Θα κλονίσει την αγορά Leasing η δύσκολη μεταπώληση των ηλεκτρικών;
Μόνο το 10% των στόλων Leasing ηλεκτρικά, και πάλι δυσκολεύονται να τα μεταπωλήσουν
Παρόλα αυτά, οι ενοικιαστικές πιέζονται για πλήρη εξηλεκτρισμό έως το 2030
Έως 30% πτώση στις τιμές μεταπώλησης στα ηλεκτρικά, 15% αυξημένες στα βενζινοκίνητα
Προσφέρουν μεγαλύτερα συμβόλαια 60 μηνών για να «ρεφάρουν» τις ζημιές της μεταπώλησης
Μόνο το 10% των στόλων Leasing ηλεκτρικά, και πάλι δυσκολεύονται να τα μεταπωλήσουν
Η μετάβαση προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης είναι ένας όρος που μας έχει απασχολήσει έντονα τα τελευταία χρόνια. Η προσπάθεια που καταβάλλεται για την πλήρη απανθρακοποίηση των οχημάτων μέχρι το 2035, έχει κοστίσει δισεκατομμύρια σε έρευνα και εξέλιξη νέων μοντέλων από την Αυτοκινητοβιομηχανία, με πολλά από αυτά να είναι ήδη στους δρόμους. Ωστόσο, η στάση αναμονής από το αγοραστικό κοινό, δεν μπορεί παρά να ανησυχεί τους ιθύνοντες του κλάδου. Οι υψηλές τιμές απόκτησης των αυτοκινήτων με νέα τεχνολογία, η καθυστέρηση στη δημιουργία υποδομών και η γενικότερη αβεβαιότητα για την βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος, έχει επηρεάσει τους υποψηφίους πελάτες. Μαζί τους, και τις εταιρίες Leasing, οι οποίες διαπιστώνουν ότι δεν μπορούν να επαναδιοχετεύσουν εύκολα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά ως μεταχειρισμένα, μετά την λήξη των συμβολαίων με τους πελάτες τους. Και ενώ τα μερίδια των χρονομισθωτικών εταιριών στις συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων υπερβαίνουν το 60%, τα ηλεκτρικά που απαρτίζουν τους στόλους τους αφορούν ένα ποσοστό μόλις 10%
Παρόλα αυτά, οι ενοικιαστικές πιέζονται για πλήρη εξηλεκτρισμό έως το 2030
Ωστόσο, η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, λόγω και των πιέσεων που της ασκούν διεθνείς οργανισμοί, όπως η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, είναι να ωθήσει τiς εταιρίες Leasing σε πλήρως ηλεκτρισμένους στόλους μέχρι το 2030. Υποθέτουν ότι μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη στο πλάνο της όλης μετάβασης μέχρι το 2035. Η αγορά με αυτόν τον τρόπο, θα γέμιζε αρχικά με καινούργια, και στη συνεχεία και με μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, λόγω της υψηλής αναλογίας των αυτοκινήτων leasing στο μίγμα πωλήσεων. Το ρίσκο αυτό όμως οι μεγάλες-αλλά και οι μικρότερες-εταιρίες μακροχρόνιας μίσθωσης, δεν φαίνεται να θέλουν τα το πάρουν, καθώς είναι δεδομένο ότι σε περίπτωση αποτυχίας επαναδιάθεσης ενός τόσο μεγάλου όγκου οχημάτων στην αγορά ως μεταχειρισμένα, θα ήταν ικανή να τις κλονίσει συθέμελα και να απειλήσει ακόμη και την ίδια τους τη βιωσιμότητα.
Έως 30% πτώση στις τιμές μεταπώλησης στα ηλεκτρικά, 15% αυξημένες στα βενζινοκίνητα
Aλλωστε το επιχειρηματικό μοντέλο που προσπαθούν να εξυπηρετήσουν ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα του μόλις 10% ηλεκτρικών οχημάτων στο σύνολο των στόλων τους, δεν τους βγαίνει. Οι τιμές μεταπώλησης στα αυτοκίνητα μπαταρίας είναι έως και 30% μειωμένη σε σχέση με 4 χρόνια πριν (όταν ξεκίναγε πχ το συμβόλαιο μιας μίσθωσης ηλεκτρικού), με αποτέλεσμα τελικά να μην μπορούν να αποκομίσουν τα κέρδη που είχαν προγραμματίσει ή ακόμη να «μπαίνουν και μέσα». Το δεδομένο ότι στον αντίποδα, οι τιμές των βενζινοκίνητων παρουσιάζουν αντιθέτως αύξηση-έως και 15%-αφηνει ανάμικτα συναισθήματα και απλά ίσως θα μπορούσε μεσοσταθμικά να μετριάσει τις οικονομικές τους απώλειες.
Προσφέρουν μεγαλύτερα συμβόλαια 60 μηνών για να «ρεφάρουν» τις ζημιές της μεταπώλησης
Στην προσπάθεια τους μάλιστα να μετριάσουν τη «χασούρα» από την απρόβλεπτη αυτή εξέλιξη, προσφέρουν συμβόλαια με αυξημένη-σε σχέση με το κανονικό-διάρκεια έως και 60 μήνες. Με τον τρόπο αυτό προσπαθούν να έχουν «ενεργό» και «υπό εκμετάλλευση» ένα ηλεκτροκίνητο όχημα για όσο το δυνατόν περισσότερο χρονικό διάστημα γίνεται. Ελπίζουν ότι έτσι θα καταφέρουν να μην απαξιωθεί (ή τουλάχιστον να απαξιωθεί λιγότερο) ένα περιουσιακό τους στοιχείο, από το οποίο-βάσει αρχικού προγραμματισμού-προέβλεπαν να έχουν αρκετά περισσότερες εισπράξεις.