Τέλη με το μήνα ή κάρτα απεριορίστων διαδρομών με τα ΜΜΜ;
29/11/2021
Με το 2022 να πλησιάζει γρήγορα, έχει έρθει η ώρα που πολλοί φοβούνται, η στιγμή πληρωμής των τελών κυκλοφορίας. Πλέον μπορούμε να καταθέσουμε τις πινακίδες ηλεκτρονικά με λίγα «κλικ», ενώ αναμένεται να γίνει μόνιμο το μέτρο με τα τέλη ανά μήνα κυκλοφορίας.
Οι τελευταίοι μήνες του χρόνου υπενθυμίζουν στους ιδιοκτήτες οχημάτων πως έχουν ένα επιπλέον οικονομικό βάρος, το οποίο, ειδικά στην περίπτωση των αυτοκινήτων με πολλά κυβικά, είναι αρκετά υψηλό. Ο λόγος γίνεται φυσικά για τα τέλη κυκλοφορίας.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Αρκετοί είναι οι κάτοχοι που σκέφτονται να καταθέσουν τις πινακίδες των οχημάτων τους, ακινητοποιώντας τα, προκειμένου να γλυτώσουν από τα τέλη της επόμενης χρονιάς. Πλέον, δεν χρειάζεται να τις παραδώσουμε στη ΔΟΥ που ανήκουμε, όπως γινόταν στο παρελθόν, και μπορούμε να το κάνουμε πολύ πιο εύκολα, από την άνεση του σπιτιού μας.
Καταθέτεις πινακίδες ηλεκτρονικά και τις κρατάς σπίτι σου
Η κατάθεση πινακίδων μπορεί να γίνει ψηφιακά, μέσω της εφαρμογής myCAR. Οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να τις αφαιρέσουν από το όχημα, και έπειτα να τις αποθηκεύσουν στο σπίτι τους, δηλώνοντας παράλληλα το χώρο στάθμευσης που θα μείνει ακινητοποιημένο το όχημα, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος. Με λίγα λόγια, όπως ίσχυε και στο παρελθόν, δεν μπορείτε να καταθέσετε πινακίδες και να αφήσετε το αυτοκίνητο στο δρόμο.
Στην περίπτωση που κάποιο όχημα κυκλοφορεί παράνομα ενώ οι πινακίδες έχουν κατατεθεί ψηφιακά, τότε ο νόμος ορίζει διοικητικό πρόστιμο αξίας 10.000 ευρώ συν τα διπλάσια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Αν μάλιστα η παράβαση ξαναγίνει, τότε το πρόστιμο γίνεται 30.000 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος του ιδιοκτήτη για 3 χρόνια.
Εξετάζεται να πληρώνεις τέλη μόνο με το μήνα από τον Ιανουάριο
Το Υπουργείο Οικονομικών δίνει τη δυνατότητα να πληρωθούν τέλη κυκλοφορίας «με το μήνα», επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να κάνουν άρση ακινησίας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Προσφάτως μάλιστα έχουν καταργηθεί οι πρόσθετες επιβαρύνσεις, και το ποσό διαμορφώνεται αναλογικά με το μήνα -ή μήνες- που θα κυκλοφορήσει το αυτοκίνητο. Για 1 μήνα θα πρέπει να καταβληθεί το 1/12 των ετήσιων τελών, για 2 μήνες τα 2/12 κλπ. Από τη στιγμή μάλιστα που οι πινακίδες θα βρίσκονται ήδη στα χέρια των ιδιοκτητών, το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να τις ξαναβιδώσουν στο αυτοκίνητο και να κυκλοφορήσουν στο δρόμο.
Αυτό το μέτρο ενεργοποιείται συνήθως την περίοδο πριν το Πάσχα, αλλά πλέον εξετάζεται να γίνει μόνιμο, ή στη χειρότερη περίπτωση να ενεργοποιηθεί νωρίτερα.Ένα 1600άρι του 2006-2010 έχει τέλη 23 ευρώ το μήνα
Τα τέλη κυκλοφορίας αναρτήθηκαν πρόσφατα στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Όπως ίσχυε και πέρυσι, τα αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα από τις 1/11/2010 και έπειτα, κατατάσσονται σε κατηγορίες ανάλογα με τους ρύπους, ενώ ο «παραδοσιακός» διαχωρισμός ανάλογα με τα κυβικά του κινητήρα ισχύει για τα παλαιότερα οχήματα.
Πιο αναλυτικά, οι κατηγορίες των αυτοκινήτων ορίζονται ως εξής:
Πρώτη κυκλοφορία στην Ελλάδα από 1/1/2021 και έπειτα
Εκπομπές ρύπων CO2 (γρ./χλμ.) | Τέλη (ευρώ/γρ. CO2) | Συνολικό κόστος (ευρώ) |
0-122 | 0 | 0 |
123-139 | 0,64 | 78,7 - 89 |
140-166 | 0,7 | 98 - 116,2 |
167-208 | 0,85 | 142 - 176,8 |
209-224 | 1,87 | 390,8 - 419 |
225-240 | 2,2 | 495 - 528 |
241-260 | 2,5 | 602,5 - 650 |
261-280 | 2,7 | 704,7 - 756 |
Aνω των 281 | 2,85 | 800,8 και πάνω |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από 1/11/2010 έως και 31/12/2020 Εκπομπές ρύπων CO2 (γρ./χλμ.) | Τέλη (ευρώ/γρ. CO2) | Συνολικό κόστος (ευρώ) |
0-90 | 0 | 0 |
91-100 | 0,9 | 81,9-90 |
101-120 | 0,98 | 99-117,6 |
121-140 | 1,2 | 145,2-168 |
141-160 | 1,85 | 260,85-296 |
161-180 | 2,45 | 394,45-441 |
181-200 | 2,78 | 503,18-556 |
201-250 | 3,05 | 613,05-762,5 |
251 και άνω | 3,72 | 933,72 και πάνω |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από 2006 έως 31/10/2010 Κυβισμός (κ.εκ.) | Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) |
έως 300 | 22 |
301-785 | 55 |
786-1.071 | 120 |
1.072-1.357 | 135 |
1.358-1.548 | 255 |
1.549-1.738 | 280 |
1.739-1.928 | 320 |
1.929-2.357 | 690 |
2.358-3.000 | 920 |
3.001-4.000 | 1.150 |
4.001 και άνω | 1.380 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα 2001 - 2005 Κυβισμός (κ.εκ.) | Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) |
Έως 300 | 22 |
301-785 | 55 |
786-1.071 | 120 |
1.072-1.357 | 135 |
1.358-1.548 | 240 |
1.549-1.738 | 265 |
1.739-1.928 | 300 |
1.929-2.357 | 630 |
2.358-3.000 | 840 |
3.001-4.000 | 1.050 |
4.001 και άνω | 1.260 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000 Κυβισμός (κ.εκ.) | Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) |
Έως 300 | 22 |
301-785 | 55 |
786-1.071 | 120 |
1.072-1.357 | 135 |
1.358-1.548 | 225 |
1.549-1.738 | 250 |
1.739-1.928 | 280 |
1.929-2.357 | 615 |
2.358-3.000 | 820 |
3.001-4.000 | 1.025 |
4.001 και άνω | 1.230 |
Με βάση τα παραπάνω, ένα αυτοκίνητο 1600 κυβικών με έτος πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα μεταξύ 2006-2010, έχει τέλη ενός μήνα 23 ευρώ (280/12), ενώ ένα αντίστοιχης χρονολογίας «χιλιαράκι» μόλις 10 ευρώ το μήνα. Ακόμα και οι κάτοχοι των «απαγορευμένων» δίλιτρων, θα πρέπει να πληρώσουν 57,5 ευρώ για να μπορέσουν να κυκλοφορήσουν για ένα μήνα με το αυτοκίνητό τους.
Μια κάρτα απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών κοστίζει 27 ευρώ
Μπορεί το ποσό των τελών κυκλοφορίας να φαίνεται μεγάλο όταν το πληρώνουμε μονομιάς, αλλά αναλύοντας το σε μηνιαία βάση δεν φαίνεται και τόσο δυσβάσταχτο. Συγκριτικά με τα παραπάνω ποσά, μία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας κοστίζει 27 ευρώ για 30 μέρες, χωρίς να ισχύει για μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο.
Βέβαια, εάν υπολογίσουμε το κόστος των καυσίμων και της ασφάλειας, η οικονομική πλάστιγγα γυρίζει αρκετά υπέρ των ΜΜΜ, αλλά στον αντίποδα, κάποιος που μένει μακριά από τον τόπο εργασίας του θα πρέπει να αλλάξει αρκετά μέσα (τραμ, λεωφορεία και μετρό), προκειμένου να μετακινηθεί. Παράλληλα, αν εξαιρέσουμε το μετρό, τα υπόλοιπα μέσα δεν φημίζονται για την ακρίβεια των δρομολογίων τους, ενώ ο συνωστισμός είναι σίγουρα ένα τεράστιο επιπλέον αρνητικό που έχουν στη νέα πραγματικότητα του Covid.
Όσον αφορά το χρόνο μετακίνησης, θεωρούμε πως παραμένει ίδιος, μιας και ο οδηγός αυτοκινήτου αναμένεται να περάσει αρκετή ώρα σταματημένος στο μποτιλιάρισμα (που ισχύει και για τα λεωφορεία εξάλλου) δημιουργώντας το ακόλουθο δίλλημα: Covid, στριμωξίδι και έκθεση στα καιρικά φαινόμενα περιμένοντας στη στάση, ή να κάθεσαι στο αυτοκίνητό σου ακινητοποιημένος σε μία από τις πολλές λεωφόρους που έχουν μετατραπεί σε… parking τις ώρες αιχμής;
23 ευρώ το μήνα τέλη ένα 1600άρι 15ετίας, 27 ευρώ η κάρτα απεριορίστων διαδρομών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς!
Πλέον καταθέτεις ηλεκτρονικά τις πινακίδες και τις έχεις σπίτι σου.
Μέχρι 30.000 ευρώ πρόστιμο αν τις καταθέσεις και κυκλοφορείς στο δρόμο!
Τέλη με το μήνα από τον Ιανουάριο εξετάζει η κυβέρνηση.
Αν προχωρήσει, σκέφτεσαι να καταθέσεις πινακίδες; Θα προτιμούσες 1+ ώρα μετακίνηση με τα Μέσα, ή να πληρώνεις καύσιμα και να «τρως» την κίνηση στο δρόμο;