autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τεχνικό: Πώς τα υβριδικά «καίνε» 3-4 λίτρα βενζίνης μέσα στην πόλη;

Τεχνικό: Πώς τα υβριδικά «καίνε» 3-4 λίτρα βενζίνης μέσα στην πόλη;

27/3/2024

- Έχουν μικρό ηλεκτροκινητήρα αλλά πάνε μερικά χλμ. με ρεύμα
- Στα φανάρια & στην κίνηση φρενάρουν, για αυτό η μπαταρία του φορτίζει συνέχεια (ανάκτηση)
- Υπάρχει επιλογή «Β» στο κιβώτιο, με την οποία το αμάξι κάνει μόνο του ανάκτηση
- Εκτός πόλης, πάνε ηλεκτρικά μέχρι τα 130 χλμ./ώρα

Έχουν μικρό ηλεκτροκινητήρα αλλά πάνε μερικά χλμ. με ρεύμα

«Τα υβριδικά στην πόλη είναι τα diesel στο ταξίδι». Η μεγάλη οικονομία καυσίμου μέσα στην πόλη είναι το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των υβριδικών αυτοκινήτων. Με το συνεχές σταμάτα - ξεκίνα, «σαρώνουν» με την οικονομία τους, έχουν κατανάλωση ακόμη και κάτω από 4 λίτρα, σου γλιτώνουν πολλά χρήματα τον χρόνο από καύσιμα.
 
Κάθε μάρκα λανσάρει το δικό της full υβριδικό σύστημα, σε όλες όμως η τεχνολογία είναι κοινής φιλοσοφίας, υπάρχουν δηλαδή ένας βασικός βενζινοκινητήρας, ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας (ή και περισσότεροι) και μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Η διαφορά στην κατανάλωση γίνεται από το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ. Έχοντας μία σεβαστή ιπποδύναμη και χάρη στην (απευθείας) σύνδεσή του με τους κινητήριους τροχούς, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει το όχημα σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης. Σαν αυτές που συναντάς στην κίνηση της πόλης, με τα συνεχόμενα σταμάτα - ξεκίνα. Τότε το full υβριδικό πηγαίνει ηλεκτρικά, τότε είναι που πετυχαίνεις μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

Δεν είναι Plug-in hybrid - Πάνε ηλεκτρικά για 3-4 χλμ.

Με χωρητικότητα κάτω από 1 kWh, η μπαταρία από την οποία παίρνει ενέργεια ένα full υβριδικό αυτοκίνητο μικρή. Επομένως η συνολική απόσταση ηλεκτροκίνησης είναι περιορισμένη και δεν ξεπερνά τα 3-4 χιλιόμετρα (σ.σ. στα Plug-in hybrid είναι μεγαλύτερη η μπαταρία, το ίδιο και η αυτονομία).
 
Και πάλι, όμως, το μικρό range ενός full hybrid μοντέλου φτάνει για τις βασικές καθημερινές απαιτήσεις. Οι εκκινήσεις στα φανάρια,  το παρκάρισμα και ξεπαρκάρισμα γίνονται ηλεκτρικά. Μόλις αφήσεις το πόδι από το γκάζι τότε αμέσως ο θερμικός κινητήρας σβήνει και το σύστημα γυρίζει σε ηλεκτρική λειτουργία μέχρι ο οδηγός να ξαναπατήσει το γκάζι. Και σε όλα τα παραπάνω υπολογίστε πως το 75% των ετήσιων μετακινήσεών μας γίνεται εντός αστικού ιστού.

Υπάρχει επιλογή «Β» στο κιβώτιο, με την οποία το αμάξι κάνει μόνο του ανάκτηση

Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν αυτόματο κιβώτιο. Στα κλασικά αυτόματα των οχημάτων βενζίνης ή ήπια υβριδικής τεχνολογίας υπάρχουν οι εξής επιλογές:

  • N για νεκρά ή neutral
  • R για όπισθεν
  • D για οδήγηση
  • P για το παρκάρισμα
Στα υβριδικά, πάλι, υπάρχει και μία έξτρα επιλογή, το «B». Το γράμμα «B» δηλώνει την μπαταρία των υβριδικών (Battery) και βοηθά περισσότερο στις κατηφόρες. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με διαδικασία προσομοίωσης του φρεναρίσματος με τον κινητήρα. Για αυτό και σε μια κατηφόρα αν αφήσεις το γκάζι θα έχεις πιο έντονη ανάκτηση από ότι στην τυπική θέση «D». 
 
Προσοχή! Η ανάκτηση ενέργειας και η φόρτιση των μπαταριών είναι πιο αποδοτική με τα φρένα και την ήπια κύλιση χωρίς γκάζι από ό,τι μόνο με το «B». Επίσης, όταν το υβριδικό σταματά σε φανάρι ή σε σήμα STOP πιθανώς να αργήσει λίγο να σβήσει τον βενζινοκινητήρα. Αν την ώρα που φρενάρουμε προς το φανάρι γυρίσουμε τον επιλογέα στο «Β» και κατόπιν –με το όχημα ακίνητο και πατημένο το ποδόφρενο- ξαναβάλουμε «D» τότε ο κινητήρας αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να σβήσει.

Εκτός πόλης, πάνε ηλεκτρικά μέχρι τα 130 χλμ./ώρα

Και τι συμβαίνει όταν πάω να κάνω μία προσπέραση ή όταν βρω ανοιχτό τον Κηφισό; Τα full υβριδικά αυτοκίνητα μπορούν να υποστηρίξουν την ηλεκτροκίνηση μέχρι μία συγκεκριμένη ταχύτητα. Στο Toyota Yaris αυτό συμβαίνει μέχρι τα 130 χλμ./ώρα, στο Honda HR-V e:HEV μέχρι τα 120 χλμ./ώρα. Αρα, όταν πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα ανέβει πολύ η κατανάλωση.
 
Εξάλλου, στα υβριδικά στη σβέλτη επιτάχυνση μπορείς να «καις» λιγότερο. Σε μία εκκίνηση από στάση συμφέρει περισσότερο να επιταχύνεις σβέλτα (όχι όμως βίαια και με το πεντάλ στο πάτωμα) έως τα 45-50 χλμ./ώρα. Μετά αφήνεις το γκάζι και μαζί το όχημα να κυλήσει με τη ώθηση που έχει ήδη αναπτύξει. Έτσι μπορεί να είναι πιο αποδοτική από την ομαλή και σταθερή επιτάχυνση. Εκτός αυτού, αφήνοντας στιγμιαία το γκάζι μετά την επιτάχυνση αφήνεις το όχημα να περάσει στην ηλεκτρική λειτουργία. Ο οδηγός πρέπει στη συνέχεια να είναι ευγενικός στο εκ νέου πάτημα του γκαζιού ώστε να μη διαταράξει την παροχή αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας για την κίνηση του οχήματος.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε