Τα πρώτα μοντέλα που αγοράστηκαν ακριβά λόγω Covid-19 ετοιμάζονται να «κλείσουν» μια τριετία, κάτι που θα κάνει τα πρώην leasing αυτοκίνητα να γίνουν διαθέσιμα ως μεταχειρισμένα. Αρκεί αυτό να προκαλέσει μείωση στις τιμές των μεταχειρισμένων, ή θα πουληθούν ακριβότερα επειδή αγοράστηκαν ακριβότερα;
Πώς ανέβηκαν οι τιμές στα μεταχειρισμένα;
Οι τιμές στα μεταχειρισμένα έχουν ανέβει για δύο λόγους. Αφενός έχουν ακριβύνει πολύ τα καινούργια μοντέλα, ενώ αφετέρου αυξήθηκε πολύ η ζήτηση στα μεταχειρισμένα, λόγω της μικρής διαθεσιμότητας των νέων μοντέλων στις αντιπροσωπείες. Πολλοί που δεν επιθυμούσαν, ή δεν μπορούσαν να περιμένουν για μήνες την έλευση ενός καινούργιου αυτοκινήτου, προτίμησαν να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο νέας χρονολογίας. Αυτοί οι 2 είναι οι βασικοί λόγοι της αύξησης των τιμών στα μεταχειρισμένα.
Τι θα γίνει αυτόν τον Οκτώβρη;
Πλέον έρχεται η ώρα να ξεκινήσουν να πωλούνται ως μεταχειρισμένα τα μοντέλα του 2020, δηλαδή αυτά που αγοράστηκαν στην περίοδο της πανδημίας Covid-19, η οποία χαρακτηρίστηκε από ραγδαία αύξηση των τιμών στα καινούργια –τότε- αυτοκίνητα, λόγω κλειστών εργοστασίων και έλλειψης σε microchips και πρώτες ύλες.
Παράλληλα θα εξισορροπηθούν σε μεγάλο βαθμό οι παραδόσεις των νέων μοντέλων, κάτι που αναμένεται να προκαλέσει μείωση των τιμών τους, μέσω προωθητικών ενεργειών.
Ποιος θα πληρώσει την νύφη για τα Leasing;
Οι εταιρείες leasing επωφελήθηκαν από την ραγδαία αύξηση των τιμών στα καινούρια. Αγόρασαν τα αυτοκίνητα φθηνά την περίοδο 2017-2020 και την περίοδο 2020-2023 τα πούλησαν στις τιμές που τα αγόρασαν, έχοντας φυσικά πολύ μεγάλο κέρδος λόγω του leasing. Να σας δώσουμε ένα παράδειγμα: Αγόρασαν ένα αυτοκίνητο 15.000 ευρώ, το νοίκιασαν για 3 χρόνια βγάζοντας 10-12.000 ευρώ και μετά το πούλησαν πάλι 15.000 ευρώ. Φυσικά η εταιρεία είχε και άλλα έξοδα που δεν έχουμε λάβει υπόψη μας, και το παράδειγμα ήταν μόνο για να καταλάβετε τι ακριβώς έγινε.
Τώρα που έρχονται στην αγορά τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν αγοραστεί ακριβά, ποιος θα πληρώσει την «νύφη»; Οι εταιρείες Leasing, που θα τους πάρει φθηνά τα αυτοκίνητα η αγορά των μεταχειρισμένων, ή οι έμποροι μεταχειρισμένων, οι οποίοι θα αγοράσουν ακριβά και δεν θα μπορούν να τα πουλήσουν, λόγω της μείωσης ζήτησης, λόγω της εξισορρόπησης στις παραδόσεις των καινούριων;
Αυτό είναι και το μεγάλο ερώτημα, του οποίου την απάντηση θα πάρουμε από την ίδια την αγορά στους επόμενους μήνες.
Ποια αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλής επένδυση να αγοραστούν από τους έμπορους μεταχειρισμένων;
Προφανώς αυτά που κρατούν τη μεταπωλητική αξία τους. Αν ένα αυτοκίνητο έχει υπερτιμηθεί, λόγω του ότι δεν υπήρχε διαθεσιμότητα, είναι πλέον βέβαιο πως θα χάσει μεγαλύτερη αξία, από ένα πχ Toyota που κρατά παραδοσιακά υψηλότερη τιμή.
Οι έμποροι βέβαια δεν περιμένουν εμάς για να διαπραγματευτούν με τις εταιρείες
leasing, μιας και γνωρίζουν από πρώτο χέρι ποια αυτοκίνητα θα χάσουν μεγαλύτερη αξία από κάποια άλλα, επομένως θα πιέσουν πολύ τις εταιρείες leasing. Οι τελευταίες θα αρχίσουν να πιέζουν τις αντίστοιχες μάρκες για να τους ρίξουν και άλλο τις τιμές στα καινούργια, και αυτό ίσως επιφέρει μείωση τιμών σε κάποιες εταιρείες που έχουν υψηλή πτώση στην μεταπωλητική αξία των μοντέλων τους.
Πως θα βοηθήσει αυτό στο να πέσουν οι τιμές κάποιων υπερτιμημένων μαρκών; Μα φυσικά, αν μειωθούν τα εταιρικά που πουλάνε, αφού θα πρέπει να βγουν στην λιανική, και εκεί το παιχνίδι είναι πολύ δύσκολο. Προβλέπεται λοιπόν ένα γερό μπρα ντε φερ στις
τιμές των αυτοκινήτων, το οποίο περιμένουμε με πολύ ενδιαφέρον.
Τα leasing του 2020 είναι τα επόμενα μεταχειρισμένα.
Τον Οκτώβρη θα έρθουν τα πρώτα μεταχειρισμένα που αγοράστηκαν ακριβά λόγω Covid.
Περιμένουμε να εξισορροπηθούν οι παραδόσεις των καινούργιων και να μειωθούν οι τιμές.
Ποιος θα πληρώσει την νύφη για τα Leasing που αγοράστηκαν φθηνά πριν από 3 χρόνια;
Θα πέσουν οι τιμές στα μεταχειρισμένα πιστεύετε;