autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

StoreDot: Μπαταρία που φορτίζει σε 10 λεπτά

3/9/2021

Το μεγάλο πρόβλημα με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθεί να είναι ο χρόνος φόρτισης, αφού ο «ανεφοδιασμός» τους διαρκεί αρκετά. Συγκεκριμένα οι περισσότερες εταιρίες επιτυγχάνουν φόρτιση στο 80% εντός μισής ώρας με αποτέλεσμα το «φουλάρισμα» ενός ηλεκτρικού, να διαρκεί περισσότερο από φουλάρισμα TIR νταλίκας. Φαίνεται όμως ότι η StoreDot έχει την λύση.

Η StoreDot, η οποία εξειδικεύεται στην κατασκευή μπαταριών υπέρ ταχείας φόρτισης XFC (eXtreme Fast Charging) αποκάλυψε την καινούρια, κυλινδρικού σχεδιασμού μπαταρία της, πού βασίζεται στο πρότυπο 4680 και μπορεί να φορτίσει πλήρως μέσα σε 10 λεπτά. Οι  κυλινδρικές κυψέλες που χρησιμοποιούν το πρότυπο 4680, έχουν αρχίσει να γίνονται προτιμητέες από όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες με πρώτη την Tesla, ενώ η εξέλιξή τους έχει διαρκέσει πάνω από τρία χρόνια.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


Η αρχή έγινε στο Warwick University του Ηνωμένου Βασιλείου, με τον στρατηγικό συνεργάτη της StoreDot να είναι η BP. Η εξέλιξη συνεχίστηκε με επιστράτευση αρκετών ειδικών από όλη την υφήλιο, κατοχυρώνοντας 5 πατέντες σχεδιασμού κυψελών. Το αποτέλεσμα είναι μία μπαταρία, η οποία αυξάνει την ευκολία φόρτισης και επιτυγχάνει ασφάλεια κατά την φόρτιση και αποτελεσματικότητα στον τρόπο με τον οποίο διανέμεται η ενέργεια, παράγοντες οι οποίοι είχαν φανεί αρχικά ότι θα είναι ανασταλτικοί για την εξέλιξη κυλινδρικών κυψελών. Η χρήση κυλινδρικών κυψελών ταχείας φόρτισης σε μαζική παραγωγή, ήταν μία μεγάλη πρόκληση καθώς έπρεπε να υπερνικηθούν περιορισμοί που προέκυπταν εξαιτίας των μεγάλων εσωτερικών πιέσεων και την πιθανότητα διαρροής από το εσωτερικό των μπαταριών, με τη λύση να δίνεται μέσω της αλλαγής του χημικού περιεχομένου των μπαταριών.

Ο CEO της StoreDot Δρ. Doron Myersdorf, δήλωσε ότι ο στόχος για επίτευξη υπερταχείας φόρτισης 10 λεπτών, ήταν πρωτίστης σημασίας για την StoreDot από την πρώτη κιόλας μέρα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θα επιλέξουν τις μπαταρίες XFC της StoreDot, θα επωφεληθούν από μείωση 50% στο χρόνο επαναφόρτισης με το ίδιο κόστος, τόσο για τις αρχικού σχεδιασμού μπαταρίες τύπου «πουγκιού», όσο και για τις νέες κυλινδρικές οι οποίες θα είναι έτοιμες για μαζική παραγωγή το 2024.
 
Η StoreDot, βρίσκεται ήδη σε διαδικασίες συζητήσεων με τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την καινούργια τεχνολογία μπαταριών XFC, ενώ το ερευνητικό τμήμα της εταιρίας είδη εξελίσσει τον νέο τύπο μπαταριών XED, αξιοποιώντας τεχνολογία φυσικής στερεάς κατάστασης με στόχο τη μαζική παραγωγή το 2028.
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε