Το Renault 4L αυτό το ασυνήθιστο όχημα έμελλε να γράψει ιστορία στην αγορά του αυτοκινήτου, για ένα χαρακτηριστικό που στις μέρες μας μπορεί να φαίνεται ασήμαντο, αλλά, ουσιαστικά, πυροδότησε μια μίνι επανάσταση όταν πρωτοπαρουσιάστηκε με την 5η πόρτα, ή αλλιώς hatch. «Θέλω να βλέπω χώρο φόρτωσης» ήταν η φράση που χρησιμοποιούσε ο Pierre Dreyfus, CEO της Renault από το 1955 έως το 1975, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των ομάδων που ήταν υπεύθυνες για το σχεδιασμό του Renault 4. Με την 5η πόρτα και ένα επίπεδο πάτωμα, το Renault 4 μπορούσε να παίξει το ρόλο ενός μοντέλου saloon, ενός station wagon, και ενός ελαφρού επαγγελματικού. Εκείνη την εποχή, η επιπλέον πόρτα στο πίσω μέρος διευκόλυνε τη φόρτωση των αχυρόμπαλων στο 4L, ενώ σήμερα οι πελάτες τη χρησιμοποιούν για να βάζουν βαλίτσες στο Arkana.
Το Renault 4 παρουσιάστηκε το 1961, μία περίοδο κατά την οποία οι άνθρωποι στη Γαλλία ξεκινούσαν να εγκαταλείπουν την αγροτική τους ζωή και να μετακομίζουν πιο κοντά στις αστικές περιοχές. Εντούτοις, οι δημόσιες μεταφορές απείχαν ακόμα πολύ από το να προτιμώνται, ιδιαίτερα στα περίχωρα των πόλεων και των αστικών κέντρων. Ο κόσμος άρχισε να αισθάνεται την ανάγκη για ένα αυτοκίνητο κατάλληλο τόσο για αγροτικές όσο και για αστικές περιοχές, ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να οδηγήσει για να πάει για ψώνια αλλά και στη δουλειά τους. Ήταν επίσης μια εποχή που ο αριθμός των εργαζόμενων γυναικών αυξάνονταν σημαντικά, και η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών άρχισε να διευρύνεται. Σε αυτό το πλαίσιο, το αυτοκίνητο που σύντομα θα γινόταν γνωστό ως «κατρέλ»/"4L", παρείχε μια λύση 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, τόσο για την αστική όσο και για την αγροτική ζωή, και όλα αυτά χάρη στην ταπεινή 5η πόρτα του! Ο Hugues, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Classic αναφέρει χαρακτηριστικά ότι τα hatchbacks έφεραν την επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία προσφέροντας στους χρήστες τους περισσότερη ευκολία διαμόρφωσης και ευελιξία στην εκμετάλλευση των εσωτερικών τους χώρων.
Αυτή η 5η πόρτα έπαιξε το ρόλο της ώστε το Renault 4 να γίνει γρήγορα ένα κοινωνικό φαινόμενο. Ο άνθρωπος πίσω από το project, ο Pierre Dreyfus, CEO της Renault από το 1955 έως το 1975, εξηγούσε στις ομάδες του ότι ήθελε να βλέπει ένα μεγάλο χώρο φόρτωσης για ένα αυτοκίνητο τύπου blue jean, δηλαδή ένα αυτοκίνητο που θα ταίριαζε σε όλες τις ηλικίες και κοινωνικές τάξεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Πάνω από 8 εκατομμύρια μονάδες πουλήθηκαν σε περισσότερες από 100 χώρες, για μια περίοδο μεγαλύτερη των 30 ετών, είναι επομένως ασφαλές να πούμε ότι η επιθυμία του πραγματοποιήθηκε. Η 5η πόρτα στο 4L έδωσε το έναυσμα για ένα νέο είδος, μια νέα κατηγορία αυτοκινήτου και ένα νέο χαρακτηριστικό στην αγορά," δηλώνει ο Hugues. Αυτή η θαυμάσια ανακάλυψη είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός οχήματος που συνδύαζε σε ένα αμάξωμα, τα χαρακτηριστικά ενός saloon, ενός station wagon και ενός επαγγελματικού. Η 5η πόρτα εξασφάλιζε στο χρήστη ευκολία στη φόρτωση, καθιστώντας το 4L ιδανικό για κάθε τρόπο ζωής.
...>>>Συνεχίστε το άρθροΣχολιάστε |
Copyright © 2025 - autoagora.gr