Τον οδικό χάρτη για τις μπαταρίες επόμενης γενιάς με τις οποίες θα εξοπλίσει τα ηλεκτρικά της μοντέλα ανακοίνωσε η Toyota.
Για αρχή δύο διαφορετικές μπαταρίες
Η Toyota θα προσφέρει δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Μια μπαταρία Performance που χρησιμοποιεί τεχνολογία ιόντων λιθίου και μια μπαταρία Popularisation που χρησιμοποιεί χημεία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP) που έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί προσιτά τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η μπαταρία Performance θα κυκλοφορήσει στο δρόμο το 2026 και θα είναι κατά 20% πιο οικονομική στην παραγωγή της, σε σχέση με αυτή που χρησιμοποιείται σήμερα στο bZ4X. Η αυτονομία της θα είναι στα 800 χιλιόμετρα και η φόρτιση από το 10 έως το 80% θα γίνεται σε περίπου 20 λεπτά. Το 2026 ή πιθανώς το 2027 θα ακολουθήσει η μπαταρία LFP που θα είναι πιο οικονομική στην παραγωγής της, αλλά η αυτονομία της θα ανέρχεται στα 600 χιλιόμετρα και θα φορτίζει από 10-80 τοις εκατό σε 30 λεπτά.
Το 2027-28 αναμένεται μία μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης που προσφέρει εξοικονόμηση κόστους 10 τοις εκατό σε σχέση με την πρώτη μπαταρία Performance. Θα χρειάζεται και αυτή 20 λεπτά για να φορτιστεί, αλλά η αυτονομία της θα είναι στα 1.000+ χιλιόμετρα. Μάλιστα, η Toyota αναφέρει πως η αυτονομία θα βοηθηθεί και από τον αεροδυναμικό σχεδιασμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Μπαταρίες στερεάς κατάστασης για 1.500 χλμ.
Τα επόμενα χρόνια και συγκεκριμένα το 2027-28 θα φτάσει και η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης της Toyota. Η φόρτισή της θα γίνεται σε 10 λεπτά και η αυτονομία της θα είναι πάνω από 1.000 χιλιόμετρα. Πολύ ενδιαφέρον είναι επίσης το γεγονός πως στα χρόνια που θα ακολουθήσουν θα παρουσιαστούν νέες γενιές της εν λόγω μπαταρίας για αυτονομία 1.200 και 1.500 χιλιομέτρων.
Μειώνει το πάχος των μπαταριών
Τέλος, η Toyota σκοπεύει να μειώσει το πάχος των μπαταριών της. Με αυτή την κίνηση θέλει να βελτιώσει την άνεση για τους επιβάτες και να μειώσει το συνολικό ύψος του οχήματος, υπέρ της αεροδυναμικής και κατ' επέκταση της αυτονομίας. Όπως υπογράμμισε η μπαταρία του τρέχοντος bZ4X έχει μέγεθος 150 χιλιοστά, αλλά θα μειωθεί στα 120 χιλιοστά για τα συμβατικά αυτοκίνητα και στα 100 χιλιοστά στα σπορ αυτοκίνητα.