autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
VW: 20.000 επικείμενες απολύσεις στη Γερμανία

VW: 20.000 επικείμενες απολύσεις στη Γερμανία

16/9/2024

Φέτος είχε χασούρα 674 εκ. ευρώ. Μέχρι το 2026 πρέπει να εξοικονομήσει 10 δις.
Σκέφτονται να κλείσουν 2 εργοστάσια στη Γερμανία και να απολύσουν 20.000 άτομα.
Παγκοσμίως έχει 683.000 υπαλλήλους, στη Γερμανία έχει 296.000.
Αν κλείσει εργοστάσιο στη Γερμανία, θα είναι η πρώτη φορά στην 87ετή ιστορία της.

Φέτος είχε χασούρα 674 εκ. ευρώ. Μέχρι το 2026 πρέπει να εξοικονομήσει 10 δις

Η VW είναι αναγκασμένη να προχωρήσει σε περικοπές εξόδων, αφού τα έσοδά της μειώνονται εξαιτίας της αύξησης του ανταγωνισμού από την Κίνα και την Ευρώπη. Το 2023 η εταιρεία έθεσε ως πλάνο να εξοικονομήσει 10 δις ευρώ μέχρι το 2026 μέσω περικοπών, κάτι που μέχρι τώρα φαίνεται δυσοίωνο, μιας και τα φετινά κέρδη σε σχέση με τα περσινά μειώθηκαν κατά 674 ευρώ.

Σύμφωνα με διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, ο CEO του Ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, δήλωσε πως «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια πολύ απαιτητική και σοβαρή κατάσταση», ενώ στη συνέχεια ανέφερε χαρακτηριστικά πως «ο κύριος τομέας δράσης μας είναι η μείωση του κόστους. Κάναμε όλα τα απαιτούμενα βήματα οργάνωσης, και τώρα το ζήτημα είναι το κόστος, το κόστος και το κόστος». 

Σκέφτονται να κλείσουν 2 εργοστάσια στη Γερμανία και να απολύσουν 20.000 άτομα

Όπως προκύπτει, μια κίνηση για να γίνει εφικτός ο στόχος εξοικονόμησης των 10 δις ευρώ είναι το κλείσιμο 2 εργοστασίων στη Γερμανία. Συγκριτικά με τις εποχές προ πανδημίας COVID, η δυναμική της αγοράς αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει μειωθεί, και ως εκ τούτου η VW αναφέρει πως έχει περισσότερες γραμμές παραγωγής από όσες χρειάζεται. Γραμμές παραγωγής και συναρμολόγησης που ουσιαστικά μένουν ανεκμετάλλευτες και κοστίζουν ακριβά.

Σύμφωνα με τον Οικονομικό Διευθυντή του Ομίλου, Arno Antlitz, οι Ευρωπαίοι αγοράζουν περίπου 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα το χρόνο σε σχέση με τις εποχές προ-COVID, όπου οι πωλήσεις άγγιζαν τα 15,7 εκατομμύρια. Αν λάβουμε υπόψη μας πως η VW κατέχει σχεδόν το 1/4 της αγοράς στη Γηραιά Ήπειρο, αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον κ Antlitz, πως η εταιρεία πουλά 500.000 αυτοκίνητα ετησίως λιγότερα από όσο θα έπρεπε για να μην έχουν ζημία. Αυτά τα 500.000 αυτοκίνητα ισοδυναμούν με 2 εργοστάσια στη Γερμανία, τα οποία πρέπει να κλείσουν. Σύμφωνα με αναλυτές, θα αναγκαστούν να χάσουν τη δουλειά τους 20.000 εργαζόμενοι.

Παγκοσμίως έχει 683.000 υπαλλήλους, στη Γερμανία έχει 296.000

Στην ετήσια αναφορά της για το 2023, η VW δήλωσε πως έχει 683.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο, εμφανίζοντας αύξηση 1,4% σε σχέση με το 2022. Εντός της Γερμανίας, η VW αναφέρει πως έχει 296.134 υπαλλήλους.
Η εταιρεία έχει προσπαθήσει να μειώσει το κόστος μέσω πρόωρων συνταξιοδοτήσεων και συμφωνιών που αποφεύγουν τις αναγκαστικές απολύσεις, όμως τώρα δηλώνει πως αυτά τα μέτρα μπορεί να μην είναι αρκετά. Θεωρεί πως ένα μεγάλο εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων, καθώς και ένα εργοστάσιο παραγωγής εξαρτημάτων στη Γερμανία «είναι παρωχημένα».

Εκτός από τα 20.000 άτομα που κινδυνεύουν να απολυθούν στη Γερμανία, υπάρχει φόβος να χαθούν άλλες 3.000 θέσεις εργασίας στις Βρυξέλλες, μιας και στις αρχές Σεπτέμβρη η εταιρεία ανακοίνωσε στους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους του εκεί εργοστασίου πως δεν σχεδιάζει να συνεχίσει την παραγωγή του Audi Q8 στη συγκεκριμένη μονάδα μετά το 2025. Αν δεν παραχθεί άλλο μοντέλο εκεί, τότε το εργοστάσιο θα κλείσει.

Αν κλείσει εργοστάσιο στη Γερμανία, θα είναι η πρώτη φορά στην 87ετή ιστορία της

Προκειμένου να μειωθεί το κόστος, η VW τερμάτισε τη συμφωνία προστασίας της εργασιακής απασχόλησης που είχε θεσπίσει το 1994 για το γερμανικό εργατικό δυναμικό της. Επιπλέον, κατήργησε μια μισθολογική συμφωνία για υπαλλήλους με ηγετικές ή εξειδικευμένες θέσεις, ενώ επιπλέον ανέφερε πως καταργεί τις συμφωνίες για άτομα με προσωρινή απασχόληση, καθώς και αυτές που προέβλεπαν πως η εταιρεία θα πρέπει να προσλαμβάνει όσους μαθητευόμενους έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή τους.

Αν κλείσει εργοστάσιο στη Γερμανία, θα είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό μέσα στην 87ετή ιστορία της VW. Μάλιστα, η τελευταία φορά που ο Όμιλος έκλεισε κάποια μονάδα παραγωγής ήταν το 1988 στην Pennsylvania των ΗΠΑ.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις