Τα κινέζικα μοντέλα θα αποτελούν το 1/3 του παγκόσμιου στόλου ως το 2030
Ρωσία, Ασία, Αφρική και Νότια Αμερική οι κύριοι εισαγωγείς κινέζικων
Θέλουν να κάνουν εργοστάσια από την Βραζιλία και το Μεξικό ως την Ευρώπη
Φτιάχνουν τα αυτοκίνητα στον μισό χρόνο από ό,τι οι παραδοσιακές δυνάμεις
Μέσα στον Ιούνιο, BYD και Chery ανέφεραν αύξηση άνω το 30% και 24% η Geely
Ρωσία, Ασία, Αφρική και Νότια Αμερική οι κύριοι εισαγωγείς κινέζικων
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας διατηρούν σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία έτη, κερδίζοντας όλο και περισσότερο αναγνωσιμότητα και έδαφος εκτός των συνόρων. Aλλωστε, τα πρόσφατα μέτρα που έλαβαν ΗΠΑ και Ε.Ε. και οι δασμοί που επέβαλλαν στην εισαγωγή των εν λόγο μοντέλων, είναι ένα καλό δείγμα για το πόσο σοβαρά αντιμετωπίζεται η εν λόγο αγορά. Μια έκθεση της εταιρείας συμβούλων με όνομα AlixPartners, θέλει τους Κινέζους να γνωρίζουν σαρωτική άνοδο και θέσπιση ανάμεσα στους μεγάλους της αγοράς, καταφέρνοντας να ελέγξουν το 1/3 της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου ως το 2030.
Βέβαια, μέχρι να φτάσουμε εκεί, ας δούμε τις καταστάσεις ως έχουν στο παρόν. Αυτή την στιγμή λοιπόν, οι κινεζικές εταιρείες έχουν καταφέρει ήδη να διαθέτουν το 21% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου, δημιουργώντας σεβαστά μεγέθη στις χώρες ανά τον κόσμο. Ποιες όμως οι κυριότερες αγορές και σε τι ποσοστά εισάγουν τα μοντέλα από την Κίνα; Συγκεκριμένα, η καλύτερη πελάτης τους είναι η Ρωσία, με το 33% της παραγωγής αυτοκινήτων της Κίνας να πηγαίνει εκεί. Από εκεί και πέρα, ακολουθεί η αγορά της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, η οποία αγοράζει το 8% των κινεζικού στόλου. Αμέσως μετά έπονται οι αγορές της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής με το 7% και ακολούθως η Ευρώπη με το 6%.
Θέλουν να κάνουν εργοστάσια από την Βραζιλία και το Μεξικό ως την Ευρώπη
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί μεν να γνωρίζουν ραγδαία αύξηση στις περισσότερες των αγορών του κόσμου, όμως σε στις κύριες αγορές της Δύσης (Β. Αμερική και λιγότερο Ευρώπη) αντιμετωπίζουν εμπόδια, όπως την πολιτική των δασμών που αναφέραμε και νωρίτερα. Από την άλλη, η τακτική των Κινέζων θέλει την σταδιακή επέκταση της αγοράς τους όχι μόνο ως προς τις πωλήσεις, αλλά και την παραγωγή. Στόχος λοιπόν των εταιρειών της χώρας είναι η κατασκευή εργοστασίων σε Ηπείρους εκτός Ασίας, όπως το Μεξικό, τη Βραζιλία αλλά και σε κάποιες χώρες της Ευρώπης, αρκετά πιο ανοιχτές στην «υποδοχή» των επενδύσεων αυτών. Έτσι, εταιρείες όπως η Geely, η Chery και η SAIC MG θα είναι σε θέση να «αψηφήσουν» την πολιτική δασμών εισαγωγής που τους έχει τεθεί από τις δύο κραταιές αγοράς της Δύσης.
Φτιάχνουν τα αυτοκίνητα στον μισό χρόνο από ό,τι οι παραδοσιακές δυνάμεις
Σύμφωνα με την έκθεση, προσόν των Κινέζων είναι η στρατηγική του «κατασκευάζω όπου πωλώ» και συγκεκριμένα σε ό,τι έχει να κάνει με τις αγορές εκτός Κίνας. Η δυναμική των κινεζικών εταιρειών δεν περιορίζεται μόνο στις πωλήσεις και την ταχύτητα αύξησης αυτών. Ίσα-ίσα, η ταχύτητα τους χαρακτηρίζει και σε άλλους τομείς και συγκεκριμένα στους ρυθμούς παραγωγής των μοντέλων τους. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ολοκληρώνουν την παραγωγή των ηλεκτρικών τους μοντέλων στον μισό χρόνο από ό,τι χρειάζονται οι παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου. Η αναλογία αναφέρει μια μέση προσέγγιση που κυμαίνεται από τους 40 μήνες που θέλουν οι μεγάλες εταιρείες, στους 20 - μόλις - μήνες που θέλουν οι Κινέζοι.
Μέσα στον Ιούνιο, BYD και Chery ανέφεραν αύξηση άνω το 30% και 24% η Geely
Σε ό,τι έχει να κάνει με το παρόν, οι αριθμοί και τα ποσοστά δείχνουν άκρως θετικά για τις κινεζικές εταιρείες και κυρίως, τους «μεγάλους παίκτες» της αγοράς αυτής. Τον μήνα που μας πέρασε, οι μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας σημείωσαν σπουδαίες αυξήσεις στις πωλήσεις τους. Εν αρχή η ΒΥD, η οποία γνώρισε την αύξηση κατά 35% στην ετήσια βάση του αριθμού των πωλήσεων που πραγματοποίησε, κυρίως χάρη στην συμβολή των ηλεκτρικών μοντέλων Dynasty και Ocean. Όσον αφορά την Chery, η δική της ετήσια αύξηση έφτασε το 38%. Μάλιστα, το πλέον εντυπωσιακό ποσοστό αφορά τις πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων τον μήνα Ιούνιο, η οποία έφτασε το 230,6%. Τέλος, η Geely ανέφερε την ετήσια αύξηση της τάξεως του 24%, ενώ οι δικές της πωλήσεις που αφορούν τα νέα ενεργειακά οχήματα αυξήθηκαν κατά 88%.
Σχολιάστε |