Η έντονη φημολογία των προηγούμενων ημερών απέκτησε
επίσημη υπόσταση. Ένα δελτίο τύπου από πλευράς Audi ξεκαθάρισε το τοπίο και δρομολογεί εξελίξεις τα επόμενα χρόνια για λογαριασμό της premium γερμανικής μάρκας. Πιο συγκεκριμένα, η Audi επιβεβαίωσε πως
η γκάμα των νέων μοντέλων της θα αποτελείται αποκλειστικά από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2026, την ώρα που και
η παραγωγή οχημάτων με κινητήρες καύσης (βενζίνης και diesel) θα σταματήσει ως το 2033. Μοναδική
εξαίρεση θα είναι η κινεζική αγορά, όπου σύμφωνα με τις προβλέψεις των Γερμανών η ζήτηση για συμβατικούς κινητήρες θα συνεχιστεί και μετά το 2033, οπότε αναμένεται να παράγονται τοπικά κινητήρες βενζίνης και μετά την συγκεκριμένη ημερομηνία.
Δεν θα υπάρξει αντικατάσταση του A1, καθώς ο VW Group θα εστιάσει στα hatchbacks Volkswagen Polo, SEAT Ibiza και Skoda Fabia.
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »
Μακροπρόθεσμα, αλλωστε, η Audi στοχεύει στην
απόλυτη ουδετερότητα όσον αφορά τις εκπομπές άνθρακα ως το 2050. Θυμίζουμε ότι από την προηγούμενη εβδομάδα το Reuters επικαλέστηκε την γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung για την είδηση-βόμβα περί αποκλειστικής στροφής στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Audi έχει ήδη υπαινιχθεί πως
το A1 δεν θα αντικατασταθεί στο προσεχές μέλλον, καθώς ο
VW Group θα εστιάσει περισσότερο στα δημοφιλέστερα μικρομεσαία hatchbacks Volkswagen Polo, SEAT Ibiza και Skoda Fabia. Αντίστοιχα, τα
επόμενης γενιάς A3, A4, A5 και A6 θα αποκτήσουν ηλεκτρικά μοτέρ, με τα υπάρχοντα μοντέλα συμβατικών κινητήρων να αποσύρονται σιγά-σιγά από τις αγορές. Ασαφές, από την άλλη πλευρά, παραμένει το τοπίο για τα A7 και Α8 τα οποία αναμένεται να ακολουθήσουν ένα παρόμοιο χρονοδιάγραμμα, όπως εξάλλου θα συμβεί και με τα SUV της σειράς Q.
Σε κάθε περίπτωση η στροφή στα αμιγώς ηλεκτρικά
δεν θα περιλαμβάνει εξηλεκτρισμένες εκδόσεις ήπια υβριδικών ή Plug-in hybrid μοντέλων. Σκοπός της Audi είναι να διαθέτει
αμιγώς ηλεκτρική γκάμα 20 μοντέλων μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, μερικά από τα οποία θα βασίζονται στην
πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) η οποία έχει αναπτυχθεί από κοινού με την Porsche. Μένει πλέον να δούμε την πολιτική που θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες premium γερμανικές μάρκες (Mercedes, BMW), με την Audi προς το παρόν να
ενημερώνει τους τρέχοντες κινητήρες καύσης ώστε να πληρούν τους αυστηρότερους κανονικούς για τις εκπομπές ρύπων.