autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τα σωματίδια από τα τακάκια είναι πιο επιβλαβή από τους ρύπους diesel

Τα σωματίδια από τα τακάκια είναι πιο επιβλαβή από τους ρύπους diesel

18/2/2025

Αυτό αναφέρει έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον
Τα βιολογικά τακάκια δεν είναι αυτό που λέει το όνομά τους
Αφορά αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης, αλλά και PHEV και ηλεκτρικά

Αυτό αναφέρει έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον

Έρευνα που έρχεται στο φως της δημοσιότητας αναφέρει πως τα σωματίδια που βγάζουν τα τακάκια των φρένων είναι πιο επιβλαβή για την ανθρώπινη υγείας από τις εκπομπές ρύπων των diesel κινητήρων.

Επιστήμονες του βρετανικού Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον εξέτασαν την επίδραση στην υγεία των πνευμόνων της σκόνης που εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα από τέσσερις διαφορετικούς τύπους τακακίων για τα φρένα των αυτοκινήτων. Ο ένας τύπος είχε χαμηλή μεταλλική σύσταση, ενώ τα άλλα τρία ήταν ημιμεταλλικά, οργανικά μη αμιάντου και ημικεραμικά.

Τα βιολογικά τακάκια δεν είναι αυτό που λέει το όνομά τους

Αν και στο μυαλό μας τα οργανικά προϊόντα είναι πιο υγιεινά, στις δοκιμές των επιστημόνων από το Σαουθάμπτον τα οργανικά τακάκια χωρίς αμίαντο προκάλεσαν τη μεγαλύτερη φλεγμονή. Μάλιστα, τα συγκεκριμένα αξιολογήθηκαν ως ακόμη πιο τοξικά για τους ανθρώπινους πνεύμονες από τις εκπομπές ρύπων του diesel. Σημειώνεται επίσης πως στις ΗΠΑ, αυτά τα τακάκια είναι η πρώτη επιλογή επειδή είναι φθηνά, αθόρυβα και έχουν αρκετά χαμηλό ποσοστό φθοράς.

Οι επιστήμονες λένε πως κατασκευάστηκαν για να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα τακάκια που περιέχουν αμίαντο, προσθέτοντας στη σύστασή τους ίνες χαλκού, οι οποίες βελτιώνουν τη θερμική αγωγιμότητα, κάτι που παρείχε προηγουμένως ο αμίαντος. Ο αμίαντος αφαιρέθηκε από το μείγμα λόγω των σχέσεών του με πνευμονικές παθήσεις, αλλά η σκόνη χαλκού στα σύγχρονα τακάκια βρέθηκε επίσης ότι συνδέεται με παθήσεις των πνευμόνων όπως ο καρκίνος, το άσθμα και η χρόνια πνευμονική νόσος.

Αφορά αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης, αλλά και PHEV και ηλεκτρικά

Τα τακάκια αυτά χρησιμοποιούνται τόσο από αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και από τα Plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά. Τα τελευταία βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο σύστημα πέδησης με ανάκτησης ενέργειας, οπότε απαιτείται λιγότερη χρήση του πεντάλ του φρένου, ωστόσο έχουν μεγαλύτερο βάρος, που σημαίνει ότι όταν χρησιμοποιούν τα φρένα τους, δημιουργούν περισσότερα σωματίδια απ' ότι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης-diesel, το οποίο όμως φρενάρει συχνότερα.

Έρχονται ρυθμίσεις μέσω του Euro 7, αλλά τι γίνεται με τα ανταλλακτικά;

Στην έρευνα γίνεται λόγος πως μέσω του Euro 7, που έρχεται το 2026, θα περιοριστούν οι εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα, ωστόσο σημειώνεται πως δεν έχει ξεκαθαριστεί εάν  θα αφορά μόνο τα νέα αυτοκίνητα ή και τα ανταλλακτικά που είναι διαθέσιμα στην πορεία.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

LEASING
HYUNDAI