
Μοντέλο 2020, 320 ίπποι, 18.000 ευρώ: μήπως ήρθε η ώρα να πάρεις κι εσύ ηλεκτρικό;
Η απαξίωση στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά δείχνει να είναι αναλογικά μεγαλύτερη
Μπορείς να πάρεις μεταχειρισμένο Tesla Model 3 με 500 άλογα, αντί καινούργιου…Fabia
Η απόλαυση στην οδήγηση και η οικονομία στη χρήση είναι εξασφαλισμένα
Αγκάθι όμως αποτελεί η κατάσταση της μπαταριάς-απαιτείται έλεγχος
Η απαξίωση στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά δείχνει να είναι αναλογικά μεγαλύτερη
Και όμως, ο χρόνος πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε. Ενώ ήδη ο κόσμος του αυτοκινήτου συνεχίζει τη διχογνωμία για την ηλεκτροκίνηση και για το αν αυτή αξίζει να επικρατήσει, τα πρώτα από τα ηλεκτρικά μοντέλα που πουλήθηκαν είναι κιόλας σε ηλικία αντικατάστασης. Η πώληση τους ως μεταχειρισμένα είναι η μοιραία κατάληξη, και μάλιστα, είναι δύσκολο κανείς να συνειδητοποιήσει ότι τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Nissan Leaf και το BMW i3, κυκλοφόρησαν-και-στη χωρά μας ήδη από το 2011 και το 2013 αντίστοιχα. Σχεδόν 15 χρόνια πριν δηλαδή, και αναφερόμαστε σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και όχι σε υβριδικά όπως το Toyota Prius, που προηγήθηκαν ακόμη νωρίτερα. Η απαξίωση στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά ωστόσο, δείχνει να είναι αναλογικά μεγαλύτερη.
Μπορείς να πάρεις μεταχειρισμένο Tesla Model 3 με 500 άλογα, αντί καινούργιου…Fabia
Σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, όπως στις ΗΠΑ, η «υπολειμματική αξία» των προερχόμενων από μακροχρόνια μίσθωση Leasing οχημάτων, είναι ήδη μικρότερη αναλογικά από άλλα «θερμικά» μοντέλα. Και πάλι, οι ενοικιαστικές εταιρίες δυσκολεύονται να πείσουν τους αγοραστές να τα προτιμήσουν, με αποτέλεσμα-βάσει του θεμελιώδους κανόνα του εμπορίου-να…χαμηλώνουν τις τιμές, προκειμένου να μπορέσουν να τα διαθέσουν. Ακόμη και στη χώρα μας, υπάρχουν ευκαιρίες διατιθέμενων μοντέλων, που θα μπορούσαν να κάνουν ακόμη και τον χειρότερο εχθρό της ηλεκτροκίνησης, ακόμη και τον πιο ένθερμο petrolhead, να το ξανασκεφτεί: ποιος μπορεί να αρνηθεί-δίχως δεύτερη σκέψη-την προοπτική να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο 320 ίππων, σχετικά πρόσφατης χρονολογίας (πχ 2019/2020) και να μην ξεπεράσει προϋπολογισμό υψους…18.000 ευρώ; Με τα χρήματα που θα έπαιρνε απλώς ένα-καινούργιο πάντως-Skoda Fabia, θα μπορούσε να αγοράσει ένα Tesla Model 3, με 500 ίππους, 50 κιλά ροπής και…τετρακίνηση.
Η απόλαυση στην οδήγηση και η οικονομία στη χρήση είναι εξασφαλισμένα
Η απόλαυση στην οδήγηση δηλαδή θα ήταν εξασφαλισμένη. Σε απόλυτο , υπερθετικό βαθμό. Και όχι μονό σε σύγκριση με την οδηγική απόλαυση που θα αντλούσε ο οδηγός του, σε σύγκριση με ένα Skoda Fabia. Και για να είμαστε δίκαιοι, και σε σύγκριση με οποιοδήποτε θέλει να προτιμήσει τον ήχο του κινητήρα των 100 ίππων, σε σχέση με την…αδρεναλίνη των 500 ίππων, απλά ας το κάνει. Όλοι οι υπόλοιποι, μπορούν να σκεφτούν λογικά και να μη θυσιάσουν την ευκαιρία για τις συγκινήσεις, αλλά και την οικονομία στη χρήση, που χαρακτηρίζει ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο.
Αγκάθι όμως αποτελεί η κατάσταση της μπαταριάς-απαιτείται έλεγχος
Το μόνο αγκάθι πάντως, που θα μπορούσε να κάνει κάποιον να αποφύγει μια τέτοια αγορά, είναι η κατάσταση στην οποία θα βρει την μπαταρία του οχήματος που θέλει να αγοράσει. Ως γνωστόν, οι συστοιχίες μπαταριών χάνουν με τα χρόνια και τη χρήση μέρος της απόδοσής τους. Οπότε, ένας πλήρης μηχανολογικός έλεγχος πριν από μια τέτοια αγορά, είναι απόλυτα επιβεβλημένος.