autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τα SUV γίνονται… λεωφορεία

Τα SUV γίνονται… λεωφορεία

30/1/2024

Πάνω από 2 μέτρα το μήκος των περισσότερων SUV. Μεγάλο πρόβλημα για την Ευρώπη το παρκάρισμα και η διέλευση των πεζών, ίσως οι ιδιοκτήτες SUV θα πληρώνουν περισσότερα τέλη.

Τα οχήματα «φαρδαίνουν» 1 εκατοστό κάθε δύο χρόνια

Η «μόδα» των SUV επεκτείνεται διαρκώς, όπως και το αγοραστικό κοινό τους. Τα SUV είναι ιδιαίτερα ογκώδη οχήματα και συνεχώς μεγαλώνουν σε διαστάσεις. Και αν για την αμερικανική αγορά αυτό το γεγονός δεν αποτελεί πρόβλημα, στην Ευρώπη η κατάσταση είναι διαφορετική. Γνωρίζουμε από την εμπειρία μας στους ελληνικούς δρόμους ότι ο χώρος είναι πολύ περιορισμένος. Όταν λοιπόν έχει κανείς να ανταγωνιστεί ολοένα και περισσότερα SUV, οι πιθανότητες να βρει πάρκινγκ μειώνονται δραστικά. Πρόσφατη έρευνα άλλωστε έκανε γνωστό ότι κάθε δύο χρόνια τα οχήματα πλαταίνουν κατά 1 εκατοστό. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τους δρόμους.
 

Το μέσο πλάτος των οχημάτων είναι 1,80μ., ενώ οι δρόμοι παραμένουν στενοί

Οι ειδικοί έχουν απευθύνει έκκληση στην Ε.Ε. να λάβει μέτρα, αφού είναι γεγονός ότι η μετακίνηση των πεζών και των ποδηλατών γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη. Το ανώτατο επιτρεπτό όριο πλάτους των οχημάτων στην Ε.Ε. είναι 2,55μ., ενώ ο μέσος όρος είναι 1,80μ. Όσο κι αν οι στενοί δρόμοι και το παρκάρισμα πάνω στα πεζοδρόμια φέρνουν στο μυαλό των περισσότερων ελληνικούς δρόμους, το πρόβλημα εντοπίζεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, και ειδικά στις πυκνοκατοικημένες πόλεις. Σε πολλές περιπτώσεις, οι δρόμοι έχουν σχεδιαστεί για οχήματα μέχρι και 1,80μ., επομένως η συνεχής αύξηση του μεγέθους των νέων οχημάτων θα προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα στις μετακινήσεις.
 

Τα SUV με το μεγαλύτερο πλάτος

Τα περισσότερα SUV που κυκλοφορούν στην αγορά έχουν πλάτος πάνω από 2 μέτρα. Πράγμα που σημαίνει ότι για τις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις η καθιέρωση τέτοιων οχημάτων θα ήταν εφιάλτης, όχι μόνο για τους οδηγούς, αλλά και για τους πεζούς. Μεταξύ των «πρωταθλητών» είναι τα μοντέλα BMW X5 (2.004 mm), BMW X6 (2.004 mm),  Land Rover Defender (2.008 mm), Mercedes-Benz GLS (2.030 mm), Volvo EX90 (2.039 mm), Range Rover / Range Rover Sport (2.047 mm), VW Touareg (1.984 mm), Kia EV9 (1.980 mm) και Porsche Cayenne (1.995 mm).
 

Θα πληρώνουν περισσότερο όσοι έχουν SUV;

Έρευνα του ινστιτούτου Vias στο Βέλγιο έδειξε ότι αν ανυψωθεί κατασκευαστικά κατά 10 εκατοστά το καπό ενός αυτοκινήτου, ο κίνδυνος πρόκλησης θανάτου σε σύγκρουση με πεζό ή ποδηλάτη αυξάνεται κατά 30%. Ως μέτρο για την αντιμετώπιση του προβλήματος, οι αρχές του Παρισιού εξετάζουν το ενδεχόμενο να επιβάλουν υψηλοτέρα τέλη στάθμευσης για τα πιο βαριά οχήματα.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε