Ρισκάρεις την απόσβεση της αγοράς ενός diesel για βλάβη στο DPF;
Aπό 2 έως και 3000 ευρώ ακριβότερο το diesel από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο
Κάνεις απόσβεση της αγοράς από τα μειωμένα έξοδα για καύσιμα
Φίλτρο DPF, μπεκ ψεκασμού και αντλία καυσίμου οι πιο συνηθισμένες βλάβες
Αν σου βγάλει αυτές τις ζημιές, πάει περίπατο η απόσβεση
Aπό 2 έως και 3000 ευρώ ακριβότερο το diesel από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο
Ήταν το τελευταίο τρίμηνο του 2011, όταν με εξαγγελία της κυβέρνησης επιτράπηκε επιτέλους (μετά από πολλά χρόνια όπου αναμενόταν), η ελεύθερη πετρελαιοκίνηση στα επιβατικά αυτοκίνητα της Αθήνας αλλά και της συμπρωτεύουσας, της Θεσσαλονίκης. Τα οχήματα με πετρελαιοκίνηση είναι κατά κράτος συνηθισμένα σε επαγγελματικές χρήσεις καθώς η χρήση τους είναι οικονομικότερη και η αντοχή τους σε βάθος χρόνου διαπιστωμένα καλύτερη από αντίστοιχους κινητήρες βενζίνης.
Η αγορά ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου ωστόσο είναι ακριβότερη, κατά 2 έως 3 χιλιάδες ευρώ, ανάλογα και την κατηγορία που θα επιλέξουμε και ως εκ τούτου οποιοσδήποτε καταλήξει τελικά σε μια τέτοια επιλογή, περιμένει να αποσβέσει και την «επένδυση» των έξτρα χρημάτων που απαιτήθηκαν.
Κάνεις απόσβεση της αγοράς από τα μειωμένα έξοδα για καύσιμα
Ενδεικτικά, η βενζινοκίνητη έκδοση του Renault Clio στοιχίζει περί τις 2000 ευρώ λιγότερο από την αντίστοιχη έκδοση dCI, όμως το κόστος χρήσης της βάσει κατανάλωσης καυσίμου είναι αναλογικά μεγαλύτερο. Με το δεδομένο της κάλυψης 20.000 χιλιομέτρων ανά έτος, από ένα μέσο οδηγό, θα χρειαστούν περί τα δύο χρόνια για να αποσβεστεί η διαφορά χρημάτων που απαιτήθηκε κατά την αγορά, πριν αρχίσεις να λες ότι όντως ξεκινώ να απολαμβάνω τα οικονομικά οφέλη που παρέχει το ντίζελ στη χρήση του αυτοκινήτου.
Φίλτρο DPF, μπεκ ψεκασμού και αντλία καυσίμου οι πιο συνηθισμένες βλάβες
Είναι όμως αυτό το σενάριο απόλυτα ρεαλιστικό για να μπορούμε να εκτιμήσουμε την πορεία του κόστους χρήσης του αυτοκινήτου που επιλέξαμε εκ του ασφαλούς; Η αλήθεια είναι πως όλα τα παραπάνω είναι και λίγο συνάρτηση σε σχέση με το χρόνο, και εξηγούμαστε: για όσα χρόνια το αυτοκίνητο μας καλύπτεται από την εγγύηση είναι όλα καλά. Στην περίπτωση όμως που αντιμετωπίσουμε μια από τις «συνήθεις» βλάβες που «βγάζουν» τα πετρέλαια, όπως το βουλωμένο φίλτρο DPF, τα μπεκ ψεκασμού ή η αντλία καυσίμου, τότε αρχίζει να τίθεται κατά πολύ ζήτημα για το αν κάναμε τελικά μια πραγματικά οικονομικότερη-στο σύνολο της-επιλογή.
Αν σου βγάλει αυτές τις ζημιές, πάει περίπατο η απόσβεση
Η επισκευή σε οποιαδήποτε από αυτά τα εξαρτήματα είναι ιδιαίτερα δύσκολη και ακριβή. Ενδεικτικό μάλιστα της σοβαρότητας της επισκευής που απαιτείται σε αυτές τι περιπτώσεις, είναι και το γεγονός ότι ακόμη και οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι των δικτύων επισκευαστών των εργοστασίων, τις στέλνουν πολύ συχνά να ολοκληρωθούν σε εξωτερικούς συνεργάτες, απόλυτα εξειδικευμένους στην τροφοδοσία κινητήρων ντίζελ. Οι λόγοι που παρουσιάζονται αυτές οι βλάβες είναι η σχετική ακινησία του οχήματος, αλλά και η τυχόν χρήση νοθευμένων καυσίμων.
Με τα χρήματα που απαιτούνται πάντως για να ξεμπερδέψεις από τέτοια «μπλεξίματα» να είναι πολλά (κάποιες εκατοντάδες ευρώ συνήθως), καταλαβαίνεις ότι η απόσβεση της ακριβότερης αγοράς αλλά και η οικονομία που περιμένεις ότι γενικότερα θα κάνεις, μπορεί εύκολα να πάνε...περίπατο.
Σχολιάστε |