autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Συστήματα ασφαλείας ADAS & χειρισμός A/C από την οθόνη: ταιριάζουν;

Συστήματα ασφαλείας ADAS & χειρισμός A/C από την οθόνη: ταιριάζουν;

8/4/2025

Συστήματα όπως η «διατήρηση λωρίδας» σίγουρα συμβάλλουν στην ασφάλεια
Όμως ο χειρισμός σημαντικών λειτουργιών από την οθόνη αποτελεί περισπασμό
Διπλάσιο εως τετραπλάσιο χρόνο για ξεθάμπωμα παρ πριζ και λειτουργία ραδιοφώνου
20% έχουν μεγαλώσει οι οθόνες την τελευταία 6ετία, με όλο και περισσότερες λειτουργίες

Συστήματα όπως η «διατήρηση λωρίδας» σίγουρα συμβάλλουν στην ασφάλεια

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα που έχουν οι οδηγοί στη διάθεση τους στην εποχή μας, είναι απείρως καλύτερα και ασφαλέστερα, ακόμα και συγκρινόμενα με αυτά που υπήρχαν στη διάθεση μας λίγα χρόνια πριν. Η εφαρμογή της πληροφορικής στην Αυτοκίνηση και η τεχνολογία που την περιβάλλει, συνέβαλαν στο να αναπτυχθούν εφαρμογές που σχετίζονται με τον τομέα της ασφάλειας. Τα λεγόμενα συστήματα ADAS, αποτελούν την τελευταία νόρμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα οχήματα που κατασκευάζονται και κυκλοφορούν στην επικράτεια της. Οι εφαρμογές τους σχετίζονται με την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου και ουσιαστικά υποβοηθούν την οδήγηση. Τα συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης ή αντίστοιχα αυτά της διατήρησης λωρίδας, είναι σίγουρο ότι συμβάλλουν τα μέγιστα στην οδική ασφάλεια και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Όμως ο χειρισμός σημαντικών λειτουργιών από την οθόνη αποτελεί περισπασμό

Ταιριάζουν όμως οι μεθοδεύσεις για την  εξέλιξη συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που οι αρχές επιβάλλουν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, με τις οθόνες που βρίσκονται στο εσωτερικό των νέων μοντέλων, και με τις οποίες οι οδηγοί χειρίζονται πλέον…τα πάντα; Aποτελεί ή όχι περισπασμό ο χειρισμός σημαντικών λειτουργιών-όπως αυτός του συστήματος κλιματισμού-από ένα πολυδαίδαλο infotainment; Τι νόημα έχει με λίγα λόγια, από τη μία να επιβάλεις το σχεδιασμό συστημάτων που αποτρέπουν τα ατυχήματα, και από την άλλη να επιτρέπεις εξοπλισμό με τον οποίο μπορεί να δημιουργηθεί τόσο σημαντικός περισπασμός που θα μπορούσε δυνητικά τελικά να προκαλέσει άλλα ατυχήματα;

Διπλάσιο εως τετραπλάσιο χρόνο για ξεθάμπωμα παρ πριζ και λειτουργία ραδιοφώνου

Είναι ενδεικτικό ότι για να χειριστεί κανείς τη λειτουργία του ξεθαμπώματος του παρμπρίζ ή απλά να μπει στο μενού του ραδιοφώνου και να ψάξει για έναν νέο σταθμό, απαιτείται ο διπλάσιος έως και ο τετραπλάσιος χρόνος συγκριτικά με το αν αυτό θα γινόταν με τα παραδοσιακά αναλογικά χειριστήρια.

20% έχουν μεγαλώσει οι οθόνες την τελευταία 6ετία, με όλο και περισσότερες λειτουργίες

Η τάση άλλωστε της εποχής είναι οι οθόνες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων να μεγαλώνουν όλο και περισσότερο. Τα συστήματα infotainment έχουν μεγαλώσει σε διαστάσεις κατά 20% την τελευταία εξαετία. Σε πολλές περιπτώσεις νέων μοντέλων μάλιστα, το  αφαιρετικό minimal στυλ με ταμπλό που δεν συμπεριλαμβάνουν σχεδόν κανένα κουμπί-παρά μόνο μία τεραστίων διαστάσεων οθόνη-είναι οριακά αστείο. Μήπως έχει έρθει λοιπόν η ώρα να προσθέσουμε στην κουβέντα που σχετίζεται με τις οθόνες και τους διακόπτες, και τυχόν θέματα  που σχετίζονται με κενά ασφαλείας;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

PEUGEOT
AUDI