
Ford Mustang DARK HORSE 5.0 V8, Τιμή 23/04/2025: 95 836€
Ford Mustang Dark Horse: Οδηγούμε στην πίστα τον αμερικανικό θρύλο
Διαθέτει 5λιτρο V8 με 453 άλογα και είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα σε σχέση με την απλή Mustang GT
Σύγχρονο εσωτερικό και «πολεμικό» κόκπιτ
Άνετο στο δρόμο, επιθετικό και σταθερό στην πίστα
Αποτελεί την πρώτη Mustang που είναι ικανή να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα
Παρά την τεράστια φήμη της και την κυριαρχία της ως το πιο δημοφιλές δίθυρο κουπέ παγκοσμίως για επτά συνεχόμενα χρόνια, η Ford Mustang δεν είχε καταφέρει ως τώρα να ανταγωνιστεί σε επιδόσεις τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα, και ο λόγος είναι απλός. Παρά τη δύναμη του θρυλικού V8, οι προηγούμενες γενιές Mustang υστερούσαν σημαντικά σε στήσιμο και οδική συμπεριφορά συγκριτικά με τους ευρωπαίους ανταγωνιστές. Όταν όμως η Ford παρουσίασε το Mustang GT3 το 2023 και ανακοίνωσε την είσοδό της στο DTM για το 2025, ήταν φανερό ότι κάτι άλλαζε ριζικά στη φιλοσοφία του θρυλικού μοντέλου. Η Ford επενδύει εκατομμύρια στη βελτίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αγνοώντας προς το παρόν τις υβριδικές τάσεις της παγκόσμιας αγοράς, αποδεικνύοντας την αφοσίωσή της στο εμβληματικό της μοντέλο.
Διαθέτει 5λιτρο V8 με 453 άλογα και είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα σε σχέση με την απλή Mustang GT
Η έβδομη γενιά Mustang που παρουσιάστηκε το 2022, διατηρεί την πλατφόρμα, τον κινητήρα και την μετάδοση της προηγούμενης. Ωστόσο η έκδοση Dark Horse φέρνει σημαντικές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Ο γνωστός 5λιτρος V8 Coyote αποδίδει 453 ίππους στην ευρωπαϊκή έκδοση (έναντι 507 ίππων στις ΗΠΑ), με βελτιωμένα ηλεκτρονικά, καλύτερη ψύξη, νέα τρόμπα λαδιού, νέο προφίλ εκκεντροφόρου εξαγωγής και μπιέλες τιτανίου. Το χειροκίνητο κιβώτιο Tremec έχει πιο κοντές σχέσεις από το τυπικό Getrag του απλού GT, ενώ οι πιο παχιές αντιστρεπτικές ράβδοι, η τροποποιημένη προσαρμοζόμενη ανάρτηση MagneRide και ο ψύκτης λαδιού για το διαφορικό βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό το Dark Horse σε σχέση με τα υπόλοιπα Mustang. Επιπλέον, διαθέτει στάνταρ πολλά εξαρτήματα από το Performance Pack του Mustang GT, με πίσω αεροτομή και εμπρός σπόιλερ, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και πρόσθετους ψύκτες λαδιού για το κιβώτιο και τον κινητήρα. Παράλληλα, το φρένα έχουν βελτιωθεί με 6πίστονες δαγκάνες και δίσκους 390 χλστ. στον εμπρός άξονα. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το σύστημα Drift E-Brake, ένα ηλεκτρικό χειρόφρενο που μπορεί να ενεργοποιηθεί και εν κινήσει, διευκολύνοντας την έναρξη ελεγχόμενης πλαγιολίσθησης.
Σύγχρονο εσωτερικό και «πολεμικό» κόκπιτ
Το εσωτερικό της Mustang Dark Horse περνά στην ψηφιακή εποχή με μια καμπυλωτή διπλή οθόνη που εμπλουτίζει το σύγχρονο κόκπιτ, ενώ οι λειτουργίες κλιματισμού ενεργοποιούνται πλέον μέσω της οθόνης αφής. Ο έλεγχος του cruise control και η επιλογή προφίλ οδήγησης μπορεί να γίνει μέσω εύχρηστων διακοπτών στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα. Το κόκκινο κουμπί εκκίνησης, σε συνδυασμό με τη χρήση ανθρακονήματος και τον λεβιέ του χειροκίνητου σασμάν, δίνουν μία εξαιρετικά σπορτίφ εμφάνιση στην καμπίνα του Mustang. Τα καθίσματα Recaro, που κοστίζουν επιπλέον 1.800 ευρώ, προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και άνεση, αποτελώντας ιδανική επιλογή για όσους θέλουν να απολαύσουν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε πίστα. Στο εξωτερικό, το χαμηλωμένο αμάξωμα και άγριες γραμμές του μοντέλου, μαρτυρούν πως πρόκειται για αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Η δυναμική εμφάνιση ενισχύεται με αεροτομή στο πίσω μέρος, σπορ διαχύτη και 4 μεγάλες στρογγυλές εξατμίσεις.
Άνετο στο δρόμο, επιθετικό και σταθερό στην πίστα
Παρά το βάρος που αγγίζει τους 1,8 τόνους, το Dark Horse εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του και τη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά. Ο V8 βγάζει τη μέγιστη δύναμή του στις υψηλότερες στροφές, με τη ροπή να αυξάνεται αισθητά πάνω από τις 3.000 σ.α.λ.. Η ανάρτηση MagneRide προσφέρει περισσότερη άνεση από τον προκάτοχό της, απορροφώντας τις ανωμαλίες του δρόμου εξίσου καλά με τους γερμανικούς ανταγωνιστές. Στην επιτάχυνση, το launch control και τα ζεσταμένα ελαστικά Pirelli επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 5 δλ., 0,2 δλ. ταχύτερα από τις εργοστασιακές προδιαγραφές. Στην πίστα του Sachsenring, το Dark Horse δείχνει την πραγματική του αξία, με τη νέα ανάρτηση να ελέγχει πολύ καλύτερα τις ταλαντώσεις και τις κλίσεις σε σχέση με τις Mustang, ενώ το τιμόνι είναι εξαιρετικά ακριβές και το πίσω μέρος είναι αισθητά πιο σταθερό. Ωστόσο, οι χρόνοι του μοντέλου στην πίστα, δείχνουν πως το Dark Horse χρειάζεται ακόμη περισσότερη ισχύ και ίσως ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για να ανταγωνιστεί πραγματικά τα κορυφαία ευρωπαϊκά σπορ αυτοκίνητα.