήγματα ήταν τα diesel, με απώλειες της τάξεως του 30,5% στην Ιταλία, 24,8% στη Γαλλία και 15,4% στην Ισπανία. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως μετά από καιρό, το μεικτό σύνολο ταξινομήσεων με μοντέλα που διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης (diesel και βενζίνη) έπεσε κάτω από το 50%, φτάνοντας στο 48,5%.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις