autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Θα καταφέρουν τα υβριδικά να καπελώσουν μια για πάντα τα ντίζελ;

Θα καταφέρουν τα υβριδικά να καπελώσουν μια για πάντα τα ντίζελ;

24/9/2024

Βρίσκονται πιο κοντά στην τεχνολογία της επόμενης ημέρας
Κάνουν την ίδια οικονομία καυσίμου χωρίς τα προβλήματα συντήρησης των πετρελαιοκίνητων
Έχουν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αλλά χωρίς να αγχώνεσαι με τη φόρτιση
Όμως το κόστος και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας επηρεάζουν τη μεταπώληση

Βρίσκονται πιο κοντά στην τεχνολογία της επόμενης ημέρας

Πολλά λέγονται για την επομένη ημέρα της αυτοκίνησης στην Ευρώπη και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση βρίσκεται προ των πυλών. Οι περισσότερες κατασκευάστριες εταιρίες έχουν ανακοινώσει την εγκατάλειψη παραγωγής θερμικών κινητήρων, και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προ-αναγγέλλει συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια για την απαγόρευση πώλησης οχημάτων με την «παλαιά τεχνολογία». Αναμενόμενο όλα τα παραπάνω να προβληματίζουν και να διχάζουν τους καταναλωτές, οι οποίοι προβληματίζονται για το πως θα είναι τα πράγματα στη...νέα αυγή της αυτοκίνησης, ειδικά όταν οι υποδομές δε δείχνουν να προλαβαίνουν να δημιουργηθούν μέχρι τις ανακοινωμένες διορίες. Έτσι, ήταν απόλυτα φυσιολογικό, όσοι από αυτούς έχουν σπεύσει ως τώρα να επιλέξουν ένα αυτοκίνητο καινούργιας τεχνολογίας, να προτίμησαν κατά το πλείστον κάποιο με τεχνολογία πιο “light” και κοντινή στα σημερινά δεδομένα. Συνεπώς, η κατηγορία που δείχνει ως τώρα να τα πηγαίνει εξαιρετικά σε πωλήσεις, είναι αυτή των υβριδικών (Full Hybrid), η οποία αποτελεί και την πιο μεσοβέζικη  λύση για τους πιο επιφυλακτικούς.

Κάνουν την ίδια οικονομία καυσίμου χωρίς τα προβλήματα συντήρησης των πετρελαιοκίνητων

Σύμφωνα με τα στοιχειά της ACEA, της Ένωσης δηλαδή των Κατασκευαστών Αυτοκινήτων στην Ευρώπη, οι πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων έχουν ξεπεράσει για τα καλά αυτές των αντίστοιχων diesel, και προχωράνε ολοταχώς για να φτάσουν τις ταξινομήσεις των βενζινοκίνητων! Σχεδόν το 26% των οχημάτων λοιπόν που πουλήθηκαν στη Γηραιά Ήπειρο για το 2023 ήταν υβριδικά, έναντι του ποσοστού του 13% που αφορούσε πωλήσεις πετρελαιοκίνητων. Τα βενζινοκίνητα παραμένουν σε υψηλότερα νούμερα ταξινομήσεων με ποσοστά που ξεπερνούν το 35% του συνόλου. Συγκρίνοντας πάντως τις δυο εξαιρετικά ανταγωνιστικές κατηγορίες των diesel και των hybrid (για πελάτες με οικονομικό και οικολογικό προσανατολισμό), θα μπορούσαμε να σημειώσουμε ότι και οι δυο εξασφαλίζουν εξαιρετική οικονομία στην τσέπη του ιδιοκτήτη τους. Το πλεονέκτημα πάντως των υβριδικών είναι η απουσία προβλημάτων συντήρησης που χαρακτηρίζει τα diesel τεχνολογίας Euro 6. Τα τελευταία έχουν κάποιες ιδιαίτερες ευαισθησίες σε συγκεκριμένα εξαρτήματα όπως το φίλτρο DPF, τα δοχεία AdBlue σε κάποια γαλλικά μοντέλα, τα μπεκ ψεκασμού και οι αντλίες καυσίμου. Και η αλήθεια είναι ότι σε όλες τις περιπτώσεις αυτές...το σπορ είναι ακριβό.

Έχουν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αλλά χωρίς να αγχώνεσαι με τη φόρτιση

Τα υβριδικά από την άλλη, βασίζονται στη γνωστή τεχνολογία θερμικού κινητήρα, με την απλή προσθήκη μια συστοιχίας μπαταριών που όμως λειτουργεί επικουρικά, και στην οποία δεν στηρίζεται ολόκληρη η λειτουργία του αυτοκινήτου. Η μπαταρία αυτή είναι αυτοφορτιζόμενη και δίνει κίνηση στο όχημα για συγκεκριμένο εύρος ταχύτητας (συνήθως απόστάση έως και τα 50 χλμ /ώρα, ανάλογα την κατάσταση φόρτισης). Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η μείωση του μέσου όρου κατανάλωσης σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά των diesel. Με δεδομένο ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει να αγχώνεται με θέματα όπως η φόρτιση και η αυτονομία, η συγκεκριμένη τεχνολογία δείχνει να είναι μια καλή μεταβατική λύση πριν τον πλήρη... εξηλεκτρισμό.

Όμως το κόστος και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας επηρεάζουν τη μεταπώληση

Ως μειονέκτημα ωστόσο, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο γεγονός ότι η μπαταρία των υβριδικών έχει συγκεκριμένη διάρκεια ζωής. Έτσι, αν ένα τέτοιας τεχνολογίας αυτοκίνητο βαδίζει προς μεταπώληση προς κάποιον δεύτερο ιδιοκτήτη, και αυτό συμπίπτει με την ανάγκη αντικατάστασης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος  (κόστους αρκετών χιλιάδων ευρώ), τότε αυτό δεν μπορεί παρά να έχει εξαιρετικά σημαντικό(αρνητικά) αντίκτυπο στην τιμή του αυτοκινήτου σαν μεταχειρισμένο.Ο νέος ιδιοκτήτης θα κληθεί σύντομα να πληρώσει το λογαριασμό και αυτό σημαίνει ότι η αξία μεταπώλησης θα πρέπει να προβλέπει μια τόσο σημαντική συντήρηση.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε