autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Σύστημα start/stop: Είναι τόσο απλή η λειτουργία του όσο φαίνεται;

Σύστημα start/stop: Είναι τόσο απλή η λειτουργία του όσο φαίνεται;

19/3/2025

Σχεδιάστηκε ως ανταγωνιστική λύση στα πρώτα υβριδικά μοντέλα
Πρωτοπαρουσιάστηκε το 2004 στο Citroen C3
Προσφέρει 5% οικονομία στο συνδυασμένο κύκλο, έως 35% σε συνθήκες πόλης
Όμως απαιτεί ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογία στην πράξη που προσθέτει ακόμα έναν πονοκέφαλο στους μηχανικούς

Σχεδιάστηκε ως ανταγωνιστική λύση στα πρώτα υβριδικά μοντέλα

H ανάγκη για μείωση της κατανάλωσης στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πολύ σημαντική καθώς αυτή η συνδυάζεται και με την αντίστοιχη μείωση των εκπεμπόμενων καυσαερίων.Το Δεκέμβριο του 1997 παρουσιάστηκε το πρώτο Toyota Prius, το οποίο σηματοδότησε τη νέα γενιά των υβριδικών οχημάτων και αποτέλεσε τον προπομπό της διαδρομής που θα οδηγούσε στον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Τότε χρονικά, υπήρξε η ανάγκη για την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία να ακολουθήσει προς την ίδια αυτή οικολογική κατεύθυνση.  Ένας από τους τρόπους που σκέφτηκαν τα τμήματα έρευνας και εξέλιξης του κλάδου προκειμένου να συμβάλουν στην οικονομία καυσίμου, ειδικά μέσα στην πόλη, ήταν το σύστημα απενεργοποίησης του κινητήρα σε στάση, το γνωστό σε όλους μας start/stop.

Πρωτοπαρουσιάστηκε το 2004 στο Citroen C3

Το start stop πρωτοπαρουσιάστηκε το 2004 και το πρώτο αυτοκίνητο στο οποίο τοποθετήθηκε ήταν το Citroen C3. Στην αρχή ξένισε πολλούς, ιδιαίτερα τους παλαιότερους οδηγούς , ωστόσο το σύστημα αποδείχτηκε ιδιαίτερα καινοτόμο.  Σταματώντας τη λειτουργία του κινητήρα γιαόση διάρκεια το αυτοκίνητο ακινητοποιείται, είτε μέσα στην κίνηση είτε στο κόκκινο φανάρι,  μπόρεσε να ρίξει τη μέση κατανάλωση καυσίμου και να βοηθήσει τους οδηγούς στην προσπάθεια τους να πραγματοποιούν  πιο οικονομικές μετακινήσεις.

Προσφέρει 5% οικονομία στο συνδυασμένο κύκλο, έως 35% σε συνθήκες πόλης

Συγκρινόμενο περισσότερο με τα mild hybrid συστήματα της εποχής μας και λιγότερο με ένα full hybrid μοντέλο όπως το Toyota Prius,το σύστημα start/stop μπορεί εντούτοις να προσφέρει μία οικονομία της τάξης του 5% κατ’ελάχιστο με το νούμερο να εκτινάσσεται στο 35% σε συνθήκες πυκνής κίνησης στην πόλη.Ο συνδυασμός μάλιστα του συστήματος στην εποχή μας, έχοντας πλέον εξελιχθεί και συνδυαστεί με όλα τα υπόλοιπα διαθέσιμα τεχνολογικά επιτεύγματα που ευνοούν τη χαμηλή κατανάλωση, μπορεί να προσφέρει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Όμως απαιτεί ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογία στην πράξη που προσθέτει ακόμα έναν πονοκέφαλο στους μηχανικούς

Στην πράξη πάντως, η τεχνολογία του συστήματος απενεργοποίησης του κινητήρα απαιτεί ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογία.  Το δεδομένο αυτό προσθέτει προφανώς ακόμη ένα πονοκέφαλο στους μηχανικούς, οι οποίοι πρέπει να διαχειρίζονται και να συντηρούν όλο ένα και πιο περίπλοκα αυτοκίνητα. Ενδεικτικό είναι ότι για να λειτουργήσει σωστά στην πράξη το «S/S», απαιτεί επιμέρους high-tech εξαρτήματα, όπως ο αισθητήρας στροφάλου, ο οποίος ανιχνεύει την κίνηση και κυρίως τη θέση στην οποία έχει σταματήσει το έμβολο μέσα στο θάλαμο καύσης. Με τον τρόπο αυτό, ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα να επαναλειτουργήσει όσο πιο γρήγορα και ομαλά γίνεται μετά το πέρας της παύσης λειτουργίας του.Μία αστοχία μάλιστα στο συγκεκριμένο εξάρτημα, είναι δυνατόν να κάνει τους μηχανικούς να ψάχνουνε βλάβες-φαντάσματα,  που έχουν αντίκτυπο και σε άλλα επιμέρους συστήματα τον οχημάτων που φέρνουν οι πελάτες στους για επισκευή.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

NEWCATEGORY
AUDI