autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τα SUV κατακλύζουν την αγορά: 1 στους 2 τα αγοράζει!

Τα SUV κατακλύζουν την αγορά: 1 στους 2 τα αγοράζει!

6/2/2024

Τα SUV επικράτησαν στις προτιμήσεις του ευρωπαϊκού κοινού το 2023, με το 51% να τα προτιμά έναντι όλων των υπόλοιπων αυτοκινήτων. Ξεχωρίζουν τα premium SUV, με αύξηση 31%, ωστόσο τα ηλεκτρικά δεν κάνουν αντίστοιχα «άλματα».

Το 51% των πωλήσεων για το 2023 στην Ευρώπη ήταν SUV

Δεν αποτελεί είδηση ότι τα SUV έχουν κατακλύσει την αγορά, και ότι τα πιο «παραδοσιακά» hatch, sedan και station-wagon έχουν χάσει τα ηνία. Ωστόσο «η μερίδα του λέοντος» ανήκει πλέον στα SUV, ακόμη κι αν στο ζύγι μπουν όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα αθροιστικά: Το 2023, για πρώτη φορά στην ιστορία, τα SUV κατέγραψαν ποσοστό 51% στην ευρωπαϊκή αγορά. Αίσθηση προκαλεί και η αύξηση των πωλήσεων κατά 19% που παρουσίασε η αγορά των SUV συγκριτικά με το 2022, γεγονός που με απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε 6,63 εκ. πωλήσεις.
 

Αύξηση 31% στα premium SUV

Από αυτά, τα 2,2 εκ. των πωλήσεων ανήκαν στην κατηγορία των μικρών SUV, ενώ 1,9 εκ. ήταν το μερίδιο των μικρομεσαίων SUV, αγαπημένης κατηγορίας και του ελληνικού κοινού. Ωστόσο, η μεγαλύτερη άνοδος καταγράφηκε στις πωλήσεις των premium SUV. Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 31% σε σύγκριση με το 2022, καταγράφοντας συνολικά 843.939 πωλήσεις. Τα δύο πρώτα μοντέλα με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν το Tesla Model Y και η Mercedes-Benz GLC. Παρόμοια τάση καταγράφηκε και στα μικρομεσαία premium SUV, τα οποία «αβγάτισαν» κατά 27% στους ευρωπαϊκούς δρόμους, φτάνοντας πλέον τα 721.376 οχήματα. Τα δύο μοντέλα με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν το Volvo XC40 κα η BMW X1.
 

Στάθμευση και ρύποι το… κατηγορητήριο

Εκτός από αφοσιωμένους φίλους, τα SUV έχουν και αποφασισμένους «εχθρούς». Τα κυριότερα επιχειρήματά τους είναι ο πολύς χώρος που καταλαμβάνουν εξαιτίας του μεγέθους τους, αλλά και οι αυξημένες εκπομπές ρύπων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στις 4 Φεβρουαρίου οι κάτοικοι του Παρισιού ψήφισαν τον τριπλασιασμό των τελών στάθμευσης για οχήματα που υπερβαίνουν τα 1.600 κιλά ή τα 2.000 κιλά για τα ηλεκτρικά.
 

Η Ευρώπη δυσκολεύεται να περιορίσει το κόστος των ηλεκτρικών

Μιλώντας για τα ηλεκτρικά, αξιοσημείωτο είναι το «μπάσιμό» τους στην ευρωπαϊκή αγορά, αφού το μερίδιό τους στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων SUV ήταν 48%. Ωστόσο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών παραμένουν χαμηλά, τομέας στον οποίο η Κίνα, σε αντίθεση με την Ευρώπη, έχει κατορθώσει να περιορίσει το κόστος της παραγωγής και ακολούθως της απόκτησης, ευνοώντας τους χαμηλοεισοδηματίες.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε