Θα πουλούσαν περισσότερο τα μοντέλα της Dacia, αν είχαν σήμα Renault;
Η Dacia πουλάει τα μοντέλα της με σήματα Renault σε πολλές χώρες
Η σημερινή γκάμα της Dacia θα ταίριαζε άνετα ανάμεσα στα γαλλικά μοντέλα
Πόσο καιρό χρειάζεται μια μάρκα για να γίνει αποδεκτή για αυτό που είναι και όχι για το παρελθόν της;
Θα πούλαγαν καλύτερα τα μοντέλα της Dacia με σήματα Renault αλλά με τις ίδιες χαμηλές τιμές;
Η Dacia πουλάει τα μοντέλα της με σήματα Renault σε πολλές χώρες
Πώς γίνεται η Dacia να κάνει ρεκόρ πωλήσεων, να έχει το δεύτερο best seller στην Ευρώπη, το πρώτο ανάμεσα στα συμβατικά και πρώτο ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές μάρκες, αλλά στην Ελλάδα με τόση ανάγκη για φθηνά αυτοκίνητα, να μην είναι καν στο τοπ 10; Αν είχε σήμα Renault, θα άλλαζε κάτι;
H εμπορική επιτυχία της Dacia είναι από τις λίγες. 10 χρόνια τώρα μόνο το Sandero πουλάει σταθερά πάνω από 150.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ενώ 5 από αυτά τα χρόνια οι πωλήσεις είναι 200.000 και πάνω. Και αυτά βασικά με τα δικά της σήματα στο εμπρός μέρος των μοντέλων της, ενώ σε κάποιες αγορές η Renault βάζει τα δικά της. Αυτό κυρίως στην λατινική Αμερική και τη βόρεια Αφρική, και κυρίως για λόγους μάρκετινγκ αλλά και δικτύου. Που σημαίνει πως η επιτυχία της Dacia είναι αποκλειστικά δική της, όχι με τη βοήθεια της Renault.
Η σημερινή γκάμα της Dacia θα ταίριαζε άνετα ανάμεσα στα γαλλικά μοντέλα
Θα μπορούσε η Renault να βάλει τη σήματά της όμως στα μοντέλα της Dacia και στην Ευρώπη; Ίσως όχι πριν από 10 χρόνια, όταν η Dacia ακόμη ξεκινούσε τη νέα σελίδα της ιστορία της, μακριά από το πρώην ανατολικό μπλοκ. Τότε η μάρκα είχε βασική προτεραιότητα την απόλυτα χαμηλή τιμή, και οι παραχωρήσεις σε ποιότητα και τεχνολογία βοηθούσαν να το πετύχει. Τίμια αλλά με παραχωρήσεις. Σήμερα όμως τόσο η τεχνολογία όσο και η σχεδίαση, βάζουν τα μοντέλα της Dacia άνετα στις εκθέσεις της Renault. Εξάλλου η Dacia σήμερα δεν «κόβει» γωνίες όπως παλιά, αλλά κάνοντας συνειδητές επιλογές στον εξοπλισμό και τις εκδόσεις, που ανταποκρίνονται σε αυτό που θέλει ο αγοραστής σε ένα φθηνό αυτοκίνητο το 2024.
Πόσο καιρό χρειάζεται μια μάρκα για να γίνει αποδεκτή γι` αυτό που είναι και όχι για το παρελθόν της;
Οι επιλογές της Dacia εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια την έχουν κάνει το απόλυτο best seller σε όλη την Ευρώπη. Σε όλη, εκτός από την Ελλάδα. Το 2023 η Dacia ήταν στη 15η θέση και το Sandero, το πρώτο σε πωλήσεις συμβατικό της Ευρώπης, πίσω μόνο από το Model Y της Tesla, πίσω από μοντέλα όπως το (στα ίδια λεφτά) Suzuki Swift. Φαίνεται πως στην Ελλάδα η Dacia δεν έχει περάσει στην συνείδηση του κοινού για αυτό που είναι σήμερα. Το lifestyle της μάρκας, όπως το βλέπουν στην Ευρώπη, δηλαδή οικονομικό, εύκολο, έξυπνο, στην Ελλάδα ίσως να βρίσκει ακόμη στον τοίχο ή μάλλον στον ήχο του ονόματος Dacia. Συνδυασμένο ακόμη με το ανατολικό παρελθόν της μάρκας. Η Skoda ξέφυγε από το δικό της παρελθόν, η Dacia στην Ελλάδα γιατί αργεί;
Θα πούλαγαν καλύτερα τα μοντέλα της Dacia με σήματα Renault αλλά με τις ίδιες χαμηλές τιμές;
Για την μητρική Renault η λύση του να βάλει τα δικά της σήματα στις αγορές που η Dacia δεν είχε πριν παρουσία, ήταν η λογική λύση. Η Renault στη Βραζιλία έχει εργοστάσιο, έχει δίκτυο, έχει όνομα. Η Dacia θα ερχόταν ως νεόφερτη, οπότε ένα σηματάκι Renault έλυσε όλα τα προβλήματα. Στην Ελλάδα η Renault δεν είχε λόγο να κάνει το ίδιο, αφού η Dacia και γνωστή ήταν, και αγαπημένη από σημαντικό μέρος της αγοράς. Όμως η εμπορική επιτυχία αργεί ακόμη. Και όταν μιλάμε για μια αγορά που διψά για οικονομικό αυτοκίνητο, το μόνο που ίσως σταματάει την Dacia να βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων, εκτός από το μικρό αριθμό αυτοκινήτων που αναλογούν στην Ελληνική αγορά από το εργοστάσιο, ίσως να είναι το όνομά της.
Εσύ τι λες όμως; θα πούλαγε η Dacia καλύτερα αν είχε και στην Ελλάδα σήματα Renault; Εσύ θα το σκεφτόσουν καλύτερα δεδομένης και της πολύ καλής τιμής τους; Τι λες;