Μετωπικές συγκρούσεις με θανάτους και τραυματισμούς, καραμπόλες και μικροσυγκρούσεις με υλικές ζημιές, είναι ο απολογισμός των βρεγμένων και ολισθηρών δρόμων μας. Η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και υπό συνθήκες βροχόπτωσης εγκυμονούν πολλούς κινδύνους, τους οποίους μπορεί να ελαχιστοποιήσει και να αποφύγει ο οδηγός, αρκεί να τηρεί κάποιους βασικούς κανόνες. Ας δούμε πιο κάτω μερικούς από αυτούς:
Αποφεύγουμε τους νερόλακκους που μπορούν να δημιουργήσουν σημαντικές βλάβες στο όχημα μας.
Σε περίπτωση που πέσουμε σε σημείο με
λιμνάζοντα νερά τα οποία δεν μπορούμε να αποφύγουμε, χαμηλώνουμε ταχύτητα και περνάμε με μεγάλη προσοχή διατηρώντας στο κιβώτιο την μικρότερη δυνατή σχέση. Στα μέρη όπου έχει "μαζέψει" πολύ νερό, κινούμαστε πολύ σιγά και πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι όσο περισσότερο νερό σηκώσει το αυτοκίνητο με το πέρασμα μας, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η πιθανότητα να βραχούν τα ηλεκτρικά μέρη του αυτοκινήτου ,γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα ακόμα και να σβήσει ο κινητήρας. Τα λιμνάζοντα νερά της βροχής κρύβουν τεράστιους κινδύνους, πρώτον γιατί δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το βάθος τους, δεύτερον γιατί υπάρχει κίνδυνος να οδηγήσει σε βλάβη του οχήματος μας, και τρίτον μπορεί να προκαλέσει απώλεια ελέγχου και να θέσουμε σε κίνδυνο πεζούς και οδηγούς. Τέλος, αξίξει να επισημάνουμε ότι δεν χρειάζεται να προσπαθήσουμε να περάσουμε μέσα από νερά που κινούνται ορμητικά, καθώς είναι πιθανό η δυνατή βροχή να σχηματίσει χείμαρρους, οι οποίοι μπορεί να γίνουν εξαιρετικά επικίνδυνοι και να παρασύρουν το όχημα μας.
Σε περίπτωση καταιγίδας όπου η ορατότητα μειώνεται στα 5-10 μέτρα σταματάμε αμέσως σε ασφαλές σημείο
Η καταιγίδα μπορεί να υπερφορτώσει τους υαλοκαθαριστήρες, αφήνοντας ένα σχεδόν αδιάκοπο κάλυμμα νερού να καλύπτει το παρμπρίζ. Όταν η ορατότητα είναι τόσο περιορισμένη ώστε να μην μπορούμε να δούμε ούτε σε απόσταση
5-10 μέτρων καθώς και τα άκρα του δρόμου ή των άλλων αυτοκινήτων να μην είναι ορατά από απόσταση ασφαλείας
, είναι ώρα να βγούμε από το δρόμο και
να
περιμένουμε να κοπάσει η βροχή
. Είναι καλύτερα να σταματήσουμε σε χώρους στάθμευσης ή άλλες προστατευμένες περιοχές. Αν η άκρη του δρόμου είναι η μόνη μας επιλογή, κάνουμε όσο πιο άκρη μπορούμε και περιμένουμε να περάσει η καταιγίδα. Κρατάμε τα φώτα πορείας μας αναμμένα και ανάβουμε τα φώτα κινδύνου (alarm) για να ειδοποιήσουμε τους άλλους οδηγούς.
Άναψε τα φώτα πορείας ακόμα και τη μέρα για να γίνεις 2 φορές πιο ευδιάκριτος!
Ελάττωσε την ταχύτητα σου για να αποφύγεις την ολίσθηση και αν γλιστρήσεις μην πατήσεις απότομα τα φρένα γιατί θα χάσεις τον έλεγχο.
Πρόσεχε τους νερόλακκους γιατί μπορεί να σβήσει μέχρι και ο κινητήρας σου από το πολύ νερό.
Σε περίπτωση καταιγίδας όπου η ορατότητα μειώνεται στα 5-10 μέτρα σταμάτα αμέσως σε ασφαλές σημείο.
Όταν βρέχει, έστω και λίγο, όλα ακινητοποιούνται ειδικά σε κέντρα πόλεων. Ποιος είναι ο λόγος ; Φοβισμένοι οδηγοί ή κακοί δρόμοι;