autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η Mercedes ετοιμάζει την τεχνολογία steer-by-wire και νέο τιμόνι yoke
11 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η Mercedes ετοιμάζει την τεχνολογία steer-by-wire και νέο τιμόνι yoke

23/4/2025

Έρχονται στα αυτοκίνητα της Mercedes από το 2026
Τι κάνει η τεχνολογία steer-by-wire
Θα συνδυαστεί με το νέο τιμόνι yoke
Η ανανεωμένη EQS θα είναι πιθανότατα η πρώτη Mercedes με το steer-by-wire

Έρχονται στα αυτοκίνητα της Mercedes από το 2026

Πάνω στην τεχνολογία steer-by-wire εργάζεται η Mercedes. Όπως ανακοίνωσε η γερμανική φίρμα, αναμένεται να φτάσει στα οχήματα παραγωγής έως το 2026, συνοδευόμενο από ένα νέο τιμόνι τύπου yoke. Αν και η τεχνολογία steer-by-wire υπάρχει ήδη στην γκάμα άλλων μαρκών, η Mercedes αναφέρει πως θα είναι ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που θα την προσφέρει στα μοντέλα της.

Τι κάνει η τεχνολογία steer-by-wire;

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, η steer-by-wire δεν απαιτεί μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών, αφού οι εντολές του οδηγού μεταδίδονται ηλεκτρονικά, «μέσω καλωδίου». Πιο συγκεκριμένα, ανάλογα με την ταχύτητα οδήγησης και την κατάσταση, ένας ενεργοποιητής στο τιμόνι (μονάδα διαχείρισης διεύθυνσης – SFU) στέλνει δεδομένα προς την κρεμαγιέρα (μονάδα συστήματος διεύθυνσης – SRU), η οποία με την σειρά της κατευθύνει τους τροχούς.

Η Mercedes γνωστοποιεί πως το νέο σύστημα έχει ήδη διανύσει πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκιμών σε δοκιμαστήρια και έναν παρεμφερή αριθμό χιλιομέτρων σε πίστες δοκιμής και δρόμους. Παράλληλα, υπογραμμίζει πως «το σύστημα εφαρμόζει αρχιτεκτονική με εφεδρικά κυκλώματα, αισθητήρες υψηλής ακρίβειας και πανίσχυρες μονάδες ελέγχου, διασφαλίζοντας λειτουργικότητα ακόμη και σε περίπτωση αστοχίας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διπλή διαδρομή σήματος, διπλοίενεργοποιητές και εφεδρική παροχή ενέργειας. Ακόμη και σε εξαιρετικά απίθανες περιπτώσεις πλήρους βλάβης, η πλευρική καθοδήγηση είναι δυνατή χάρη στην τετραδιεύθυνση και τις παρεμβάσεις του ESP».

Θα συνδυαστεί με το νέο τιμόνι yoke

Η νέα τεχνολογία steer-by-wire θα συνδυαστεί με το νέο τιμόνι yoke που ετοίμασε η γερμανική φίρμα. Ισχυρίζεται ότι το συγκεκριμένο τιμόνι απελευθερώνει χώρο στην καμπίνα, διευκολύνοντας την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα παρέχει καλύτερη οπτική στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Επιπρόσθετα, μην έχοντας μηχανική σύνδεση με τους τροχούς, το τιμόνι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και για παιχνίδια και είναι καταλληλότερο για τα οχήματα με αυτόνομες λειτουργίες οδήγησης.

Η ανανεωμένη EQS θα είναι πιθανότατα η πρώτη Mercedes με το steer-by-wire

Επί του παρόντος δεν γνωρίζουμε ποια θα είναι η πρώτη Mercedes που θα αποκτήσει την τεχνολογία steer-by-wire και το νέο τιμόνι. Πάντως, μαζί με τις πρώτες πληροφορίες, η Mercedes έδωσε στη δημοσιότητα και εικόνες από ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο της ανανεωμένης EQS, όπου φημολογείται πως θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα διαθέτει τα δύο νέα χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

PEUGEOT
AUDI