autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Toyota Supra: Ανάλυση του 3λιτρου μοτέρ με τα 340 άλογα

Toyota Supra: Ανάλυση του 3λιτρου μοτέρ με τα 340 άλογα

12/3/2024

Για πολλούς petrolheads είναι το αυτοκίνητο των ονείρων τους. Κάποιοι λένε ότι είναι το κορυφαίο ever μοντέλο που έχει δημιουργήσει η Toyota. Πάμε να… βουτήξουμε στα μυστικά της Toyota Supra, στην ισχυρή έκδοση των τον 3λιτρο εξακύλινδρο κινητήρα, το αυτόματο 8-ταχυτο κιβώτιο και τα 340 άλογα.

Σε δυο εκδόσεις κινητήρων, 2λιτρο & 3λιτρο

Η πέμπτης γενιάς Toyota Supra είναι ένα μοντέλο που δεσπόζει στην γκάμα της ιαπωνικής μάρκας, λόγω της ασύγκριτης fun to drive αίσθησης που την χαρακτηρίζει. Πρώτα και κύρια, είναι ο κινητήρας της. Καταρχάς να πούμε ότι προσφέρεται σε δύο εκδόσεις μοτέρ. Στην βάση της γκάμας βρίσκεται ο τουρμπάτος 4κύλινδρος 2,0 λίτρων κινητήρας των 258 ίππων, ο οποίος ήρθε να προστεθεί στον twin-scroll υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 3,0 λίτρων. Αυτή την ισχυρή έκδοση θα αναλύσουμε στις γραμμές που ακολουθούν.
 
Ο τρίλιτρος, εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας, έχει μονοβάθμια υπερπλήρωση και άμεσο ψεκασμό. Σοφή επιλογή, μιας και οι εξακύλινδροι εν σειρά κινητήρες παρουσιάζουν την εγγενώς πιο ομαλή λειτουργία από όλους τους θερμικούς με αποτέλεσμα να μην απαιτούνται άξονες εξισορρόπησης. Το turbo που χρησιμοποιείται είναι διπλής διόδου όπου η κάθε δίοδος διοχετεύει τα καυσαέρια τριών κυλίνδρων και σε διαφορετικά σημεία του στροβίλου με αποτέλεσμα το turbo να έχει όσο το δυνατόν πιο άμεση απόκριση. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στα νούμερα, με τη μέγιστη ροπή των 500 Nm να αποδίδεται μόλις στις 1600 σ.α.λ και να διατηρείται σταθερή μέχρι τις 4.500.
 
Η γεωμετρική συμπίεση είναι στο 11:1 (πολύ υψηλό νούμερο για turbo κινητήρα συμβατικού κύκλου Otto), ο ψεκασμός είναι άμεσος με 350 bar μέγιστη πίεση (από τις υψηλότερες στον κόσμο), ενώ ο σχεδιασμός του σώματος είναι closed deck, που του προσδίδει παροιμιώδη στιβαρότητα και αντοχή. Η αναπνοή του κινητήρα είναι απολύτως ελεγχόμενη με συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής και έλεγχο του βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής.
 
Η πεταλούδα που διαθέτει ο κινητήρας είναι μονίμως πλήρως ανοιχτή για μείωση των απωλειών άντλησης αφού το φορτίο ελέγχεται από το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής. Γεωμετρικά, ο κινητήρας είναι έντονα υποτετράγωνος (διάμετρος εμβόλου 82 mm, διαδρομή 94.6) κάτι που βελτιώνει τον βαθμό απόδοσης και την ανάπτυξη της ροπής. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 5000 σ.α.λ. και είναι 340 άλογα.

Με πίσω ανάρτηση 5 συνδέσμων

Αν και δεν υπάρχει καμιά αναφορά για κάποια μη συμβατική μεταλλουργία στην κατασκευή του πλαισίου της νέας Supra, ωστόσο η Toyota ισχυρίζεται ότι η ακαμψία του είναι ανώτερη ακόμα και από του Lexus LFA. Ο ισχυρισμός είναι εντυπωσιακός αν σκεφτεί κανείς ότι το πλαίσιο του LFA είναι συνδυασμός πλαστικού ενισχυμένου με ίνες άνθρακα, αλουμινίου, μαγνησίου και τιτανίου με τυπική ακαμψία 39.000 Nm/μοίρα! Σε ότι αφορά την αρχιτεκτονική των αναρτήσεων έχουν επιλεγεί λύσεις από το «πάνω ράφι».

Ο εμπρόσθιος άξονας διαθέτει μια ανάρτηση τύπου McPherson, με γόνατα για την ανώτερη άρθρωση των τροχών και 2 συνδέσμους για την κατώτερη. Στον πίσω άξονα δε, χρησιμοποιείται η κορυφαία αρχιτεκτονική των 5 συνδέσμων. Και στην εμπρός και στην πίσω ανάρτηση, υπάρχει χρήση αλουμινίου στους βραχίονες κάτι που μειώνει το μη ανηρτημένο βάρος με προφανή οφέλη σε πολλούς τομείς όπως επιτάχυνση, κράτημα, άνεση κ.τ.λ. Η δε απόσβεση, είναι μεταβαλλόμενη με 2 βασικά προγράμματα (Normal, Sport) ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού και την κατάσταση του οδοστρώματος.

Χειροκίνητη ή αυτόματη με 8άρι της ZF

Η 5η γενιά της Supra διατίθεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή με ένα 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων της ZF με υδροδυναμικό μετατροπέα ροπής, που είναι και αυτό που μας ενδιαφέρει στην προκειμένη περίπτωση. Αν και αυτά τα κιβώτια διαθέτουν πολύ ομαλή λειτουργία, εντούτοις υστερούν ελαφρώς στις ταχύτητες αλλαγής σχέσεων σε σχέση με τα διπλού συμπλέκτη κιβώτια και έχουν λίγο χειρότερο βαθμό απόδοσης λόγω του μετατροπέα ροπής. Στην προκείμενη περίπτωση ωστόσο, οι αλλαγές γίνονται εντός 200 ms, τιμή που είναι πολύ καλή για κιβώτιο του τύπου (ανοιγοκλείσιμο των βλεφάρων 333 ms) ενώ οι 8 σχέσεις αντισταθμίζουν σε ένα βαθμό την ελαφρά απώλεια σε βαθμό απόδοσης. Το κιβώτιο διαθέτει επίσης λειτουργία launch control με την οποία η Supra εκτοξεύεται για το τυπικό 0-100 σε 4,3 δλ. (τελική 250 χλμ./ώρα). Η παραλαβή της ισχύος ασφαλώς λαμβάνει χώρα στον οπίσθιο άξονα μέσω ενός ενεργού, ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού, εξαιρετικής απόκρισης, με δυνατότητα συνεχούς μεταβολής της ροπής ανά τροχό αναλόγως των οδηγικών συνθηκών, συνθήκες οι οποίες αναλύονται από πλήθος αισθητήρων. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετική διαμήκης και εγκάρσια πρόσφυση σε όλες τις περιπτώσεις.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις