autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
30 έλεγχοι του συνεργείου για να κάνουν δουλειά «σαν αντιπροσωπεία»

30 έλεγχοι του συνεργείου για να κάνουν δουλειά «σαν αντιπροσωπεία»

24/3/2025

Οι αντιπροσωπείες πρέπει να κάνουν 30 ελέγχους όταν τους πας το αυτοκίνητο για service.
Έλεγχος κινητήρα: Λάδια-ψυκτικό-ιμάντες.
Πρέπει να ελέγξουν φρένα-ανάρτηση-ελαστικά.
Μην ξεχνάμε τον έλεγχο με διαγνωστικό, check στο κλιματιστικό, φώτα και υαλοκαθαριστήρες.

Οι αντιπροσωπείες πρέπει να κάνουν 30 ελέγχους όταν τους πας το αυτοκίνητο για service

Μπορούμε να πούμε πως ο μηχανικός είναι ο γιατρός του αυτοκινήτου. Όσο πιο καλή και προσεκτική συντήρηση γίνεται στο όχημά μας, τόσο λιγότερα προβλήματα θα εμφανιστούν στο μέλλον.
Πολλοί επιλέγουν να επισκέπτονται εξειδικευμένα συνεργεία, κυρίως για χαμηλότερο κόστος. Αυτό που είναι πιο σημαντικό και πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας είναι τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιούνται στις εργασίες που θα γίνουν στο αυτοκίνητό μας, τα οποία πρέπει να είναι τουλάχιστον εφάμιλλα με αυτά της αντιπροσωπείας.

Από την άλλη πλευρά, τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία μπορούμε να τα επιλέξουμε και μετά το τέλος της εγγύησης, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, αφού οι μηχανικοί τους είναι υποχρεωμένοι να κάνουν συγκεκριμένους ελέγχους στα αυτοκίνητα που έρχονται για service στις εγκαταστάσεις τους. Είναι πιο ακριβά, αφού υπάρχει η εξουσιοδότηση και οι γνώσεις της «μητρικής» εταιρείας (εκπαίδευση, εξοπλισμός, τεχνικό know how κλπ), όμως ο κύριος λόγος που θα τα επιλέξεις μετά τις εγγυήσεις είναι για να είσαι ήσυχος πως γίνεται σωστή δουλειά.
Στην πράξη βέβαια δεν συμβαίνει πάντα αυτό, όπως έχουμε διαπιστώσει με τα test συνεργείων. Παρόλα αυτά, η εικόνα έχει αλλάξει θετικά τα τελευταία 2,5 χρόνια, χάρη στα τα test συνεργείων που κάνει το AutoAgora.

Πλέον, η δουλειά των εξειδικευμένων συνεργείων δυσκολεύει, και θα συνεχίσει να δυσκολεύει όσο βελτιώνονται τα εξουσιοδοτημένα. Όμως υπάρχουν πολύ καλά ανεξάρτητα συνεργεία, τα οποία κάνουν ήδη πολύ καλά τη δουλειά τους, με τους μηχανικούς να έχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία. Ουσιαστικά, το βασικό πράγμα που πρέπει να ανταγωνιστεί ένα τέτοιο συνεργείο είναι ο έλεγχος 30 σημείων που κάνουν τα εξουσιοδοτημένα. Αν το κάνουν αυτό, τα πράγματα μετά απογειώνονται για τον πελάτη που το έχει επιλέξει. Ας δούμε ποιοι είναι αυτοί!

Έλεγχος κινητήρα: Λάδια-ψυκτικό-ιμάντες

Ξεκινώντας από τα μηχανικά μέρη, ανεξαρτήτως της εργασίας για την οποία επισκεπτόμαστε το συνεργείο ο τεχνικός θα πρέπει να ελέγξει τα λιπαντικά του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και του διαφορικού (στα πισωκίνητα ή τετρακίνητα οχήματα). Αν η ποσότητά τους είναι χαμηλότερη από το φυσιολογικό, πρέπει αφενός να συμπληρωθεί το ποσό που λείπει, και αφετέρου να ερευνηθεί η αιτία απώλειας ή διαρροής.

Έλεγχος πρέπει να γίνει και στο ψυκτικό του κινητήρα, στην κατάσταση του ψυγείου, του δοχείου διαστολής, καθώς και στα κολάρα και στους σφικτήρες αυτών.

Εκτός αυτού, πρέπει να ελεγχθεί η κατάσταση των ιμάντων, τόσο των εξωτερικών (που δίνουν κίνηση στο δυναμό, στο υδραυλικό τιμόνι και στον συμπυκνωτή του κλιματισμού), όσο και του ιμάντα χρονισμού.

Πρέπει να ελέγξουν φρένα-ανάρτηση-ελαστικά

Περνώντας στους τροχούς, ένα σωστό συνεργείο θα πρέπει να ελέγξει από μόνο του τα φρένα, τη φθορά στα τακάκια και στους δίσκους, αλλά και την ποσότητα του υγρού φρένων. Καλό είναι να γνωρίζετε πως αν τα τακάκια έχουν φθαρεί σε κάποιο βαθμό, το υγρό φρένων θα εμφανίζεται μειωμένο, ωστόσο ο μηχανικός θα κρίνει αν χρειάζεται συμπλήρωση ή όχι.

Στον τομέα της ανάρτησης, θα πρέπει να γίνει έλεγχος στην κατάσταση των αμορτισέρ και των ελατηρίων, αλλά και στους ελαστικούς συνδέσμους (σινεμπλόκ) που βρίσκονται στο αυτοκίνητο.

Τα ελαστικά είναι τα μόνα που κρατούν το αυτοκίνητο σε επαφή με το οδόστρωμα, επομένως δεν πρέπει ποτέ να αμελούνται. Μπορεί το συνεργείο να μην είναι βουλκανιζατέρ, όμως οι τεχνικοί θα πρέπει να κάνουν έναν έλεγχο σε αυτά.
Δεν αρκεί μόνο να δώσουμε προσοχή στο αν είναι φθαρμένα ή όχι, αλλά πρέπει να ελεγχθεί η ημερομηνία παραγωγής και γενικότερα η κατάστασή τους, αφού με το πέρασμα των ετών τα λάστιχα γίνονται πιο σκληρά και χάνουν πιο εύκολα την πρόσφυση με το δρόμο.

Τέλος, το πώς έχουν φθαρεί είναι σημάδι κακής ευθυγράμμισης, επομένως με αυτό τον τρόπο ο μηχανικός θα εντοπίσει λάθη στη γεωμετρία του αυτοκινήτου που θα πρέπει να διορθωθούν.

Μην ξεχνάμε τον έλεγχο με διαγνωστικό, check στο κλιματιστικό, φώτα και υαλοκαθαριστήρες

Η πλειοψηφία των συνεργείων διαθέτει -ή έστω θα έπρεπε να διαθέτει- διαγνωστικό μηχάνημα, το οποίο συνδέεται με το αυτοκίνητο μέσω ειδικής θύρας και δείχνει τα σφάλματα που έχουν καταγραφεί στον εγκέφαλο του οχήματός μας. Ο έλεγχος με το διαγνωστικό λοιπόν αποτελεί το πρώτο βήμα για να εντοπιστούν τυχόν βλάβες, οι οποίες μπορεί να μην είναι ορατές με άλλο τρόπο.

Περνώντας σε «δευτερεύοντα», αλλά εξίσου σημαντικά εξαρτήματα, στο συνεργείο θα πρέπει να ελέγξουν τα φώτα του αυτοκινήτου εμπρός και πίσω, καθώς και την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, μιας και σε πολλά αυτοκίνητα τα εμπρός φανάρια θαμπώνουν από τον ήλιο και χρειάζονται επισκευή.

Σημαντική για την ασφάλειά μας είναι και η κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων, κάτι που δυστυχώς συνήθως θυμόμαστε όταν έχει ήδη ξεκινήσει η καταιγίδα. Παρόλο που ο έλεγχος των μάκτρων είναι εύκολος, ένα συνεργείο που θέλει να προσφέρει όσο το δυνατόν καλύτερες ποιοτικά υπηρεσίες θα πρέπει να τσεκάρει τόσο τα μάκτρα, όσο και το αν υπάρχει πλυστικό υγρό στο αντίστοιχο δοχείο, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία του μοτέρ των υαλοκαθαριστήρων.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

CITROEN
AUDI