Τα καινούργια diesel μειώνονται. Θα ακριβύνουν τα μεταχειρισμένα;
Ελάχιστες εταιρείες έχουν diesel εκδόσεις στα καινούργια μοντέλα.
Όσα μένουν, μπορεί να τα «αρπάξουν» οι εταιρείες leasing.
Η ζήτηση για diesel παραμένει, όμως η προσφορά μειώνεται.
Τα diesel θεωρούνται «άθραυστα», ακόμα και αν έχουν αυξημένα χιλιόμετρα.
Ελάχιστες εταιρείες έχουν diesel εκδόσεις στα καινούργια μοντέλα
Κάποτε οι επιλογές που είχαμε σε πετρελαιοκίνητα μοντέλα ήταν αμέτρητες. Μικρά, SUV, οικογενειακά, μέχρι και mini πόλης υπήρχαν διαθέσιμα με diesel μοτέρ. Λίγο αργότερα όμως οι προδιαγραφές ρύπων έγιναν πιο αυστηρές, με το Euro 7 που αχνοφαίνεται στον ορίζοντα να αποτελεί τον «μπαμπούλα» για τις εταιρείες.
Μπορεί τελικά η ημερομηνία επιβολής του Euro 7 να πήρε παράταση, και η ίδια η νόρμα να γίνεται τελικά λιγότερο αυστηρή, όμως οι εταιρείες είχαν ήδη πάρει τα μέτρα τους, με αποτέλεσμα μία-μία οι αυτοκινητοβιομηχανίες να κόβουν τους diesel κινητήρες από τη γκάμα των οχημάτων τους, και πλέον οι επιλογές που έχουμε σε πετρελαιοκίνητα είναι στην καλύτερη περίπτωση λιγοστές, και στη χειρότερη μηδενικές.
Όσα μένουν, μπορεί να τα «αρπάξουν» οι εταιρείες leasing
Η απόκτηση αυτοκινήτου μέσω leasing γίνεται συνεχώς και πιο δημοφιλής. Οι εταιρικές πωλήσεις του 2023 ήταν συνολικά 77.790, ενώ οι πωλήσεις σε ιδιώτες 56.482. Τη φετινή χρονιά, μέχρι στιγμής οι αντίστοιχες ταξινομήσεις είναι 60.890 και 46.964.
Αυτό σημαίνει πως οι εταιρείες leasing, που παραγγέλνουν και αγοράζουν μαζικά αυτοκίνητα για να τα διαθέσουν αντίστοιχα μαζικά, μπορούν να «καπαρώσουν» άμεσα τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις προκειμένου να τις προσφέρουν σαν leasing. Από τις ήδη λίγες διαθέσιμες επιλογές λοιπόν, μπορεί να μην προλάβεις να βρεις κάποιο diesel αυτοκίνητο για να αγοράσεις, τουλάχιστον άμεσα χωρίς παραγγελία.
Η ζήτηση για diesel παραμένει, όμως η προσφορά μειώνεται
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα έχουν ως «ατού» τη χαμηλή κατανάλωση εκτός πόλης, ενώ τα μοντέλα των τελευταίων δεκαετιών που είναι μοντέρνας τεχνολογίας απέχουν παρασάγγας από τα παλαιότερα diesel που μύριζαν και κάπνιζαν τον τόπο. Έτσι λοιπόν είναι ιδιαίτερα ποθητά από πολλούς που διανύουν μεγάλες αποστάσεις και θέλουν ένα όχημα που δεν θα εκτινάξει το κόστος ανεφοδιασμού στα ύψη.
Επομένως, η ζήτηση για diesel οχήματα παραμένει, όμως η προσφορά σε καινούργια μειώνεται. Αν αναλογιστούμε πως ορισμένες εταιρείες είχαν ήδη αφαιρέσει εδώ και λίγα χρόνια τους πετρελαιοκινητήρες από τη γκάμα μερικών μοντέλων τους, μπορούμε να πούμε πως μειώνεται και η προσφορά των diesel και στα μεταχειρισμένα.
Αυτό μπορεί να προκαλέσει αύξηση στην τιμή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, τα οποία υπενθυμίζουμε πως ούτως ή άλλως ήταν πιο ακριβά (ως καινούργια αλλά και ως μεταχειρισμένα) από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα «αδελφάκια» τους, αφού οι έχοντες τα χρήματα θα πληρώσουν για να αποκτήσουν αυτό που θέλουν.
Τα diesel θεωρούνται «άθραυστα», ακόμα και αν έχουν αυξημένα χιλιόμετρα
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα θεωρούνται «χιλιομετροφάγοι», λόγω της χαμηλής κατανάλωσης σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου. Αυτό σημαίνει πως κατά πάσα πιθανότητα ένα μεταχειρισμένο με diesel κινητήρα ενδέχεται να έχει περισσότερα χιλιόμετρα στο κοντέρ του, συγκριτικά με ένα αντίστοιχο όχημα με βενζινοκινητήρα.
Οι πετρελαιοκινητήρες θεωρούνται σε γενικές γραμμές ιδιαίτερα ανθεκτικοί, και μπορούν να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί κάποια σημαντικά μεγάλη επισκευή. Μπορεί το φίλτρο καυσίμου και η αντλία πετρελαίου να είναι ευαίσθητα στο diesel κακής ποιότητας, όμως ο κανόνας λέει πως ο κινητήρας λόγω προδιαγραφών δεν εμφανίζει συχνά προβλήματα, αρκεί βέβαια να συντηρείται σύμφωνα με τα πρότυπα του κατασκευαστή.
Με βάση τα παραπάνω, αν η συντήρηση του αυτοκινήτου έχει γίνει σωστά, δεν υπάρχει μεγάλος λόγος ανησυχίας στην περίπτωση που βρούμε κάποιο μεταχειρισμένο πετρελαιοκίνητο όχημα με αυξημένο αριθμό χιλιομέτρων. Αν το αυτοκίνητο έχει πλήρες ιστορικό συντήρησης, βρίσκεται σε καλή κατάσταση και δεν έχει πολλά εξαρτήματα που χρίζουν αντικατάστασης ή επισκευής, μπορεί να αποτελεί μια καλή περίπτωση για αγορά, με τον υψηλό αριθμό του οδομετρητή να αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για διαπραγμάτευση της τιμής.
Εσείς τι πιστεύετε; Θα αυξηθούν κι άλλο οι τιμές των μεταχειρισμένων diesel, τώρα που μειώνονται οι επιλογές στα καινούργια; Θα δίνατε παραπάνω για πετρελαιοκίνητο, ή θα κοιτάζατε αναγκαστικά κάποιο μοντέλο βενζίνης;