autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Είναι τελικά σωστό, τα ταξί να χρησιμοποιούν τους λεωφορειόδρομους;

Είναι τελικά σωστό, τα ταξί να χρησιμοποιούν τους λεωφορειόδρομους;

17/4/2025

Να οδηγούν στις λεωφορειολωρίδες όταν έχουν πελάτη, θέλουν οι οδηγοί ταξί
Mόνο για αποβίβαση και επιβίβαση, επιμένει το Υπουργείο Μεταφορών
Εξυπηρέτηση και οικονομία για τους πελάτες, ισχύει και στο εξωτερικό, λένε οι ταξιτζήδες
Ενώ στη Ρώμη, μόνο σε συγκεκριμένα σημεία και όχι παντού, μπορείς να σταματήσεις ταξί

Να οδηγούν στις λεωφορειολωρίδες όταν έχουν πελάτη, θέλουν οι οδηγοί ταξί

Τις τελευταίες ημέρες έχει κορυφωθεί μια ακόμη αντιπαράθεση στην πολύπαθη-ιστορικά-σχέση μεταξύ των οδηγών ταξί και του Κράτους. Αυτή τη φορά, το κύριο αίτημα των οδηγών είναι να τους επιτρέπεται η χρήση της λεοφωριολωρίδας, τουλάχιστον με την προϋπόθεση ότι εκείνη τη στιγμή μεταφέρουν πελάτη. Οι σχετικές λωρίδες έχουν σχεδιαστεί από το Υπουργείο Μεταφορών προκειμένου να διευκολύνουν τη μαζική μετακίνηση επιβατών, μέσα στα λεωφορεία. Ωστόσο, οι ταξιτζήδες, προσπαθούν να εξομοιώσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν, με τις υπηρεσίες που προσφέρονται στο κοινό από τα ΜΜΜ.

Mόνο για αποβίβαση και επιβίβαση, επιμένει το Υπουργείο Μεταφορών

Η λογική τους είναι ότι προσφέρουν και αυτοί μεταφορικό έργο, και μάλιστα συστηματικά, στο επιβατικό κοινό, όπως τα οχήματα του ΟΑΣΑ. Αγνοούν βεβαία την διαφορά δυναμικής στην ποσότητα  των επιβατών που έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουνμε τα ταξί τους,  σε σύγκριση με ένα λεωφορείο, και ζητούν τη «συνεκμετάλλευση» του δρόμου. Ωστόσο, από την ηγεσία του Υπουργείου, είναι σαφείς: θα επιτρέπεται η χρήση από τα κίτρινα αυτοκίνητα, μονό περιστασιακά, και μόνο για την επιβίβαση και την αποβίβαση αντίστοιχα των πελατών τους.

Εξυπηρέτηση και οικονομία για τους πελάτες, ισχύει και στο εξωτερικό, λένε οι ταξιτζήδες

Από την πλευρά της, η ηγεσία του συνδικαλιστικού οργάνου ΣΑΤΑ, αντιπαραθέτει τη λογική της εξυπηρέτησης των πελατών των ταξί, και του γεγονότος ότι σε πολλές χώρες του εξωτερικού, εκείνα έχουν τη σχετική άδεια να κυκλοφορούν στο «κουλουάρ» των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ισχυρίζονται επίσης ότι, μια τέτοια απόφαση από την Πολιτεία, θα εξυπηρετούσε την κατάσταση για έναν ακόμη λόγο, και μάλιστα προς όφελος του κόσμου: την οικονομία σε χρόνο και σε χρήμα, που θα συνεπαγόταν η ελεύθερη χρήση του δρόμου, για τους επιβάτες ταξί. Με τη λογική ότι οι πελάτες αυτοί πληρώνουν την «κούρσα», οι ιδιοκτήτες, οι οδηγοί , αλλά και οι συνδικαλιστές τους, θεωρούν ότι είναι απολύτως δίκαιο οι τελευταίοι-και αφού ακριβώς «πληρώνουν»-να χαίρουν κάποιας εξτρά υπηρεσίας, όπως η γρηγορότερη μετακίνηση.

Ενώ στη Ρώμη, μόνο σε συγκεκριμένα σημεία και όχι παντού, μπορείς να σταματήσεις ταξί

Στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού πάντως, υπάρχουν εταιρίες όπως η “The Boring Company” που λειτουργούν…ιδιωτικούς δρόμους, κυρίως υπόγεια τούνελ κάτω από την κίνηση της πόλης, για να μετακινούνται οι συνδρομητές τους γρηγορότερα. Όμως αυτό προφανώς γίνεται με το αντίστοιχο τίμημα. Τέλος, ας μην ξεχνάμε, μια και αναφερόμαστε στο εξωτερικό, ότι σε πόλεις όπως η πολύ κοντινή μας Ρώμη, τα ταξί όχι μόνο δεν έχουν άδεια να χρησιμοποιούν λεωφορειόδρομους, αλλά δεν μπορούν ούτε να σταματούν για επιβίβαση εντός τους. Στα ταξί της Ρώμης, επιτρέπεται κατά βάση να σταματάνε μόνο στα συγκεκριμένα σημεία στο δρόμο με την ειδική σήμανση, ούτε καν οπουδήποτε.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

PEUGEOT
AUDI