autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Θα μπορέσουν να δημιουργηθούν οι απαιτούμενοι σταθμοί φόρτισης;

Θα μπορέσουν να δημιουργηθούν οι απαιτούμενοι σταθμοί φόρτισης;

16/10/2024

Υποχρέωση βάσει Ευρωπαϊκής οδηγίας για σταθμούς φόρτισης ανά 60 χλμ. στα οδικά δίκτυα
Τέλος 2025 η υλοποίηση του «Φορτίζω παντού» για πρατήρια, πάρκινγκ, συνεργεία, ΙΚΤΕΟ
Η επιδότηση για τους επενδυτές φτάνει το 70%
Όμως αγκάθια για πρατηριούχους οι κανόνες ασφαλείας, ο απαιτούμενος χώρος και ο χρόνος ανεφοδιασμού

Υποχρέωση βάσει Ευρωπαϊκής οδηγίας για σταθμούς φόρτισης ανά 60 χλμ. στα οδικά δίκτυα

Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση είναι ένας δρόμος μακρύς και οι υποδομές που πρέπει να δημιουργηθούν πολλές και σημαντικές, για να μπορέσουν να υποστηρίξουν τη νέα πράσινη αυτοκίνηση. Τα συνεργεία αυτοκινήτων πρέπει να συγχρονιστούν και να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους με τις νέες τεχνολογίες, και νέα μηχανήματα, εργαλεία και εξοπλισμοί πρέπει να αποκτηθούν, προκειμένου να εξυπηρετούν τις ανάγκες συντήρησης των οχημάτων νέας τεχνολογίας. Το σημαντικότερο όμως στοίχημα είναι αυτό της δημιουργίας ικανού δικτύου σημείων φόρτισης. Ικανό να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ανεφοδιασμού και ως εκ τούτου ανεμπόδιστης μετακίνησης των ηλεκτρικών οχημάτων που θα κινούνται μέσα στις πόλεις ή που θα ταξιδεύουν.

Είναι γνωστό ότι η αυτονομία δεν είναι και το «υπέρ-ατoύ» της νέας πράσινης τεχνολογίας, αντιθέτως αποτελεί για την ώρα ένα μόνιμο άγχος. Συνεπώς είναι αναμενόμενο ότι η βαρύτητα όλων των εμπλεκομένων μερών της μετάβασης στη νέα πράσινη εποχή, έχει δοθεί σε συγκεκριμένους τομείς: στην ανάπτυξη τεχνολογίας που θα προβλέπει την αυξημένη χωρητικότητα των μπαταριών και την γρήγορη επαναφόρτιση τους, αφενός, και της δημιουργίας πυκνού δικτύου ανεφοδιασμού, αφετέρου. Η Ευρωπαϊκή οδηγία μάλιστα, προβλέπει σταθμοί να υπάρχουν στις εθνικές οδούς τουλάχιστον ανά 60 χιλιόμετρα.

Τέλος 2025 η υλοποίηση του «Φορτίζω παντού» για πρατήρια, πάρκινγκ, συνεργεία, ΙΚΤΕΟ

Στην Ελλάδα τρέχει το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού», το οποίο αφορά επιδοτήσεις για όσους θέλουν να δημιουργήσουν μεμονωμένα σημεία φόρτισης , έως και ολοκληρωμένους σταθμούς ανεφοδιασμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η υλοποίηση του μάλιστα, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, και αφορά εκτός από μεμονωμένους ιδιώτες, και επιχειρήσεις όπως πρατήρια καυσίμων, σταθμούς αυτοκινήτων, συνεργεία, ΙΚΤΕΟ κ.ά.

Η επιδότηση για τους επενδυτές φτάνει το 70%

Η επιδότηση του κόστους κατασκευής των υποδομών που καλύπτει το πρόγραμμα, μπορεί να φτάσει και το 70% , καθιστώντας την επένδυση αρκετά ενδιαφέρουσα από οικονομικής πλευράς. Δεδομένου μάλιστα της μάλλον προδιαγεγραμμένης πορείας των πραγμάτων, βάσει της διάθεσης που δείχνουν τα ευρωπαϊκά κράτη αλλά και οι κινήσεις, οι επενδύσεις και οι ανακοινώσεις για το μέλλον στις οποίες προβαίνει η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδόν στο σύνολο της, επενδύσεις που αφορούν τις υποδομές της ηλεκτροκίνησης θεωρούνται μάλλον «καλές ευκαιρίες».

Όμως αγκάθια για πρατηριούχους οι κανόνες ασφαλείας, ο απαιτούμενος χώρος και ο χρόνος ανεφοδιασμού

Σε συγκεκριμένες περιπτώσεις επιχειρήσεων ωστόσο, υπάρχουν αντικειμενικά εμπόδια που δείχνουν ικανά να αποτρέψουν την συγκεκριμένη επένδυση, ακόμη και αν αυτή αφορά εξοπλισμό που πραγματοποιεί την γρήγορη επαναφόρτιση, όπως οι ταχυφορτιστές. Στα υπάρχοντα πρατήρια καυσίμων εντός πόλεων, σημαντικό ζήτημα είναι ο χώρος που καταλαμβάνει ένα ανεφοδιαζόμενο αυτοκίνητο. Με τη σημερινή τεχνολογία ταχείας φόρτισης (που είναι και η γρηγορότερη), απαιτούνται περί τα 30 λεπτά για τον ανεφοδιασμό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Στον ίδιο χώρο όμως οι ιδιοκτήτες πρατηρίων, μπορούν να εξυπηρετήσουν στον ίδιο χρόνο, το πλύσιμο όχι ενός αλλά τριών αυτοκινήτων.

Δεδομένου ότι το εμπορικό περιθώριο μάλιστα που τους αφήνει ο ανεφοδιασμός ρεύματος, είναι αντίστοιχος με το αντίστοιχο περιθώριο στα υγρά καύσιμα (και το οποίο δεν είναι και μεγάλο), καταλαβαίνουμε ότι έχουν κάθε λόγο να προτιμήσουν να παρέχουν στους πελάτες τους τα τρία πλυσίματα αντί του ενός ανεφοδιασμού. Πρόβλημα αποτελούν συν τοις άλλοις και τυχόν πολεοδομικοί περιορισμοί και περιορισμοί πυρασφάλειας του κτιρίου όπου βρίσκεται το πρατήριο, όπως συμβαίνει και με την εγκατάσταση αντλιών υγραερίου LPG, που δεν επιτρέπεται παντού.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε