Το νέο Suzuki Vitara «κόντρα» στα παλιά: Πήγε κάτι λάθος;
Διαβάστηκε από 6713 αναγνώστες - 29/6/2022
Στο πρόσφατο συγκριτικό με το Dacia Sandero, πολλά ήταν τα σχόλια που έδειξαν πως οι αναγνώστες είναι δυσαρεστημένοι από την πορεία που έχει πάρει το νέο Suzuki Vitara. Θέλοντας να δούμε με αποδείξεις αν είναι αντάξιο του ονόματός του, βάζουμε σε κατά μέτωπο σύγκριση την τρέχουσα γενιά με τις προηγούμενες, όσον αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες.
Πού υστερεί το νέο Vitara στις εκτός δρόμου επιδόσεις σε σχέση με τα παλαιότερα;
Στο πρόσφατο συγκριτικό μας, το Suzuki Vitara έχασε από το Dacia Sandero Stepway με «σκορ» 7-5.
Ο κόσμος μίλησε, και όπως φαίνεται από τα σχόλια που έγιναν, οι καταναλωτές γυρνάνε την πλάτη στο Suzuki Vitara αφού είναι δυσαρεστημένοι από την πορεία που έχει πάρει. Από σκληροπυρηνικό off-roader έχει «νερώσει αρκετά το κρασί του» και έγινε προθιοκίνητο SUV με προαιρετική τετρακίνηση, και αυτή χωρίς «αργές» σχέσεις.
Βάζουμε το νέο μοντέλο σε απευθείας σύγκριση με τους προγόνους του. Έχει γίνει πράγματι πιο «ήπιο» το νέο Vitara σε σχέση με πριν, και αν ναι, πού υστερεί;
Το Suzuki Vitara έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το 1988 και ήταν διαθέσιμο σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις. Το 1998 γνωρίσαμε το διάδοχο μοντέλο, που ονομαζόταν Grand Vitara και ήταν ελαφρώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις, ενώ το 2005 είδαμε την τρίτη γενιά, επίσης με το «Grand» στην ονομασία του. Η τρέχουσα, τέταρτη γενιά του Suzuki Vitara βρίσκεται σε κυκλοφορία από το 2015, χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του S-Cross και για πρώτη φορά είναι διαθέσιμη μόνο σε πεντάθυρο αμάξωμα.
Στην Ιαπωνία, όλες οι γενιές ονομάζονται «Escudo».
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Μειωμένη απόσταση από το έδαφος έχει το νέο Suzuki Vitara
Στο πρώτο, «original» Vitara, αλλά και στις δύο γενιές που ακολούθησαν, η απόσταση από το έδαφος ήταν 20 εκατοστά.
Μοντέλο |
Απόσταση από το έδαφος |
Suzuki Vitara 1988 |
20 εκατοστά |
Suzuki Grand Vitara 1998 |
20 εκατοστά |
Suzuki Grand Vitara 2005 |
20 εκατοστά |
Νέο Suzuki Vitara |
18,5 εκατοστά |
Το τρέχον μοντέλο είναι πιο χαμηλό, αφού η συγκεκριμένη μέτρηση έδειξε 18,5 εκατοστά. Μπορεί η αριθμητική διαφορά να φαντάζει μικρή, αλλά σε εκτός δρόμου συνθήκες παίζει σπουδαίο ρόλο.Το νέο Suzuki Vitara δεν έχει «αργές» σχέσεις
Το Suzuki Vitara και τα δύο Grand Vitara είχαν «αργές» σχέσεις, που επιτρέπουν στο όχημα να κινείται σε δύσβατες διαδρομές.
Μοντέλο |
«Αργές» σχέσεις |
Suzuki Vitara 1988 |
ΝΑΙ |
Suzuki Grand Vitara 1998 |
ΝΑΙ |
Suzuki Grand Vitara 2005 |
ΝΑΙ |
Νέο Suzuki Vitara |
ΟΧΙ |
Για να καταλάβουμε τη σημασία τους, ας φανταστούμε να οδηγούμε σε μία ανηφόρα τόσο απότομη που δεν αρκεί ούτε η πρώτη ταχύτητα για να «τραβήξει» το αυτοκίνητο. Τα «αργά» είναι σαν να μας χαρίζουν «υπο-πρώτη», «υπο-δευτέρα» κλπ, που αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα, και «ξεκλειδώνουν» νέους ορίζοντες στις εκτός δρόμου περιηγήσεις.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Προσθιοκίνητη η βασική έκδοση του νέου Suzuki Vitara
Μία τρανή απόδειξη πως το νέο Suzuki Vitara έχει «νερώσει αρκετά το κρασί του» είναι το γεγονός πως η νέα γενιά έχει στη βασική έκδοση κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αξίζει να αναφέρουμε πως η προαιρετική ηλεκτρική τετρακίνηση είναι «έξυπνη» και μοιράζει την ισχύ στον εκάστοτε τροχό που έχει μειωμένη πρόσφυση.
Μοντέλο |
Κίνηση |
Suzuki Vitara 1988 |
Στους πίσω τροχούς, επιλεκτική τετρακίνηση |
Suzuki Grand Vitara 1998 |
Στους πίσω τροχούς, επιλεκτική τετρακίνηση |
Suzuki Grand Vitara 2005 |
Στους πίσω τροχούς, επιλεκτική τετρακίνηση |
Νέο Suzuki Vitara |
Στους εμπρός τροχούς, προαιρετικά με ηλεκτρονική τετρακίνηση |
Παρόλα αυτά, τα τρία προηγούμενα
Vitara ήταν πιο «σκληροπυρηνικά», μιας και είχαν επιλεκτική τετρακίνηση, ενώ όταν αυτή ήταν απενεργοποιημένη, η ισχύς μεταφερόταν στον πίσω άξονα.
«Βρίσκει» πιο εύκολα το νέο Suzuki Vitara
Ένα σημαντικό στοιχείο στα εκτός δρόμου οχήματα είναι οι γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας. Τι είναι αυτές;
Ως γωνία προσέγγισης ορίζεται η γωνία που σχηματίζεται μεταξύ του επίπεδου δρόμου και της ευθείας μεταξύ του εμπρός προφυλακτήρα και του ίχνους του τροχού.
Γωνία φυγής είναι η αντίστοιχη με τη γωνία προσέγγισης, αλλά για το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Γωνία ράμπας ονομάζεται η γωνία που σχηματίζεται μεταξύ των ευθειών που ενώνουν τα ίχνη των τροχών με το μέσο του μεταξονίου. Όσο πιο κοντό μεταξόνιο και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τόσο πιο μεγάλη είναι η εν λόγω γωνία.
Οι ορισμοί γίνονται πιο κατανοητοί αν δούμε το παρακάτω γράφημα:
Όσο μεγαλύτερα είναι τα νούμερα, τόσο πιο ικανό είναι ένα όχημα εκτός δρόμου, αφού μπορεί να περάσει ευκολότερα επάνω από εμπόδια.
Μοντέλο |
Γωνία προσέγγισης |
Γωνία φυγής |
Γωνία ράμπας |
Suzuki Grand Vitara 1998 |
29° |
29° |
24° |
Suzuki Grand Vitara 2005 |
29° |
36° τρίθυρο/27° πεντάθυρο |
20° τρίθυρο/ 19° πεντάθυρο |
Νέο Suzuki Vitara |
18,2° |
28,2° |
17,7° |
Βλέπουμε πως το νέο μοντέλο είναι αρκετά «πίσω» σε νούμερα σε σχέση με τους προγόνους του.
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, και αποδεικνύουν την άποψη της πλειοψηφίας του κοινού, ότι δηλαδή το νέο
Suzuki Vitara έχει χάσει αρκετό από τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του και δεν είναι πλέον το ικανότατο εκτός δρόμου όχημα που είχαμε γνωρίσει.
Ποια είναι η γνώμη σου;
Έχεις εμπειρία από το νέο Vitara στο off roading; Κάνει αυτά που ζητάς, ή πρέπει να καταφύγεις σε βελτιώσεις για να αποκτήσεις μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων; Και, κυρίως, ποιο αυτοκίνητο συμπληρώνει σήμερα το κενό που έχουν αφήσει τα παλιά, «ορθόδοξα»
Vitara και
Grand Vitara;
Από «εργαλείο κυνηγών» σε τετραγωνισμένο S-Cross!
Κάποτε ήταν γνήσιο τετρακίνητο με «αργά» για να οργώνει τα βουνά.
Πλέον είναι προσθιοκίνητο με προαιρετική την ηλεκτρονική τετρακίνηση.
Κάποτε είχε 20 πόντους απόσταση από το έδαφος και καλές γωνίες κίνησης!
Τώρα απέχει 18,5 εκατοστά από το έδαφος και οι προφυλακτήρες «βρίσκουν» ευκολότερα.
Έκανε καλά που «μαλάκωσε» το νέο Vitara η Suzuki, ή αποτελεί βεβήλωση σε ένα όνομα-θρύλο;