Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Πτώση έως και 30% στην αξία των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών

Πτώση έως και 30% στην αξία των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών

26/6/2024

Μέση απώλεια κάθε μεταχειρισμένου ηλεκτρικού έως και 13.500 ευρώ
Η μεταπωλητική αξία ενός ηλεκτρικού πέφτει όπως ενός Η/Υ
Ο «πόλεμος» μεταξύ κινεζικών και Tesla ρίχνει τις μεταπωλητικές αξίες
H μελέτη πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ μα αφορά ολόκληρη την υφήλιο

Μέση απώλεια κάθε μεταχειρισμένου ηλεκτρικού έως και 13.500 ευρώ

Το τελευταίο έτος, η μέση τιμή των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων σημειώνει ραγδαία πτώση. Αποκορύφωμα ήταν ο Μάιος που μας πέρασε. Σύμφωνα με μελέτη που σύλλεξε και ανέλυσε δεδομένα για πάνω από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, η μέση αξία ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού οχήματος έχει μειωθεί σχεδόν κατά 30% σε ένα έτος. Για το ίδιο διάστημα, η αντίστοιχη μείωση της αξίας ενός μεταχειρισμένου βενζινοκίνητου φτάνει έως και το 4%. Κατά συνέπεια, από τον Μάιο και έπειτα, ένα μέσο - μεταχειρισμένο - ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει... καταφέρει να γίνει φθηνότερο από το αντίστοιχο μεταχειρισμένο εσωτερικής καύσης, σε ποσοστό 8,5%. Ακόμη, η μείωση της μέσης τιμής ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού οχήματος 1 - 5 ετών, ισοδυναμεί με (μέση) απώλεια 13.500 ευρώ για κάθε ηλεκτρικό!

Η μεταπωλητική αξία ενός ηλεκτρικού πέφτει όπως ενός Η/Υ

Ο David Kuo, χρηματιστηριακός αναλυτής και ιδρυτής της επενδυτικής εταιρείας Smart Investor, ανέφερε ότι η αδυναμία των ηλεκτρικών να διατηρήσουν την αξία τους, είναι αυτό το οποίο τον κρατά μακριά από την επένδυση στον κλάδο. Όμως τι σημαίνουν αυτοί οι αριθμοί σχετικά με την σταδιακή πτώση της αξίας των προϊόντων αυτών; Κατά τον ίδιο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η πορεία της αξίας τους είναι ανάλογη με άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, όπως φορητοί Η/Υ, τα κινητά τηλέφωνα, οι τηλεοράσεις. Προϊόντα τα οποία χάνουν γρήγορα την αξία τους μετά την πώλησή τους. Ακόμη, ανέφερε ότι: «Θα πρέπει να διαθέσετε ένα ποσό μεταξύ 19.000 ευρώ έως και 29.000 ευρώ, αλλά μέσα σε διάστημα ενός έτους, θα χάσει μεγάλο μέρος της αξίας του, αρκετά μεγαλύτερο από το αντίστοιχο μερίδιο που θα έχανε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης».

Ο «πόλεμος» μεταξύ κινεζικών και Tesla ρίχνει τις μεταπωλητικές αξίες

Σύμφωνα με την μελέτη αυτή, τεράστιο ρόλο στην κινητικότητα της αγοράς φαίνεται ότι έχουν οι μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως η Tesla αλλά και οι Κινέζοι αντίπαλοί της. Από την μια, τα ιδιαίτερα φθηνά - για ηλεκτρικά - οχήματα που προσφέρουν οι Κινέζοι και από την άλλη οι πολιτικές της Tesla με «επιθετικές» (όπως χαρακτηρίζονται στην μελέτη) εκπτώσεις, «τραβάνε» την αγορά προς τα κάτω και καθιστούν δύσκολο το έργο της μεταπώλησης του οχήματος από τους απλούς ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Αν ο Musk» διατηρήσει αυτή την τακτική και συνεχίζει να ρίχνει τις τιμές έτσι ώστε να προκαλέσει πωλήσεις, θα «τραβήξει» μαζί του ολόκληρη την αγορά, όπως έκανε το περασμένο 15μηνο» τονίζει ο Karl Brauer, ένας εκ των αναλυτών της εταιρείας που διεξήγαγε την έρευνα.

H μελέτη πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ μα αφορά ολόκληρη την υφήλιο

Την μελέτη πραγματοποίησε η iSeeCars, εταιρεία ερευνών για τον χώρο του αυτοκινήτου. Αναλύθηκαν περισσότερα από 2,2 εκατομμύρια μεταχειρισμένα μοντέλα στο έδαφος των ΗΠΑ, με ηλικίες από 1 έως 5 ετών, τα οποία πωλήθηκαν το χρονικό διάστημα μεταξύ Μαΐου του 2023 και Μαΐου του 2024. Τον φετινό Μάιο, ένα μέσο μεταχειρισμένο ηλεκτρικό τελευταίας γενιάς κόστιζε σχεδόν 27.000 ευρώ, ενώ ένα μέσο μεταχειρισμένο βενζινοκίνητο κόστιζε σχεδόν 32 χιλιάδες ευρώ. Η ραγδαία όμως αλλαγή παρατηρείται στις μεταξύ τους συγκρίσεις για το ίδιο διάστημα του περασμένο έτους. Συγκεκριμένα, αν κάποιος ήθελε να αποκτήσει ένα μεταχειρισμένο βενζινοκίνητο ΙΧ, θα έπρεπε να καταβάλλει το ποσό των 31.150 ευρώ, ενώ την ίδια στιγμή, το κόστος ενός ηλεκτρικού μεταχειρισμένου έφτανε τις 38 χιλιάδες ευρώ! Αν και η έρευνα διεξήχθη στις ΗΠΑ, η αστάθεια της αγοράς είναι παγκόσμια και συνιστά ιδιαίτερα κρίσιμη - τουλάχιστον για τους καταναλωτές - κατάσταση.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε