Το 43% των εισαγόμενων αυτοκινήτων το 2023 ήταν υβριδικά ή ηλεκτρικά
Ανοδος κατά 35% σε έξι μόλις χρόνια
Το 19% των εισαγωγών αφορούσαν ηλεκτρικά, το 6% plug-in και το 18% υβριδικά
Οι εισαγωγές αυτές κόστισαν 44,6 δις ευρώ στην Ε.Ε.
Σχεδόν οι μισές εισαγωγές ηλεκτρικών έγιναν από την Κίνα
Ανοδος κατά 35% σε έξι μόλις χρόνια
Η αλήθεια είναι ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα, το εμπόριο της ηλεκτροκίνησης δε διανύει και τις καλύτερές του εποχές. Οι πωλήσεις των συγκεκριμένων μοντέλων βρίσκονται σε περίοδο «χαλάρωσης»με το αγοραστικό κοινό χωρών όπως η Γερμανία και η Γαλλία να «γυρίζει» την πλάτη του στα συγκεκριμένα μοντέλα. Τούτου λεχθέντος, δεν απέχουν και δραματικά πολύ οι χρονιές κατά τις οποίες τα μοντέλα με ηλεκτροκίνηση κατάφεραν να σημειώσουν σημαντικά νούμερα στις εισαγωγές, παίρνοντας, σε συνδυασμό με τα υβριδικά, σημαντικό μερίδιο της αγοράς και συγκεκριμένα, της ευρωπαϊκής.
Σύμφωνα με έρευνα της Εurostat, σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα τα οποία εισήχθησαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση διέθεταν είτε ηλεκτρικά είτε υβριδικά κινητήρια σύνολα, ποσοστό της τάξεως του 43%. Μάλιστα, το 2017, το μερίδιο αυτό βρισκόταν στο 8%!
Το 19% των εισαγωγών αφορούσαν ηλεκτρικά, το 6% plug-in και το 18% υβριδικά
Πώς όμως διαμορφώθηκε αυτή η εξαετία (2017-2023) για τα αυτοκίνητα με κινητήρια σύνολα διαφορετικά από αυτά των θερμικών; Ας δούμε αναλυτικά τα στοιχεία αυτά: Τα συμβατικά υβριδικά μοντέλα γνώρισαν αύξηση της τάξεως του 12% στις εισαγωγές τους (από το 6% έφτασαν στο 18%), τα plug-in υβριδικά, από το - μόλις - 1% στο μερίδιο των εισαγωγών, κατάφεραν να φτάσουν μέχρι το 6% και όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, οι εισαγωγές τους το 2023 κορυφώθηκαν στο 19%, κερδίζοντας 18 ποσοστιαίες μονάδες σε διάστημα εξαετίας.
Οι εισαγωγές αυτές κόστισαν 44,6 δις ευρώ στην Ε.Ε.
Σε ό,τι αφορά τις χρηματικές δαπάνες, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξόδεψε 44,6 δισεκατομμύρια ευρώ για να εισάγει τα μοντέλα των άνωθεν κατηγοριών, ποσό το οποίο ήταν μεγαλύτερο κατά σχεδόν 8,5 δισεκατομμύρια σε σχέση με το 2022 (τότε έδωσε 36,9 δις ευρώ). Για το ίδιο έτος (2023), οι εισαγωγές κόστισαν 20,2 δις ευρώ για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 15,5 δισεκατομμύρια ευρώ για τα συμβατικά υβριδικά, ενώ τα plug-in υβριδικά μοντέλα κόστισαν 8,9 δισεκατομμύρια για την εισαγωγή τους από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αντίστοιχα, οι εξαγωγές από την Ε.Ε. προς άλλες χώρες, ανήλθαν σε 62,1 δις ευρώ (συνολικά), με τα ηλεκτρικά να αποφέρουν 29,4 δισεκατομμύρια ευρώ, τα υβριδικά 22,5 δις και τα plug-in υβριδικά 10,2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σχεδόν οι μισές εισαγωγές ηλεκτρικών έγιναν από την Κίνα
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα νούμερα και οι αριθμοί που αφορούν τα αυτοκίνητα εκ Κίνας, διότι η χώρα της Απω Ανατολής απασχόλησε περισσότερο από κάθε άλλη την ευρωπαϊκή αγορά. Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές των κινεζικών ηλεκτρικών μοντέλων έφτασαν το 48% των συνολικών εισαγωγών ηλεκτρικών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το ποσό που δαπανήθηκε να ανέρχεται στα 9,7 δις ευρώ. Ακολούθησε μια άλλη ασιατική χώρα, η Νότια Κορέα, με ποσοστό 21% (δαπανήθηκαν 4,3 δις ευρώ) και την πρώτη τριάδα ολοκληρώνει το πρώην μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ηνωμένο Βασίλειο, με ποσοστό 10% (δαπανήθηκαν 2,1 δις ευρώ).
Σχολιάστε |